Ha valakinek erre a Ducati modellre fájna a foga érdemes sietni, mert a Július 13-án bemutatott Ducati 916 V4 széria erősen limitált, hiszen mindössze 500 darab készült a Panigale V4 25° Anniversario 916 névre hallgató gyönyörűségből.
A leleplezésnek a kaliforniai Pebble Beach adott otthont, ami egyébként a WSBK bajnokság egyik megállóhelye és kb 25 kilométerre taláható a Laguna Secától. Gondolom így már mindenkinek leesett melyik pályáról is van szó.

Mitől drágább?
Maga a motor erősen az 1103 köbcenits, 211 lovas V4 S-en alapszik, de a 41,900 Eurót kóstáló különleges verzió megkapta még a 998 cm3 hengerűrtartalmú V4 R karcsúsított orrát, valamint versenymotorhoz illő módon jár még hozzá a száraz kuplung jellegzetes csörömpölése is.
Találunk még rajta ezen kívül egy pár kovácsolt Marchesini Racing magnézium felnit, amelyek összesen egy kilóval könnyítik a motort, de az Euro 4-nek megfelelő Akrapovič titán dob is fél kilóval könnyebb, mint a hétköznapi V4 S kidörgője.

Persze itt még nem ér véget az újdonságok sora, ha minden igaz, akkor egyenesen a Desmosedici GP18 MotoGP motorból érkezett a Ducati Traction Control EVO 2 névre hallgató kipörgésgátló rendszer, ami eddig csak V4 R és a V4 R SBK modellekben volt megtalálható. Ez azért jó dolog, mert az IMU (Inertial Measurement Unit, magyarul a motor minden irányú mozgását érzékelő szenzor) még hatékonyabban dolgozik együtt a géppel, ami gyorsabb, simább és finomabb kanyarkigyorsítást jelent, minden körülményben. A nyolc állásban választható (6 száraz és 2 nedves időre) menetdinamikai rendszerhez jár még a szintén EVO 2 nevet viselő Quick Shift gyorsváltó, amivel nem jelent gondot a 10,000-es fordulat feletti sima váltás. Valamint mivel elvégre versenymotorról van szó, kapunk még egy Ducati Data Analyser+ szettet is GPS modullal együtt, ami a köridők mellett loggolja a dőlésszöget, a fékezés erősségét és a gázadás százalékát is.

Ennyi pénzért persze, hogy a külső is változik
A különleges Ducatival nem más, mint Carl Fogarty gurult fel a színpadra: keresve se találhattak volna jobb embert, hiszen emberünk a kilencvenes években az összes díját az olasz márkával nyerte. Éppen ezért az 500 darabos limitált széria összes motorját az ő, 1999-es Ducati 996 World Superbike motorjának mintájára fényezték. Ezért van rajta az a méretes egyes, de jár még hozzá egy Foggy é Shell matrica is, amit a leendő tulajnak kell felhelyeznie, ha akarja. (Egyébként szintén az alkalmat ünnepelve, a gyári csapat motorosai, Álvaro Bautista és Chaz Davies is különleges matricákkal kiegészített motorokkal versenyeztek a hétvégén a Laguna Secán).
A hab a tortán a Foggarty által megtett két tiszteletkör volt: az egyiken egyedül ment végig, a másikon viszont több száz Ducati tulajdonos gurulhatott együtt vele a versenypályán, ami azért nem lehetett egy rossz élmény.

A motor teljes műszaki specifikációját itt találhatjátok:
- Két tónusú nyereg
- Kovácsolt Marchesini Racing magnézium felnik
- Száraz kuplung
- Titán Akrapovič végdob
- Ducati Traction Control EVO 2
- Ducati Quick Shift EVO 2
- Verseny kijelző
- Szénszálas első sárvédő
- Szénszálas hátsó sárvédő
- Szénszálas boka védő elemek
- Szénszálas / titán lengőkar védő elem
- Verseny markolatok
- Állítható mart alumínium lábtartók
- Mart alumínium behajló kuplung és fékkar
- Fékkar-védő
- Ducati Data Analyser+ (DDA+ ) adattároló szett GPS modullal
- Nyitott, szénszálas kuplungház
- Különleges, évfordulós motor takaró
- Mart alumínium, verseny stílusú benzin sapka
- Levett rendszám tábla helyét elrejtő elem
- Mart alumínium, visszapillantó tükrök helyére pattintható dugók
- Shell’ és ‘Foggy’ matricák

A Ducati tett még egy igazán kedves gesztust a nemrég tragikus módon elhunyt Carlin Dunne édesanyja felé: az 5-ös számú limitált Panigale motort elárverezték és az abból befolyt összeget teljes egészében a Romie nevű hölgynek ajánlották fel.