Hírek

Négy kategóriában is a BMW az év motorja…

...legalábbis a Motorrad magazin olvasói szavazása alapján (R1200GS, R1200RT, R1200R, S1000RR)
Euromotor2
MotoStar

Forrás: BMW

Négy német kategóriagyőzelem egy német szavazáson. Azért nem annyira elfogult eredmény ez, mint azt elsőre gondolnánk: az S1000RR, az R1200RT és az R1200GS bizony a maguk szegmensében akármikor/akárhol esélyesek a győzelemre. Egyedül talán a nakedek közötti R1200R Classic sikerét illetően érezhetünk némi lokálpatriotizmust a végeredmény tekintetében.

A BMW a tavalyi komoly siker után (minden kategóriát megnyertek, ahol indultak – a szerk.) ismét figyelemre méltó eredményt ért el a Motorrad magazin olvasói szavazásán, ahol négy kategóriában nyerte el a „2011-es év motorja” címet (a túra, sport, enduro/supermoto és naked szegmens győzelme mellett további három dobogós helyet is szerzett). Az idén 13. alkalommal tartott szavazás díjkiosztóját március 3-án tartották Dortmundban.

A túra kategóriában a BMW új hathengeres modellje, a K1600GT/GTL a dobogó második fokán végzett, alig lemaradva az R1200RT-től, amely 20,2%-al került az élre. Ebben a kategóriában a szavazatok 40%-át a BMW túramotorjai szerezték meg. Csakúgy, mint tavaly, az S1000RR idén is megkérdőjelezhetetlen győzelmet aratott a sportmotorok között. A Motorrad olvasóinak 33%-a gondolta úgy, hogy a BMW sportmotorja a legjobb ma kapható sportgép a piacon, köszönhetően többek között a verseny ABS-nek és a verseny-kipörgésgátlónak. Ráadásul még egy bajor motor végzett ezen a dobogón: a BMW HP2 Sport a harmadik helyre került a rangsorban (egy “nemzetközibb” szavazáson ez azért már nem volna borítékolható – a szerk.)


Az R1200RT megnyerte az első csatát az új hathengeres márka/kategóriatárssal szemben

A BMW R1200GS és R1200GS Adventure ismét taroltak az enduro/supermoto kategóriában. A szavazók negyede voksolt a BMW Motorrad két legnagyobb darabszámban értékesített modelljére, ami újfent az első helyet jelentette számukra.
Az elmúlt két évben a BMW a meztelen motorok kategóriájában is győzedelmeskedett. A sorozat ezúttal sem szakadt meg, ebben az új BMW R1200R Classic segített idén a gyártónak.  A bajorok az „Allround” kategóriában sem szégyenkezhetnek, hiszen a dinamikus, innovatív technológiával felszerelt K1300S sporttúrázó felkerült a dobogó második fokára.


S1000RR: tavalyi modell, de nem igazán számít elavultnak…

Hendrik von Kuenheim, a BMW Motorrad vezetője büszkén értékelte a BMW eredményeit: „Nagyon örülök, hogy az idei évben is több elismerést kaptak motorjaink, és szeretném megköszönni a Motorrad magazin olvasóinak a szavazatokat. Különösen büszke vagyok új luxus túramotorjainkra, a K1600GT és K1600GTL modellekre. Nagy jelentőséget tulajdonítunk a sikernek, mivel kifejezi, hogy az olvasók valójában mennyire is szeretik a BMW motorkerékpárokat” – nyilatkozta a vezető. A szavazáson nem kevesebb, mint 200 motorkerékpár és robogó szállt versenybe a „2011-es év motorja” díjért, amit Európa egyik legjelentősebb olvasói díjaként tartanak számon. 1999 óta több, mint félmillió olvasó vett már részt a szavazásban.


“Reise um die Welt”: a nagy GS-ek az egész világon népszerűek, nem csak “szülőhazájukban”


A németek legszívesebben az R1200R Classic-kal járnának, ha naked bike-ról van szó

Comments

comments