Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nem javul a motor eladás :(

2006-ban még több mint 19000 új motor talált gazdára ki hazánkban. Ez mára kevesebb mint 1800. Érted? Kevesebb mint 1800!

Közzétéve

ekkor

motor eladas
Euromotor3

A dübörgő Magyarországon 2006 óta minden évben rémisztő képet kapunk az új, rendszámmal rendelkező motorok kereskedelemről. Kezdődött a dolog az ÁFA visszaigénylés megszűntetésével majd jött a regisztrációs adó és mint igazi csattanó 2010-ben megérkezett a gazdasági válság is. Volt ám hüledezés. A válság hatása azóta egyre inkább gyengül, ám valahogy mégse akarunk bírni talpra állni. Egy olyan országban ahol minden harmadik ember szegény, ott hogy is lenne pénz új motort venni? Az adatok a Datahouse-tól származnak.

Az elmúlt két évhez viszonyítva nem történt szignifikáns változás. Az eladási statisztikákból szembetűnik, hogy mennyire szezonális tevékenység az új motor vásárlása. Áprilistól augusztusig adják el a motorok 60%-át. Úgy látszik a jó idő mindenkiben felerősíti a vágyat. Aki viszont szemfüles, az könnyen kihasználhatja, hogy a kereslet csökkenése miatt a kereskedők alacsonyabb áron is megválnak a portékától. Mindez igaz a motorozáshoz erősen kapcsolódó szektorokhoz is. Gondolok itt leginkább a motoros ruházatot értékesítő cégekre.

A Honda vezető helye a hazai piacon évek óta megkérdőjelezhetetlen. Idén is messze túlszárnyalták a riválisokat és 721 eladott példánnyal a piac 40%-át birtokolják. Második helyen a BMW végzett igen nagy hátránnyal a japán gyártóhoz képest. 202 motort sikerült értékesíteni a bajor márka importőreinek. Az idei év nagy nyertese a Yamaha volt aki tavalyi eladásait 50%-kal tudta növelni az előző évhez képest. Elég nagyot esett viszont a Suzuki aki a tavalyi 204 helyett idén csak 150 rendszámos nagymotort értékesített. A magyar motorpiac nem túl sokszínű, amit  jól mutat a tény, hogy az eladások 80%-át adja az első 5 márka.

Beszédesek a kategóriákra vonatkozó tények is. Szinte fej-fej mellett végeztek ezen a listán a nagy robogók (125 köbcenti felett), a túra-endurók és a nakedek. Jelentős eladás ezek kívül még a 125-ös robogókból és 125 köbcentis (váltós) motorokból keletkezett. Ez egyértelműen mutatja, hogy a magyar motor vásárló a kompromisszumot keresi és valószínűleg a mindennapi közlekedés egyszerűbb megoldását látja a motorban, semmint hobbi eszközt. Az egyik szemem sír a másik pedig nevet. Egyrészről örülök annak, hogy sokan választják a motort a napi ingázáshoz másrészről azonban bánt, hogy ez inkább volt kényszer döntés mint egy logikus folyamat végeredménye. Ami viszont megdöbbentő, hogy mennyire nem kellenek a supersport motorok. Egy-két érdekesség: CBR 1000 és 600 RR-ből összesen 6, Suzuki GSX-R-ből (összes hengerűrtartalom) 4, Yamaha R1- R6-ból pedig mindössze 1-1 darab fogyott. Siralmas a helyzet. Azonban két oldala van a mérlegnek és ebben is akad némi jó. Méghozzá azoknak akiknek már van sportmotorjuk. Ugyanis az átlag magyar embernek kevesebb lett a pénze az elmúlt évek során, az új motorok ára viszont nem lett alacsonyabb. Ezért tudtak eladni évről-évre egyre kevesebb új motort. De mi van akkor ha valaki mégis sportmotorra vágyik, ám nincs elég pénze az újra? A válasz egyszerű. Keres egy használtat. Legalábbis megpróbál de hamar ráébred, hogy nincs nagy választék hiszen ha senki nem vesz új motort akkor a használtak is elfogynak. Na már pedig ha a kínálat alacsony, a kereslet pedig magas valami iránt akkor az a valami általában elkezd drágulni. Ebből fakad, hogy ma a használt-piacon nagyon jól tartják az értéküket a sportmotorok. Mindez persze igaz minden más típusú motorra is amiből keveset adnak el újonnan. Reméljük azonban, hogy Magyarország minél előbb kilábal gazdasági betegségeiből és újra felvirágozhat a motor kereskedelem bár erre egyelőre elég kevés az esély.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending