Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Németh Balázs interjú az Ausztrál futam után

Németh Balázs kulcscsonttöréssel érkezett haza a Supersport világbajnokság ausztráliai szezonnyitójáról. Azóta túl van egy műtéten és egy mindennel együtt közel 40 órás hazautazáson. Most a balesete körülményeiről és az azóta történtekről beszélt.

Közzétéve

ekkor

nemeth balazs mutet
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Complus SMS Racing motorosa február 27-én érkezett vissza Magyarországra, amelyet követően tulajdonképpen azonnal megkezdte a rehabilitációt, hogy rajthoz tudjon majd állni a Supersport vb következő futamán, az április 14-i aragóni nagydíjon. Az indiai futam áthelyezése miatt így kicsit több mint egy hónap áll a magyar motoros rendelkezésére ahhoz, hogy teljesen felépüljön, és ismét formába kerüljön az év második megmérettetésére.

– Hogy van a vállad? Azt már sokan tudják, hogy eltört a bal kulcscsontod. Egy úgymond sima, egyszerű törésről van szó, vagy ennél azért kicsit bonyolultabb a helyzet?

Németh Balázs: – Sajnos nem egyszerű törésről van szó. Darabosan tört a kulcscsontom, és a pályán készült röntgenfelvétel alapján egyértelmű volt a szakemberek számára, hogy a műtét elkerülhetetlen.

– Mesélj kicsit a bukás előtt történtekről. Hogyan alakult addig a pontig a hétvége? Milyen előjelekkel vártad volna a futamot?

– Egy jól felépített stratégia mentén tettük a dolgunkat egészen a baleset bekövetkeztéig. Adatbázisunk viszonylag szegényes volt, mert az előző évhez képest változott a pálya aszfaltbevonata, számomra teljesen új volt a futómű. Sem az én korábbi Öhlins-es, sem a csapat K-tech-es beállításait nem lehetett automatikusan felhasználni. Sok beállítást kipróbáltunk a teszt alatt. Nem voltam boldog, hogy a mezőny második felében tartózkodtam, de jó jelnek számított, hogy időeredményem folyamatosan javult, és a köridőt tekintve nem volt nagy a leszakadásom. A tesztek utáni elemző munka meghozta a kívánt eredményt. Az új beállításoknak köszönhetően az első időmérőn sokáig az 5. helyen tartózkodtam, bukásom pillanatában is 8. voltam. A tervezett kiállás előtti utolsó gyors körömet teljesítettem, mikor a baleset bekövetkezett. Új gumikkal az utolsó 10 percben kellett volna megfutnom a kvalifikációs időmet. A bukás előtti előzmények nagyon bizakodóvá tettek a futammal kapcsolatban.
– A motort milyennek érezted? Lehet majd vele jó eredményeket elérni a szezon későbbi részében?
– Az első hétvége tapasztalatai alapján úgy érzem, versenyképes a csomagunk. A tavalyi legjobb eredményemhez képest már az első időmérőn 0,6 másodpercet javultam. Az élmezőnybe nagyon nehéz lesz betörni, de a közvetlen mögöttük harcolók között én is ott szeretnék lenni. A pillanatnyi felkészültségi szintünkről természetesen tovább kell lépni, hiszen mindenki ezt teszi majd. Elsősorban a műszaki fejlesztési lehetőségek – melyek a rendelkezésre álló forrásoktól függenek – döntik el, hogy milyen eredménnyel fogom zárni az évet. A sorozatban három év alatt megszerzett versenyzői tapasztalatom alkalmassá tesz akár meglepetések elérésére is.

– Sokan panaszkodtak az új aszfaltra és a Pirellikre is. Te találtál bennük kifogást? Mi okozta szerinted ezt a rengeteg bukást a hétvége során?
– Osztom versenyzőtársaim véleményét. Marco Melandri elég hiteles figurája a Superbike világbajnokságnak, lehet alapozni a véleményére, mely szerint a pálya felújítása nem a legjobban sikerült. A versenyhétvége statisztikája siralmas: rekordszámú baleset, rengeteg piros zászló, telt-házas kórházak. A versenybizottság és a Pirelli közösen hozták meg döntésüket, mely szerint a versenykörülmények nem biztonságosak, ezért le kell rövidíteni a versenytávot. Saját tapasztalatom szerint a gondot az okozta, hogy az azonos keverékű abroncsok viselkedése, tapadási tulajdonsága sokat szórt, ezért kiszámíthatatlanok voltak.

– Talmácsi Gábor és Carlos Checa is bukott és megsérült. Ugyanabba a kórházba kerültetek mindannyian? Találkoztál azóta Talmával? Üzensz neki valamit?
– A kórházban nem találkoztunk. Gáborral SMS kapcsolatban voltunk, illetve később a neten követtem a vele kapcsolatos történéseket. Itthon valószínűleg összefutunk a rehabilitáció szüneteiben. Jobbulást, gyors felépülést kívánok neki. Remélem, Aragónban mindketten motorra ülhetünk.

– Mennyire voltál elégedett a kórházi ellátással? Miért kellett lényegében két napot várni az operációra? Hogyan sikerült a műtét?
– A kórházról jó véleményem alakult ki. A vállspecialista, Andrew Oppy sebészkonferencián való elfoglaltsága miatt kellett várnom. Itthoni orvosom, Dr. Pavlik Attila elismerően nyilatkozott a műtét utáni felvételek láttán.

– Hogyan viselted a hosszú haza utat? Nem lehetett egyszerű kibírni 22 órát a repülőn törött vállal…
– Az utazás nem volt egy „leányálom”. Nagyon hosszúnak tűnt az út. Háztól házig közel 40 órát nyűglődtem. A kórházban jól felszereltek fájdalomcsillapítókkal, a repülőút során csapattársaim mindenben segítettek. Prágában menedzserem, Kelemen Krisztián és édesapám várt, és kényelmes körülményeket biztosítva szállítottak hazáig.

– Tulajdonképpen milyen operációról beszélünk? A mondhatni „jól megszokott” módon titánium szegekkel rögzítették a törött csontokat? Ezeknek az eltávolítására a jövőben sor kerül majd, ahogyan azt már több versenyzőnél is láthattuk?

– A darabos törés miatt nem rutinműtét volt az enyém. A kulcscsontomat és a letört darabokat a csont majdnem teljes hosszában egy platinalemez és hét szegecs rögzíti. A teljes gyógyulást követően, egy újabb műtét során ezeket el kell majd távolítani.

– Az orvosok milyen hosszú rehabilitációs és egyben gyógyulási időt jósolnak?
– Különböző szakemberek különböző rehabilitációs időszükségletről beszélnek. Abban mindenki egyetért, hogy ezt a lehető legrövidebbre redukáljuk. A hagyományos módszerek mellett korszerű kiegészítő kezeléseket is igénybe fogok venni. A körülöttem dolgozó szakemberek most állítják össze rehabilitációs programomat. Szerencsére elég hosszú idő áll rendelkezésre az indiai futam áthelyezése miatt. Jó esélyem van arra, hogy az április 14-i aragóni futamra teljesen rendbe jöjjek.

– Itthon rengetegen szorítottak, izgultak érted és most is folyamatosak a feléd irányuló jókívánságok. Üzennél valamit a szurkolóidnak?
– Most is folyamatosan érkeznek jókívánságok. Ezek a balesetet követő pillanatokban is eljutottak hozzám. Erőt adtak akkor, és segítenek most is abban, hogy eredményesen vívjam meg ezt a „pályán kívüli versenyemet” az idővel. Köszönöm biztatásukat és jókívánságaikat. Köszönöm a segítséget, amit csapatomtól, menedzseremtől, orvosomtól és rehabilitációmat segítőktől kapok. Miattuk is ott kell lennem a következő futamon.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending