Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

“Nekem kell az adrenalin” – Papp Laci interjú

Papp Lacival a kunmadarasi EB-n beszélgettünk – nem csak erről a versenyről

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Képek: Pásztor Tamás (instarfilms.hu)

Papp Laci mesél idei első versenyéről, aki révén kicsit beleshetünk a magyar dragsport kulisszái mögé is. Elárulja, mik a tervei, lehetőségei és hogy egyáltalán mi motiválja, amikor a “karácsonyfa” elé gurul.

KT#14: Aki szokta látogatni a hazai gyorsulási versenyeket, vagy csak egy kicsit is érdekli az itthoni dragsport, annak nem kell bemutatni Papp Lacit. Jellegzetes hajkoronáját tekintve a magyar Rossi becenév is ráillene, de motorozási tudása miatt sincs miért szégyenkeznie: 4-szeres magyar bajnok és hazai csúcstartó, mivel még 2005-ben 7.4 másodperc alatt érte el a 402.33 méteren lévő célvonalat, 306km/h-val átsuhanva azon. Mindemellett ő maga sem tudja összeszámolni, hányszor nyert már Kunmadarason.

Ami még ennél is fontosabb, hogy Papp Laci igazi közönségkedvenc. Amikor a kunmadarasi futamokon Hadnagy Józsi a “Következik László Páppá” c. monológgal felkonferálja a villámgyors Kawasakist, talpra pattan a közönség és egy emberként szurkol neki. Laci pedig viszonozza mindezt, izgalmas – hátborzongató – futamaival alaposan kiszolgálja a publikumot: sokszor látványosabban nemigen lehetne negyed mérföldig gyorsulni kétkeréken. Végülis erről szól a történet: ettől szép ez a sport, ezért megy ki több ezer látogató és ezért versenyez Laci is. Idei első versenye után, Kunmadarason beszélgettünk a zöld vérű versenyzővel.

– Hogy sikerült erre az idei első versenyre a felkészülésed, illetve maguk a futamok?

– Igazából úgy kezdődött, hogy csak ezen a héten kaptam segítséget ahhoz, hogy egyáltalán a motornak a hiányzó alkatrészeit megvásárolhassuk… Ez egy nagy magyar összefogás eredménye, mert úgy nézett ki, hogy el sem tudunk indulni ezen a versenyen. Tavaly tönkrement a turbónk, azóta ígéretekből ugyan nem volt hiány, de a régi szponzoraim visszavonultak a támogatástól.

– Így végülis már önmagában az is siker, hogy el tudtatok indulni.

– Így van, a Varga Csaba szerelőjétől tudtunk venni egy turbót, a Tóth Zoli szponzora, a Sovereign cukorgyár jóvoltából, ők vásárolták meg a hiányzó hátsó gumit is a motorra, a Belme Józsitól vissza tudtuk kérni a gyújtásdobozt, a Vincze Imrétől pedig kaptunk egy jeladó generátort a gyújtáshoz. Tulajdonképpen jártuk az országot, hogy össze tudjuk rakni a motort és itt tudjunk lenni.

A legjobb érzés az volt, hogy igaz, hogy csak az utolsó pillanatban állt össze a gép, de mindenki azt gondolta, hogy nekem itt szerepelnem kell, mennem kell. Még a Hadnagy Józsi is próbálta segíteni ezt a történetet, saját versenytársaimmal, ellenfeleimmel! egyetemben – ez jól esett, ez egy nagyon jó érzés. Ez a csodálatos a dragsportban, hogy tényleg mindenki segít mindenkinek, senki nem anyagiaskodik, nem a pályán kívül akar megverni, megóvni… Annak idején, amikor pályamotoroztam, ez nem egészen volt így… Itt viszont sokkal barátibb a közeg, törődünk a másikkal, leülünk beszélgetni – úgyhogy szeretek itt lenni. Az már egy másik történet, hogy ilyen rövid idő alatt nem lehet felkészülni rendesen…


Papp Laci igazi Kawa-őrült, már amikor először ráült tudta, hogy neki ez kell

– Mennyit tudtál edzeni a verseny előtt?

– Semennyit, épphogy előtte, éjszaka állt össze a motor (péntek estére, szombaton már futam – a szerk.), ráadásul az a turbó, amit vettünk, kiderült, hogy mégsem jó a motoromra. Bár küzdöttünk vele rendesen, a szerelőim nagyon ügyesek (Boros Máté és Karsai Erik), összehozták, hogy egyáltalán ez a turbó működjön, meg működött is, de nem voltunk versenyképesek.

– Tehát nem sikerült egyetlen jó futamot sem menni?

– Nem, viszont itt tudtam lenni, nagyon jó érzés volt, hogy tapsoltak a nézők, hogy egyáltalán versenyezhettem. Ezen már túl vagyunk, remélem, a következő, május 30-i futamra sokkal profibb módon fel tudunk készülni.

– Más versenyeken is indultok idén a kunmadarasi fordulókon kívül?

– Nem, csak ‘madarason fogunk megjelenni, még ezen a hátralévő két fordulón. Anyagi nehézségek miatt örülünk, hogy legalább ezeken a versenyeken el tudunk indulni. Valóban arról van szó, hogy csapatösszefogásból, ellenfeleim összefogásából lehetünk egyáltalán itt! Most elindultunk valamerre, aztán bízom benne, hogy megfelelően be tudjuk állítani a motort.

– Akkor erre a szezonra ezek a – megvalósítható – terveitek?

– Pontosan, majd jövőre, ha változik az anyagi háttér, ha sikerül valami szponzort találni, akkor fejlesztünk, gyorsítunk a motoromon…ezekből a lehetőségekből kell gazdálkodni.


Ilyenkor már tűkön ül a közönség – Laci futamai megkülönböztetett figyelemben részesülnek

– Privát foglalkozásoddal, a Kawasaki márkakereskedéssel kapcsolatban is hasonlóan nehezen kezdődik az idény?

– Igen, ez egy érdekes történet, már 10 éve Kawasakit árulok és ahhoz képest, hogy a legeredményesbb dealer is voltam, az egyik üzletemet megette a gazdasági válság (a budai Papp Motors, már csak a kecskeméti működik – a szerk.), idén pedig tulajdonképpen a korábbi hat emberemből már csak egy maradt… Szóval ezen a területen is likviditási problémáink vannak, mostanában ez a motorkereskedés nem a legjobb biznisz…

– Ez így teljesen ráfogható a válságra?

– Pontosan, ha nincs pénzük az embereknek, akkor ugye az első luxuscikken fognak spórolni, a motorról mondanak le a leghamarabb ( – a hazai járulékos költségek mellett már-már valóban luxus – a szerk.)

– Ráadásul a motorsportra ez hatványozottan igaz. Volt már ilyen ennyire nehéz és problémás szezonkezdeted?

– Soha. Sose volt könnyű, de nem volt eddig egyáltalán ennyire gáz a helyzet…

– Hogy érzed, a következő fordulóra már versenyképes lesz a technika?

– Mindenekelőtt ezt a használt turbót fel kell újítani, a gyújtáshoz is kellene alkatrész, továbbá meg kell találni a megfelelő beállításokat. De legalább nyertünk egy kis időt, hogy a következő kunmadarasi versenyre összeálljon a motor.


“Mindenki azt gondolta, hogy nekem itt szerepelnem kell, mennem kell”

– Mindennek fényében milyen eredményt vársz magadtól?

– Ez a motor már ment 7.7-et, úgy, hogy tudom, hogy 300m-től nem volt turbónyomás és csak begurult a célba. Tehát ennek a motornak 7.5-öt tudnia kéne, hogyha minden ideális. Most például minden ideális lett volna: végig ragacsos a pálya, új a gumi, csak épp a motorom nem ment…

– Véleményed szerint a kategóriádban (Funny Bike) ez milyen helyezésre lesz elég idén?

– Igazából most tényleg csak Kunmadarasra koncentálunk, hogy itt legalább meg tudjunk jelenni, az már önmagában egy nagyon nagy eredmény. A magyar bajnokikra idén nem is megyünk, tehát Kunmadáron kívül más versenyeken nem is indulunk. Reményeim szerint ott leszünk május 30-án és augusztus 20-án is.

– Örülünk, hogy legalább itt, ‘madarason láthatunk Téged, mivel a nézők valósággal rajonganak a látványos futamaidért. Olykor elakad a közönség lélegzete, mivel köztudottan a határon motorozol, ami ebben a sportban eléggé veszélyes. Nem volt még olyan, hogy annyira megijedtél volna, hogy letedd a bőrruhád?

Nem vagyok egy ijedős típus és nekem kell az adrenalin. Amiből például tavaly jutott is rendesen, mert volt a motornak egy hibája, amire későn jöttünk rá és mindig keresztbe-kasba ment a pályán… Mindig én mentem a legizgalmasabb futamokat, mert szinte folyton a falról jöttem vissza… Szóval én már tavaly is csak a nézőknek motoroztam – egyszerűen imádom, ha izgalmas tud lenni!


Legközelebb május 30-án, Kunmadarason láthatod Lacit versenyezni

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending