Csatlakozz hozzánk

Hírek

Németh Balázs a Pedercini Kawasakinál – interjú

Németh Balázs idén a WSBK európai betétsorozatának számító FIM Superstock 1000 Kupában fut teljes szezont, méghozzá egy topcsapat, a nagy múltú olasz Pedercini Racing Kawasakijának nyergében (interjú)

Közzétéve

ekkor

nemeth balazs pedercini kawasaki
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Balu számára nem lesz teljesen ismeretlen a FIM Superstock 1000 Kupa, hiszen 2007-ben éppen ebben a sorozatban kezdte meg vb-s szereplését. Akkor újoncként, egy újonc magyar csapat színeiben háromszor is a pontszerzők között tudott végezni, és jó teljesítményének köszönhetően a következő évben már a Supersport vb-n, majd 2009-ben már a gyorsasági-motoros világbajnokság 250 köbcentiméteres géposztályában indulhatott, ahol több alkalommal pontszerző helyen intették le.

Ezt három, a Supersport vb-n töltött év követte, amely közül az utolsó, tavalyi szezont a cseh Complus SMS Racing színeiben teljesítette. A csehek által biztosított technika sok bosszúságot és kiesést okozott Balázsnak a szezon során, így már az év vége előtt megszületett az elhatározás: váltani kell.

A pilóta és menedzsmentje minden lehetőséget mérlegelt, és végül rátalált az ideális megoldásra: 2014-ben a FIM Superstock 1000 Kupában indul egy olasz topcsapat, a Pedercini Racing Team színeiben, amely a bajnoki címért szeretne harcba szállni a sorozatban. A csapat a Superbike világbajnokságnak is állandó résztvevője, így egy idei jó szereplés esetén a továbblépés lehetősége is adott lenne Balázs számára.

– Hogy jött ez a lehetőség? Hogyan sikerült elintézni? Mit jelent ez most a pályafutásodban? És mik a céljaid az idei évre?

Németh Balázs: Ezt a szerződéskötést is, mint korábban mindegyiket, komoly előkészítő munka előzte meg. Az idei döntés talán minden eddiginél nehezebb volt, mert a 2013-as szezon közepétől kezdődően komoly változásokról hallottunk 2014-re vonatkozóan, melyek szinte a versenyzés minden részterületét érintették: versenyhelyszíneket, műszaki feltételeket, a Superbike vb kategóriáit és egyéb körülményeket. Sajnos a nevezési határidő lejártakor sem voltak írott, mindenre kiterjedő feltételek. Így nehéz jó döntést hozni. Rengeteg csapattal tárgyaltunk, ezek többsége Supersport 600-as alakulat volt. Két kezemen sem tudom megszámlálni azokat a csapatokat, melyeket Kelemen Krisztián segítségével megkerestünk. Név nélkül említem meg, hogy pont a számunkra érdekesek nem voltak velünk korrektek. Ez is, és az említett változások szele is közrejátszott abban, hogy mindent újra gondoljunk. A Superbike világbajnokságot a jövőben teljesen átrendező EVO kategória megjelenése, a későbbi előrelépés lehetősége a Superstock 1000 felé irányította figyelmünket. Akik ebben a kategóriában kiemelkedőt produkálnak, azok számára szinte minden ajtó megnyílik, és innen egyenes út vezet a Superbike-ba. Ezt a lehetőséget jelenlegi csapatom is felkínálta 2015-re. Nem ismeretlen ez a terep számomra. 2007-ben ebben a géposztályban kezdtem meg vb szereplésemet. Magasra tettem a mércét, de az egésznek csak így van értelme. Szeretnék stabilan az első tízben motorozni, összetettben az első 5 hely valamelyikén kikötni, de a legfontosabb, amire mindenki odafigyel: dobogóra állni. A Pedercini Teammel való kapcsolatfelvétel és a kedvező megállapodás létrejöttében sokat köszönhetek Stefano Favarónak, amit ezúton is szeretnék megköszönni.

– Mit érdemes tudni röviden az olasz csapatról? Milyen eredményeik voltak a múltban, milyen sorozatokban versenyeznek, és mióta mennek Superstock 1000-ben?

– A Pedercini Racing Team egy nagy múltú, patinás olasz egyesület. 1993-ban alakult. Az alapító, Donato Pedercini fiának, Luciónak kívánta megnyitni a világbajnoki címhez vezető utat. Lucio olasz nemzeti bajnokságban elért komoly sikerein felbuzdulva a három versenyzővel induló Pedercini Teamet 1988-ban már a Superbike világbajnokság résztvevői között találjuk. 2002-ben a csapat bent van a top 10-ben. Lucio összetettben a 13. helyen végez, és másodszor is megnyeri az olasz bajnokságot, egy évvel később pedig már a kilencedik a végelszámolásban. 2008 mérföldkő a csapat életében. A sok éves ducatis korszakot a Kawasakival kötött máig tartó, hosszú házasság követte. Az egyesületet néhány éve már a két fiú, Lucio és Ivan irányítja, de a háttérből most is figyel, és aktívan segíti őket Donato Pedercini. A Superbike világbajnokságon a 17. versenyévadot kezdi meg a csapat. Superbike és Superstock kategóriában indítanak pilótákat. A ma aktív versenyzők közül is sokan megfordultak a csapatnál. Néhány név a teljesség igénye nélkül: Morais, Badovini, Salom, Iannuzzo, Rolfo, Aitchison, a visszatérő Scassa… Érdekességként említhető, hogy 2010-ben itt versenyzett Hayden Roger Lee. Superstock1000-ben több éve meghatározó szerepet tölt be a team. Tavaly három motorosuk végzett az első tízben, és hét dobogós helyet szereztek.


– Kik lesznek a csapattársaid, és rajtuk kívül kiket tekintesz a legnagyobb ellenfelednek?

– Superstock 1000-ben négyfős lesz nemzetközi különítményünk, melyet a tavaly három pódiumot szerzett, összetettben ötödik olasz Lorenzo Savadori, az MRS Teamtől átigazoló, összetettben nyolcadik francia Romain Lanusse, a vb-n újoncnak számító spanyol Javier Alviz és én alkotunk. A csapat nagyon sikeres szereplést vár tőlünk, nem titkolt vágyuk, hogy valaki közülünk befutó legyen. A dobogós versenyzők távozása után, a tavalyi év eredményei alapján a legnagyobb ellenfeleink valószínűleg a Barni Racing Teamhez igazolt Mercado és Ježek lesznek. A nevezési lista azonban még nem teljes, és tartogathat meglepetéseket. Remélem, H-Motós versenyzőtársaim, Riccardo Cecchini és Robert Muresan is bejelentkeznek egy-egy jó helyezésért.

– Papíron, a nevezési lista szerint a Pedercini színeiben fogsz menni. Magyarként egy olasz csapatban mész, közben meg a magyar H-Moto Teambe pont most csatlakozott egy olasz versenyző. Az élet néha produkál furcsa helyzeteket, nem?

– Igen, ez érdekes, de a motorsportban ez nem szokatlan jelenség. Sok ehhez hasonló példát tudnék említeni. A gyorsasági motorsport nagyon nemzetközi. A jó az, hogy ugyanakkora dicsőség magyar pilótaként, vagy magyar csapatként feljutni a csúcsra.

– Furcsa lesz két, a H-Moto Team színeiben versenyző külföldi pilóta ellen menni, miközben tudod, hogy bizonyos értelemben ők is a csapattársaid? Azért ez kicsit skizofrén állapot, nem?

– Egyáltalán nem. A pályán ebben a sportágban egy nagyon kemény, de sportszerű harc folyik minden résztvevő, így a csapattársak között is. Sőt, néha ennek van nagyobb presztízse. Ez nem zárja ki természetesen a felkészülés alatti és a versenyek közötti együttműködést. Azt viszont problémának tartom, ha csapatérdekek beleszólnak ebbe a versengésbe. Azt hiszem, minden csapattársam és én is boldog lennék, ha egymás között oszthatnánk el a dobogós helyeket, de sajnos sokan lesznek olyanok a rajtrácson, akik ezt nem így gondolják.

– Hányszor találkoztál eddig az olasz csapattal? Milyenek róluk az első benyomásaid? Milyen nyelven kommunikáltok?

– Két alkalommal találkoztam a csapat vezetőivel személyesen. Szerződéskötéskor, illetve a hivatalos csapatbemutatón. Nagyon jók az első benyomásaim. A családi háttér bensőségessé teszi a tagok közötti kapcsolatot. Ez a csapat több, mint érdekek alapján szerveződő „emberek gyülekezete”. Fontosnak tartom, hogy a csapatfőnök egy sikeres pályát bejárt motorversenyző. Vele könnyű lesz szót érteni, és szakmai kérdésekben is számítok a segítségre. A versenyévad kezdetéig két tesztlehetőségünk lesz, melynek a felkészülésen túl a csapatépítés is feladata lesz. Pillanatnyilag angolul kommunikálunk. Ha hosszú lesz az együttműködésünk, akkor ez módosulhat. Megtanulok olaszul, vagy megtanítom őket magyarul. 🙂


– Az utóbbi három évet a Supersport vb-n töltötted, most viszont a Superstock 1000-ben fogsz menni. Miért a kategóriaváltás? Mindenképp váltani akartál, vagy egyszerűen innen kaptad a legjobb ajánlatot?

– Ahogy korábban említettem, több tényező is közrejátszott döntésemben. Az inkorrekt partnerek is tereltek ebbe az irányba, de nem ez volt a döntő. Az idén elkezdődött folyamatok miatt 2015-től a Superbike vb csúcskategóriája az EVO és Superbike szabályrendszerből összegyúrt géposztály lesz. Ehhez kerestem a legrövidebb, legdirektebb odavezető utat, és remélem, megtaláltam.

– Tudom, hogy 13 futamot teljesítettél már a FIM Superstock 1000 Kupában. Összességében mennyi tapasztalatod van akár 1000-es motorral, akár Kawasakiról?

– Ezres géposztályban az általad említett 13 világkupa-futamon kívül egy teljes Alpok-Adria évadot teljesítettem sikeresen. Három Alpok-Adria futamot nyertem, a Pannóniaringen célfotóval szorultam a harmadik helyre. Az összetett dobogó is összejöhetett volna, de egy komoly sérülés miatt kénytelen voltam futamot kihagyni. Az ezres kategória elhagyása után még sokáig élt hungaroringi 1:52-vel kezdődő pályarekordom. Úgy érzem, fekszik nekem ez a kategória. Eddig Suzuki és Honda motorok nyergében ültem. Kawasakival még nem versenyeztem, de a teszteken lesz módom megbarátkozni vele. Pillanatnyilag ez az egyik legversenyképesebb márka.

– Idén milyen erőt képviselhet a Pedercini Team Kawasakija ebben a mezőnyben? Hova szeretnél odaérni vele, és mik a realitások?

– A tavalyi összetett negyedik és ötödik helyezés után a csapat jogosan reménykedik a bajnoki címben, mivel az összetett pontverseny első három helyezettje – Barrier, Canepa, Guarnoni – továbblépett. Csapattársaim közül Savadori három, Lanusse egy alkalommal állt tavaly a dobogón, ezzel versenyképességüket bizonyították már, és nyílván tőlük várják a nagy eredményeket. Ez a terhek egy részét leveszi a vállamról, és egyben komoly motivációt ad az, hogy ilyen környezetben versenyezhetek. Szeretnék mindenkinek, elsősorban támogatóimnak és rajongóimnak kellemes meglepetéseket okozni. Úgy érzem, ennek feltételei több próbálkozás és hosszú várakozás után idén megteremtődhetnek. Reálisnak tartom a stabil top tízes szereplést, és mindenképp szeretnék felállni a dobogóra.

Interjú: Borbás Bálint Képek: H-Moto

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending