Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nem áll le a narancs gépgyár: újabb KTM-ek?

250-es Duke-kal és talán 1000-es (!) nagyrobogóval is készülnek az osztrákok

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Nem sokkal vagyunk túl a kölni és a milánói motorkiállításokon, de vannak gyártók, amelyek az év végi pihenőidőszakban sem bírnak magukkal. Ezek közé sorolható a KTM is, a közelmúltban ugyanis egy ezres(!) szuperrobogó képével riogatták a népet, sőt, egy bizonyos 250-es Duke-ról is pletykálnak a narancsosok háza táján.

Pedig az említett nemzetközi seregszemléken 3-3 új modellt is bemutattak nyugati szomszédaink, ami nem gyenge teljesítmény egy európai gyártól. Október elején Németországban a 125-ös Duke-ot, a 990SMT-t és az RC8R Track-et mutatták be, míg november elején Olaszországban a 990 Adventure Dakar, a 350 EXC-F, valamint az “utcai” RC8R debütált. Ez így tisztességes modellpaletta újítás egy esztendőre, azonban a KTM nem engedi ki a szelet a vitorlájából – újabb piaci réseket kíván betömni.

Méghozzá teljesen új vizekre eveznének a narancsosok, a robogózás tengerét kívánják meghódítani, egy olyan megalkuvás nélküli vassal, amely még a GP800-as Gilerát is kétszáz köbcentivel “alázza”. Igen, jól olvasod, ezres robogón gondolkodik a KTM, ha minden igaz. Márpedig ha igazak a hírek, akkor nagy valószínűséggel már fejlesztik is. Egyesek a 990 Duke V2-es blokkját képzelik a szuperrobesz vázába, ami elég meredek ötletnek tűnik, de láttunk már hasonlót Mattighofenből. A kihegyezett (de a robogóba majd nyilván visszafogott) kéthengerestől “piacvezető” teljesítményt várnak a jól értesültek, ami a jelenlegi szkúterkirály képességei ismeretében legalább 66+ lóerőt jelent. A kerekeit 17 colosra saccolják, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szépen festő látványterv ellenére sem lehetünk biztosak a narancssárga power-scooter eljövetelében: a KTM egyáltalán nem erősítette meg a hírt, miszerint robogóval foglalatoskodnának mostanában – de miért is ne, hiszen annak idején például egy Ducati powercruiserre sem fogadtunk volna nagy összegben. Várjuk az első kémfotókat…


SC-Duke – olvashatjuk a photoshopos robogó oldalán. Merész…

Amire viszont feltehetően nem kell ennyit várni – mivel az osztrákok is megerősítették az infót -, az a negyedliteres Duke. A lázas fejlesztés alatt álló 250-es blokkot az Intermot-on debütált 125-ös Duke vázába próbálják beleerőszakolni, amitől nyilvánvalóan agilissá válik majd a kis Herceg. Tehát a KTM lassan minden jogosítvány-kategóriát célba vesz, áthidalva ezzel a modellkínálatában keletkező szakadékokat – a teljes sikerhez az kéne, hogy még egy 50-es robogót is piacra dobjanak az ezres mellé… Ki tudja, a következő komolyabb kiállításokon mivel lepnek meg bennünket a sógorok, de az valószínűsíthető, hogy a 250-es Duke-kal találkozunk majd a standokon – de hogy mikor, az bizonytalan, mint a kutya vacsorája.


Ez itt a 125-ös Duke, de dupla ekkora blokk is kerül majd ebbe a vázba

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending