Csatlakozz hozzánk

Hírek

“Ne légy papucs, irány Kakucs!” KakucsRing bemutató

A hazai versenypályákat bemutató új sorozatunk kezdéseként a KakucsRinget ismerhetitek meg

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az utóbbi pár év termésének köszönhetően elég jól áll hazánk a versenypályák számának tekintetében, még akkor is, ha a BalatonRing projektből legfeljebb motokrossz-alkalmatosság lesz. Elhatároztuk, hogy szépen sorban bemutatjuk Nektek ezeket a Ringeket, és ezt a sort most a kakucsi pályával kezdjük.

Nemcsak azért indítanék a KakucsRinggel, mert az otthonomtól nagyjából két kilométerre épült, hanem mert itt próbálhatod ki a legegyszerűbben és legolcsóbban, hogy milyen is egy épített pályán motorozni. Sokatoknak biztosan nem kell magyarázni, hogy az ilyesmi teljesen más élményt nyújt az utcai menetekhez képest: sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve motoros és gépe egyaránt, sokkal messzebb mehetsz el, könnyebben feszegetheted a határokat, és belekóstolhatsz a versenyzés édes ízébe. Mindezt pedig biztonságos keretek között, hiszen nincsenek terepakadályok, nem jönnek szembe velünk, nincs kátyú vagy mocsok az úton és elénk ugró állatoktól sem kell félnünk. Sportolásra, önképzésre vagy csak élvezetes motorozásra, szórakozásra mind tökéletesen alkalmas a KakucsRing.

Eredetileg egyébként gokartpályának épült a Kring – ugyanis a tulajdonos fia gokartversenyző – , és valójában az is, de a megnyitó óta jól lehet sokkal több két kerekű gép fordul meg rajta, mint négy.A valamivel több, mint egy kilométeres (1007m) aszfaltcsík nagyon jól motorozható, de kifejezetten technikás pálya. Viszonylag széles is, a kanyarokban 8, a célegyenesekben pedig 12 méter, tehát az előzésekre is kiválóan alkalmas. Az előbb jól írtam, célegyenesekben, hiszen kettő is van belőle, ám nem ez az egyetlen kuriózum. A másik, hogy a KakucsRing mindkét irányba motorozható. A nyílt napokon általában az első felguruló motoros dönti el, hogy merre menjen a menet, csak nehogy ne vedd észre, hogy valaki már felment előtted.

Egy hangulatos szombati menet, szintén egy kis CBR-rel

A nyomvonalon a 2007-es átadás óta történt már pár változtatás: a hátsó célegyenest például kissé “arrébb kellett rakni”, mert gázvezeték fut alatta, a másik után pedig – a nagyobb gépeknek kedvezvén – kaptunk egy tempónövelő kiegyenesítést. Kellett ez, hiszen a történethez hozzátartozik, hogy egy 600-as vagy ezres sportgép teljesítményéhez már kicsi a KakucsRing,  mégis csak gokartpályáról beszélünk. Viszont ez nem jelenti azt, hogy 2-es, 3-mas fokozatban motorozva ne érezhetnéd nagyon jól magad, vagy hogy ezzel hamarabb elérnéd a pálya és a motorod határait. Ezen a csíkon legalább akkora feladat jól menni, mint akármelyik “nagy pályán”, hiszen trükkös kanyarokból nincs hiány: igazi kihívás szépen összefűzni az ideális íveket (melyekből több lehetséges is akad), és mire betanulod őket, már fordultok is az ellenkező irányba. Tehát nagymotorral is komoly élvezetet nyújt a ‘Ring, de nem a sebesség, hanem a pályázás élménye miatt.


Kanyargós, trükkös, becsapós – egyszóval technikás
Hol is van ez a KakucsRing?!

– Kakucson, bármilyen hihetetlen. – Jó, de hol van ez a Kakucs? Pár éve, a pálya köztudatba kerülésének kezdetén igencsak gyakoriak voltak az ehhez hasonló kérdések mindenfelé a fórumokon. Ekkoriban a fűnyírás, buszmegállóban állás, vagy egyéb más elfoglaltságom közben minden napsütötte szombaton megkérdezték tőlem “Ne haragudj, merre van a pálya?”. Nem csoda a tájékozatlanság, mivel például Inárcs és Kakucs között van egy olyan szakasz, ahol a határt a két település között a főút felezővonala jelenti… Na ilyet se találsz máshol. Persze rátett egy lapáttal, hogy sokáig nem volt kitáblázva a ‘Ring, pedig egyáltalán nem egyértelmű a pályáig vezető út. Most már a Fő utcán, azaz a főúton haladva a templomnál mindkét irányból szépen mutatja az utat a tábla, ami igaz, nem túl nagy, így könnyű átsiklani felette. Ha jó helyen fordultunk le, az attraktív Polgármesteri Hivatalt elhagyva vigyázzunk a friss macisajttal (elsőbbség tábla), amiről nem igazán szoktak tudomást venni az emberek. Eztán a temető mentén tovább egyenesen a fák közé, át a hídon az M5-ös felett, ahonnan már valószínűleg betalálsz, mivel belátod az egész pályát.


GPS: 47°14´28.1´´ ; 19°21´52.17´´

Na de előtte a faluba kéne eljutni, ami egyszerű művelet. Kakucs az M5-ös autópálya és az 5-ös főút között fekszik, a fővárostól kb. 35 kilométerre. Budapest felől érkezve az inárcsi pihenőhelynél kell lehajtanod a pályáról, az 5-ös útról pedig Dabas-Sáriban, az Inárcs irányát jelző táblánál. Ugyanezen az úton, Kecskemét felől is itt érdemes lefordulnod, Inárcson pedig csak forduljatok Kakucs felé, ki lesz írva. Kecskemét felől az M5-ösön Újhartyánnál kell elhagyni a pályát, ill. az 5-ös főútról is letérhetsz Újhartyán felé, innen szintén eltalálsz a táblák alapján Kakucsra – meg most már a ‘Ringre is.

Akik viszont nagyon elemében vannak a kakucsi aszfalton, azok a SuperMoto-k és az épített pályarobogók, náluk már tényleg csak a versenygokartok gyorsabbak itt. A versenyrobogóknak elég hosszú és főleg széles a pálya, a szupermotósoknak pedig van pluszban egy 300 m-es off-road rész ugratókkal. Ráadásul hátul még pitbike pálya is épült – meg halastó, de Téged ez már nem érdekel. Az viszont annál jobban, hogy az aszfalt igen jó minőségű, nagyon jól tapad, nem foghatod rá, ha megcsókolod a betont. Meg azzal is jó, ha tisztában vagy, ha egy “mezei” nyílt napon perecelsz, nem terem ott a mentő a következő minutumban, mivel nem áll minden nap ugrásra készen a rohamkocsi a pálya szélén, úgyhogy csak ésszel. Viszont emlékeim szerint komolyabban még nem is volt rá szükség, és a viszonylag kis sebesség sem indokolja az állandó készenlétet. Ennyivel kevesebb papírt kell kitöltened, és ennyivel kevesebb zsetont kell az asztalon hagynod.


A sárga nyomvonal egyelőre csak terv, de a piros sem teljesen ugyanez már

Ahogy említettem, a gokartosok mellett a szupermotó riderek jártak a legjobban a pályával, ennek megfelelően az SM OB rendszeres házigazdája Kakucs, de emelett számtalan rendezvénynek adott már otthont a ‘Ring: 24 órás gokartversenytől (BenZso ezüstérem!) és a látványos Drift OB futamoktól kezdve a Rockabilly Fesztiválon át a legkülönfélébb autós-motoros rendezvényekig, (márka)találkozókig volt itt minden, a magunk fajta – benzingőzzel fertőzött – emberek legnagyobb örömére. A pálya körül a villanyvilágítás is ki van építve, így éjszakai pályázásra is van remény, csak ennek kissé drága az üzemeltetése, szóval nem lesz minden héten, annyi biztos. Sőt, idén még “Ring Bál” is lesz, úgyhogy ha még életedben nem táncoltál a célegyenesben báli muzsikára, itt azt is megteheted… A létesítmény infrastruktúrájához tartoznak még boxok, büfé és 2-6 ágyas szálláshelyek is, valamint két épített tribün – meg az ingyenes, hátrébb, a kerítésen kívül…


A legjobban a robogósoknak és a szupermotósoknak fekszik az aszfaltcsík

Igazából a KakucsRing sikeressége, népszerűsége és gazdag programajánlata a kissé szkeptikus közvélemény mellett magukat az ötlet kitalálóit is meglepte. Sikerének titkát a jó megközelíthetőség (a főváros, az autópálya közelsége), a megfelelő infrastruktúra és a viszonylag kedvező feltételek egyszerre alkotják. A KakucsRing egy óriási űrt töltött be a hazai profi és hobbi motorsport világában, hiszen nagy szükség volt már egy, a Hungaroringnél kisebb és sokkal könnyebben igénybe vehető, de mégis professzionális versenypályára, amely kiváló helyszínt biztosít minden benzingőzös szimpatizánsnak, fanatikusnak, klubnak, alakulatnak, csapatnak. Remek lehetőség például amatőr bajnokságok és vezetéstechnikai tréningek szervezéséhez, de gokart- és motoros oktatásra is van lehetőség Kakucson, méghozzá Talmácsiék szervezésében. Egyébként motort és gokartot a helyszínen is bérelhetsz, a Talma Motorsuli keretein belül még versenymotort is.


Ezen a pályán egy kisebb gép – mint például a CBR125R – úgy érzi magát, mintha a Hungaroringen lenne. Ha ügyes vagy, jobb időt mész ilyennel, mint a “nagyvasakon” ülő kollégák

Ha a saját gépeddel jössz, akkor csak egy pár ezres és egy aláírás, és máris egy valódi versenypályán találod magad. Ennél egyszerűbben nem szerezhetsz pályamotorozással kapcsolatos tapasztalatokat és attól még, hogy nem mész 200-zal a célegyenes végén, még meg fogsz izzadni rendesen. Csak legyen rendes felszerelésed, gumid és ne follyon az olaj a gépből, de ez magától értetődő. És még egy jó tanács a végére: ahogy beérsz a kapun, állj meg, és köszönj be – vagy legalább bólints egyet – a recepció felé, mert Gyusza és Laci bá’ nagyon nem szereti a nem köszönős motorosokat – BenZso és DennyM már tudja – és amúgy sem árt, ha jóban vagytok a csőszökkel. Hátha engednek tovább, este 7-ig motorozni, a naplemente varázsában… Kíváncsiak vagyunk, Ti voltatok-e már KakucsRingen – akár nézőként, akár az aszfaltcsíkon – ,és ha igen, milyenek a benyomásaitok? És egyáltalán, rendszeresen pályáztok-e, vagy még nem tettétek próbára magatokat versenykörülmények között? Ha a kakucsi Fő utca végén húzol egy kövéret, hirtelen Hernádon találod magad, ahol nemrég kötött meg a beton a TalmaRingen, ha pedig vissza sem engeded a gázt, máris az örkényi EuroRingen vagy – ezeket a pályákat mutatjuk be következő írásainkban.


A fiatalok oktatására (is) első osztályú a létesítmény
Mik a pályázás feltételei?

Nos, kezdetben ez is egy gyakori fórumtéma volt a KakucsRinggel kapcsolatban. Mindenekelőtt egy pályabérletet kell kifizetned, ami egész napra (8-18h) 6000Ft kiadást jelent, délutánra (13 órától) pedig 4000Ft-ba kerül – személyenként. Miután csengettél, már csak egy ún. “Pályahasználati szerződést” kell alákarcolnod, ami nagyjából annyit jelent, hogy a saját felelősségedre húzod a gázt. Ezután már gurulhatsz is az aszfaltcsíkra, egyszerre – elvileg –  maximum 30 percre. Mivel ha többféle járgány (gokart, motor, robogó) van jelen, akkor nyilván valahogy szét kell választani a mezőnyt, így minden kategória kap fél órát. Ez akkor érdekes, hogyha például 1-2 gokartra vár 10-20 motoros fél órát, de természetesen együtt nem mehetnek és Neked sem árt a pihenő, úgyse bírnál többet egy szusszal. Ha csak motorosok vannak, könnyen átalakul a program, ami leginkább a létszám függvénye: ha kevesen vagytok, akkor és annyit mész, amennyit akarsz, ill. tudsz: akár reggel 8-tól este 6-ig.

További információ, részletek, programok, KakucsRing Kupa: kakucsring.hu
info@kakucsring.hu Tel.: 06 / 20 – 257 – 09 – 47


A DennyM-CBR125-KakucsRing trió hamar egymásra talált

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending