Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nem gyárt több SuperBike-ot a KTM?

Az RC8 rajongóira sokkolóan hathat az osztrák gyártó kijelentése!

Közzétéve

ekkor

ktm modellpaletta 2015
ICON AIRFLITE MPS

Gyakran hangzik el a kérdés, van-e értelme 200 lóerős motoroknak az utcán? Vagy már 150 lóerő is túl sok?

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Az RC8 2008-tól szerepel a KTM kínálatában

KTM 1190 RC8 R

A váratlan nyilatkozatot Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója tette. Egy riport során elmondta, az osztrák gyártó nem tervezi továbbfejleszteni jelenlegi SuperBike-jukat, az 1190 RC8R-t. Jelenlegi projektjük az RC16, ami a 2016-os MotoGP szabályváltozások alapján készül (valószínűleg egy V-négyes ezres erőforrással). Az új modellből csupán versenyváltozat fog készülni, ami előreláthatólag elérhető lesz a rajongók számára is, de csupán zárt versenypályán való használatra. Az igazgató gyönyörű és izgalmas motornak tartja a jelenlegi RC8R-t, melynek gyártását minden bizonnyal beszüntetik az RC16 bemutatásakor, az új modell viszont biztosan nem kerülhet majd utcai forgalomba.

Az RC390 lesz a gyártó legerősebb utcai sportmotorja?

KTM RC390

Meglepőek ezek a szavak épp a KTM-től, aki a ready to race (versenyre kész) szlogennel hirdeti utcai motorjait. Vagy sportmotorjaik ezentúl only race-ként (csupán verseny) lesznek kaphatóak? A jelenlegi RC8-as egyébként 175 lóerős, amely teljesítményt némely gyártó már 15 évvel ezelőtt elérték. Nem beszélve arról, hogy a jelenlegi elektronikai csomag sokkal kezelhetőbbé tették ezt a teljesítményt (kipörgés-gátló, utcai motorvezérlő üzemmód, egykerekezés-gátló, ABS).

A KTM legerősebb modellje jelenleg az 1290 Super Duke R. Vajon e modell is érintett?

KTM 1290 SuperDuke R

A KTM kínálatában azonban nem csak az RC8 túl erős. Mi lesz az olyan modellekkel, mint az 1290 SuperDuke R és az 1290 Super Adventure, melyek 180 és 160 lóerőt teljesítenek (mi a 150 lóerős 1190 Adventure-t teszteltük). Ezekről a típusokról a riport során nem esett szó, pedig egy utcai naked és túramotornak sincs szüksége ekkora teljesítményre. Ha a döntés nem változik, nagyon fogjuk hiányolni az RC8-at, mely modell esetében inkább a SuperDuke 1,3 literes motorjának beépítésére számítottunk, nem pedig a gyártás leállításával. Az 1290-es erőforrás beépítése egyébként az új 1299 Panigale miatt is érdekes lenne, mivel már a Ducati utcai modellje is 1,3 literes V-kettessel dolgozik.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending