Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nagy bumm 2.0! Milano EICMA 2008

A mai nappal elindult a milánói motor kiállítás. Íme egy-két érdekesség az EICMA-ról.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3
Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Az új motorok első nagy közszemlére tétele minden évben Kölnben van, még októberben. A gyártók -főleg az olaszok- azonban szándékosan tartogatnak még meglepetéseket a későbbiekre, nevezetesen a novemberi EICMA-ra Milánóban. Ma nyitotta meg kapuit a vasárnapig tartó motoroshow, tele színes programokkal, hivatalos, tüzijátékos bemutatókkal, fénnyel, csillogással és rengeteg motorral.

A lepel még koránt sem hullot le mindenről, lévén még csak kedd van, de egy-két újdonsággal már találkozhatunk kint most is. Az Aprilia standon például rögtön belebotlunk a Mana X-be, mely egyelőre még koncepció. Furcsa egy szerzet, mintha nem is ezen a bolygón született volna. Vannak részletei melyek kifejezetten tetszetősek, mint például a hátulja, a vázkialakítás, vagy a kormány környéke. Csúnya dolog mindig ezzel a plágium dologgal jönni, de itt-ott amott kicsit KTM-esnek érzem, hozzáteszem, Kiska mester stílusa csak jót tehet egy motor látványának. A Mana-X igazából nem is tudom micsoda. A felniket és a krossz ülést nézve off-road utakra tűnik otthonosnak, de az extra alacsony kialakítás miatt ugra-bugrálni biztos nem jó. A széles nagy, lapos szavannákra gazellát kergetni viszont egész használható lehet. Akár vadászhatunk is róla, mert a Manából átörökölte az automata váltójú, 830 köbös V2-es blokkot, és így elég csak a gázt húzni, ha ügyesek vagyunk a bal kézbe elfér egy puska.

 

  

Tovább sétálva még egy űrlakót vehetünk észre, ezennel a Husqvarnáéknál. Az SMQ450 szintén kocpeció, 2009-ben még nem fogunk megijedni tőle az utcákon. Ezzel el is árultam, hogy az SMQ utcai motor, amolyan városi fel-alá rohangálós fajta, melyben a Husqvarna saját 450-es, 1 hengeres vizes blokkja dolgozik. Szépség külön díjat nem fog nyerni, legalább is nálam. A ropi vékony lengővilla, a minimál váz konstrukció, a hátul buborékként kinőtt kipufogó, a fullánk szerű farokidom és a visszafele tört ívű lámpa borítás valahogy nekem nem áll össze egy egésszé. Viszont maga az ötlet, egy 450-es szupermotó-szerű városi futkorászó motor, nem rossz, főleg ha majdanán elérhető árban lehetne hozzájutni.

  

 

 A bajorok a sok 1300-assal nem szűkölködtek Kölnben, de aki arra fogadott, hogy az EICMA-ra nem marad új BMW, az a F800R miatt fizessen, mint a katona tiszt. Erről kicsit később lesz szó, mert ha már ennyire belejöttem a BMW-től is megmutatnék nektek egy konszepsönt. A neve Lo Rider (nem értem, miért nem Nieder Reiter), mely a nevéből következően nem a langaléta, létra tetején ülős motorok jeles képviselője lehet, hanem inkább közelít a cruiserek alacsony és nyugodt világához. Sőt hozzátehetném, hogy magányos világához, mert utasnak bizony nincs hely. Viszont a cruiserekkel ellentétben ez a gép nem úgy néz ki, mint amit nyugodt közlekedésre szántak. Duzzad az erőtől, fém-fém hátán, nagyon vagány. Úgy érzem azért kicsit még lehetne csiszolgatni a részleteken, de tényleg beindítja az ember fantáziáját. A Terminator újabb részében szerintem ezen száguldva fogja Schwarzenegger “sátgánnal” lőni az öntudatra ébredt gépeket, miközben ki-ki csordul a könny a szeméből, ha arra gondol, hogy már nem az a fess, fiatal halálosztó, mint régen. Aztán lehet, hogy a szintén vén Lorenso Lamas nézi ki magának egy-két új rész erejéig. Rossz hír a TV-hősöknek, hogy a BMW egyelőre nem szándékozik sorozatgyártásba küldeni a Lo Rider-t, ámbár azt is mondták, hogy ha nagyon pozitív az emberek fogadtatása, akkor viszonylag hamar elkezdhetik gyártani. Szép baleset lenne…

Végül egy hazai ínyencség a Bimotától. A DB7 Oronero ugyanarra az alapokra épül, mint a rendes DB7, de annál 8 kilóval könnyebb, azaz nettó 164 kg. Ezt a tetemes fogyást a váz első részének és a lengővilla középső tájékának könnyítése okozta, de persze belejátszik a teljesen karbon idomzat is. Az Oronero ugyanazt a 1099 köbcentis V2-es erőforrását használja, mint a Ducati 1098, de a jobb gázáramlási tulajdonságokkal bíró kipufogó 2 lóerővel tobbet kínál a DB7-ben. Kis feladvány a végére: a súly-teljesítmény aránya pontosan 1 az 1-hez, tehát hány lóerős a DB7 Oronero? Persze nettó tömegről van szó és maximum, ideális körülmények közötti teljesítményről, szóval a tényleges mérhető arány kicsit rosszabb, de akkor is szemgyönyörködtető adat. Brávó!

 

 

Persze ez nem minden, sőt ez csak ízelítő az EICMA-ról. Figyeljétek az oldalt, folyamatosan jönnek az újdonságok. Szép napot!

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending