Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nagy bumm 2.0! Milano EICMA 2008

A mai nappal elindult a milánói motor kiállítás. Íme egy-két érdekesség az EICMA-ról.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD
Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Az új motorok első nagy közszemlére tétele minden évben Kölnben van, még októberben. A gyártók -főleg az olaszok- azonban szándékosan tartogatnak még meglepetéseket a későbbiekre, nevezetesen a novemberi EICMA-ra Milánóban. Ma nyitotta meg kapuit a vasárnapig tartó motoroshow, tele színes programokkal, hivatalos, tüzijátékos bemutatókkal, fénnyel, csillogással és rengeteg motorral.

A lepel még koránt sem hullot le mindenről, lévén még csak kedd van, de egy-két újdonsággal már találkozhatunk kint most is. Az Aprilia standon például rögtön belebotlunk a Mana X-be, mely egyelőre még koncepció. Furcsa egy szerzet, mintha nem is ezen a bolygón született volna. Vannak részletei melyek kifejezetten tetszetősek, mint például a hátulja, a vázkialakítás, vagy a kormány környéke. Csúnya dolog mindig ezzel a plágium dologgal jönni, de itt-ott amott kicsit KTM-esnek érzem, hozzáteszem, Kiska mester stílusa csak jót tehet egy motor látványának. A Mana-X igazából nem is tudom micsoda. A felniket és a krossz ülést nézve off-road utakra tűnik otthonosnak, de az extra alacsony kialakítás miatt ugra-bugrálni biztos nem jó. A széles nagy, lapos szavannákra gazellát kergetni viszont egész használható lehet. Akár vadászhatunk is róla, mert a Manából átörökölte az automata váltójú, 830 köbös V2-es blokkot, és így elég csak a gázt húzni, ha ügyesek vagyunk a bal kézbe elfér egy puska.

 

  

Tovább sétálva még egy űrlakót vehetünk észre, ezennel a Husqvarnáéknál. Az SMQ450 szintén kocpeció, 2009-ben még nem fogunk megijedni tőle az utcákon. Ezzel el is árultam, hogy az SMQ utcai motor, amolyan városi fel-alá rohangálós fajta, melyben a Husqvarna saját 450-es, 1 hengeres vizes blokkja dolgozik. Szépség külön díjat nem fog nyerni, legalább is nálam. A ropi vékony lengővilla, a minimál váz konstrukció, a hátul buborékként kinőtt kipufogó, a fullánk szerű farokidom és a visszafele tört ívű lámpa borítás valahogy nekem nem áll össze egy egésszé. Viszont maga az ötlet, egy 450-es szupermotó-szerű városi futkorászó motor, nem rossz, főleg ha majdanán elérhető árban lehetne hozzájutni.

  

 

 A bajorok a sok 1300-assal nem szűkölködtek Kölnben, de aki arra fogadott, hogy az EICMA-ra nem marad új BMW, az a F800R miatt fizessen, mint a katona tiszt. Erről kicsit később lesz szó, mert ha már ennyire belejöttem a BMW-től is megmutatnék nektek egy konszepsönt. A neve Lo Rider (nem értem, miért nem Nieder Reiter), mely a nevéből következően nem a langaléta, létra tetején ülős motorok jeles képviselője lehet, hanem inkább közelít a cruiserek alacsony és nyugodt világához. Sőt hozzátehetném, hogy magányos világához, mert utasnak bizony nincs hely. Viszont a cruiserekkel ellentétben ez a gép nem úgy néz ki, mint amit nyugodt közlekedésre szántak. Duzzad az erőtől, fém-fém hátán, nagyon vagány. Úgy érzem azért kicsit még lehetne csiszolgatni a részleteken, de tényleg beindítja az ember fantáziáját. A Terminator újabb részében szerintem ezen száguldva fogja Schwarzenegger “sátgánnal” lőni az öntudatra ébredt gépeket, miközben ki-ki csordul a könny a szeméből, ha arra gondol, hogy már nem az a fess, fiatal halálosztó, mint régen. Aztán lehet, hogy a szintén vén Lorenso Lamas nézi ki magának egy-két új rész erejéig. Rossz hír a TV-hősöknek, hogy a BMW egyelőre nem szándékozik sorozatgyártásba küldeni a Lo Rider-t, ámbár azt is mondták, hogy ha nagyon pozitív az emberek fogadtatása, akkor viszonylag hamar elkezdhetik gyártani. Szép baleset lenne…

Végül egy hazai ínyencség a Bimotától. A DB7 Oronero ugyanarra az alapokra épül, mint a rendes DB7, de annál 8 kilóval könnyebb, azaz nettó 164 kg. Ezt a tetemes fogyást a váz első részének és a lengővilla középső tájékának könnyítése okozta, de persze belejátszik a teljesen karbon idomzat is. Az Oronero ugyanazt a 1099 köbcentis V2-es erőforrását használja, mint a Ducati 1098, de a jobb gázáramlási tulajdonságokkal bíró kipufogó 2 lóerővel tobbet kínál a DB7-ben. Kis feladvány a végére: a súly-teljesítmény aránya pontosan 1 az 1-hez, tehát hány lóerős a DB7 Oronero? Persze nettó tömegről van szó és maximum, ideális körülmények közötti teljesítményről, szóval a tényleges mérhető arány kicsit rosszabb, de akkor is szemgyönyörködtető adat. Brávó!

 

 

Persze ez nem minden, sőt ez csak ízelítő az EICMA-ról. Figyeljétek az oldalt, folyamatosan jönnek az újdonságok. Szép napot!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending