Eddig idén három visszahívást rendeltek el az olaszok, köztük szebbnél szebb hibákkal:
Volt üzemanyag levegőztető szelep hiba, de arra is volt példa, hogy a tanksapka nem tudott rendesen szellőzni így a benzin könnyen kifröccsenhetett például tankolásnál. Aztán ott volt még a Brembo fékek miatti visszahívás, amire azért volt szükség, mert a fékhenger dugattyú könnyen eltörhet. Elvileg csak kiemelten erőltetett használat mellett fordulhat elő, pl. versenypályán, na de kérem, ki ne vinne ki egy Panigalét pályázni? A Ducati mentségére szóljon, hogy ezt a Brembo fék beszállító szúrta el…
Ezúttal viszont ismét a pirosak hibáztak.
A visszahívás érvényes az összes 2018-2019-es V4, V4 S, és V4 SP modellre, hiszen a mindegyikben megtalálható vezérműlánc feszítővel akadtak gondok. Egészen pontosan előfordulhat, hogy az említett alkatrész meglazulhat, ami pedig azt eredményezheti, hogy az állító csavaron keresztül olaj kerül a hátsó kerékre. Azt pedig senkinek sem kell elmagyarázni, hogy ez miért tud hatalmas probléma lenni.
Szerencsére a megoldás viszonylag egyszerű: a márkaszervizben annyi a szerelő dolga, hogy az előírás szerint meghúzza a feszítőt és kész.
Az más kérdés, hogy ezt miként felejtették el megtenni a gyárban, illetve hogy ez a megoldás mennyire bizonyul majd tartósnak…