Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nem bírja a fordulatot a ZX-10R?

Magas fordulaton rosszalkodnak a 2011-es Ninják, de pontos okot még nem árultak el

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

“Néhány blokknál, nagyon magas fordulatszám-tartományban és kemény használat során – például versenypályán – probléma léphet fel” – állítják a zöldek felülvizsgálatra visszahívott, új csodafegyverükkel kapcsolatban.

Bár hivatalos állásfoglalást még nem tett közzé a Kawasaki a “technikai stoppal” kapcsolatban – ugye az összes amerikai piacos ZX-10R-t visszahívták “felülvizsgálatra”, az előzményeket lásd lentebb -, de a brit MCN magazin kíváncsisága csillapíthatatlan volt, így puhatolóztak egy KHI (Kawasaki Heavy Industries) bennfentesnél…

Az ún. technikai stop okának a bevezetőben írt mondatot jelölte meg a Kawa munkatársa, tehát az ötjegyű fordulatszám-tartományban rakoncátlankodhat valami (összecserélt alkatrész?), de az sem minden esetben és nem mindegyik példánynál. Felmerült a kérdés, hogy miért nem fedezték fel korábban a problémát, például a Superbike sorozatra szánt versenymotorok tesztelésekor. Többek közt ezt is vizsgálják a visszahívás alkalmával, hogy miért csak most derült fény a problémára – amikor már ennyire kínos a Kawasakinak… Úgy látszik, a több hónapos reklámkampányt követő kölni bemutató után is hallunk majd bőven az új “Tízes” felől, de a negatív reklám komoly öngyilkos-módszer lehet a Ninja vadászterületén… Ahogy azt korábban hallhattuk, a gyár most megvizsgálja az összes amerikai ZX-10R-t és “befagyasztja” a szállítást, értékesítést, amíg a probléma meg nem oldódik. Egyelőre viszont nem hajlandók elmondani, hogy mi is a gond pontosan, de annyi azóta kiderült, hogy már nem csak az USA-piacos (180 lóerős) ZX-10-eseket vizsgálják, hanem minden legyártott darabot – “de ez ilyenkor nem szokatlan”…

Előzmények

Az amerikai Kawasaki kereskedői hírlevele szerint gondok lehetnek a 2011-es ZX-10R-rekkel, ami miatt az összeset haza hívják átvizsgálásra. A jól értesült madarak blokk hibáról csicsergnek, a Kawasaki hivatalosan egy meg nem nevezett alkatrészt okol a dologért. Külföldi értesülések szerint összecseréltek két hasonló alkatrészt, ami nagy galibához vezethet…

A zöldek szerint persze nincsen komoly gond, csupán felülvizsgálásra van szükség, így ezt nem is visszahívásként, csupán elővigyázatos lépésként kommunikálják. Fordult elő már ilyen más márkáknál is, ám a műszaki problémát szinte minden esetben elég volt a végpontokon, azaz a kereskedések márkaszervizeiben orvosolni. Ebben az esetben kicsit komolyabbnak tűnik az ügy.

A Kawasaki egytől egyik az összes amerikai ZX-10R-t vissza szeretné szerezni, tehát a közeljövőben mindet begyűjtik a szalonokból. Azokért cserébe, amelyikeket már eladták, felajánlanak egy másik, teljesen új motort, a legrosszabb esetben pedig készek a visszavásárlásra is. Ilyen eddig legjobb tudomásunk szerint még soha nem történt, ami egyértelműen jelzi, hogy a mondottakkal ellentétben igenis nagyon komoly gond lehet a motorokkal.


A típus részletes információiért kattints IDE!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending