Csatlakozz hozzánk

Hírek

MV 2013: a Rivális és a Brutális

Új, izgalmas MV Agusta modellek jönnek jövőre: Rivale és Brutale 800

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu

Az MV Agusta nem egy új modellel készül a novemberi EICMA motorkiállításra, és bár hivatalosan természetesen még egyik vasat sem leplezték le, egy-két fotó, látványterv által már tudatták a nagyérdeművel, hogy mire lehet számítani Milánóban…

Itt van elsőként a vadonatúj Rivale, amely a rivális gyártó modelljének, a Hypermotard stílusából merített egy mélyet – az új gép a cég háromhengeres felhozatalának legújabb sarja. Külsőre naked-supermoto keverék, erősen diavales beütésű hátsó résszel. Ez persze csak egy terv, hogy a végleges verzió mennyit változik ehhez képest – majd meglátjuk. Ami viszont biztos, hogy a vas erőforrása egy 800 (798?) köbcentis motor, ami erősebb lesz, mint mondjuk az F3 vagy a 675-ös Brutale. Megmarad a jellegzetes, hármas oldalsó kipufogó is, ami már szinte megjelenésekor elválaszthatatlan részévé vált a modellcsaládnak. Hogy a gép csak koncepció-motor marad-e, vagy annál többre viszi, nemsokára kiderül.

A másik testvér, amivel az Agusta előrukkol a novemberi EICMA-ra, a Brutale 800. Ezt a gépet úgyszintén a 798 köbcentis, hárohengeres blokk hajtja, ez esteben tulajdonképpen a 675-ös Brutale-on fúrtak-faragtak kicsit: a lökethossz 45,9 mm-ről 54,3-ra emelkedett, míg a furat maradt 79 mm. A váz acél-alumínium keverék, ez adott otthont a már említett 3 hengeres motornak, melybe egyébként ellentétes forgású főtengelyt helyeztek el. A gép teljesítménye 123 lóerő (ez 11.600-as fordulatnál érhető el), a nyomatékcsúcsot pedig 8.600-as fordulaton „találjuk”, ez 81Nm. Úgy tűnik, hogy nem lesz annyira kihegyezve, mint a kistesó. Ha azt nézzük, hogy a vas száraz tömege mindössze 167 kiló (csak 4-gyel több, mint a 675-ös), igen kedvezőnek tűnik a teljesítmény-súly arány.


Brutale 800: 798cc, 123LE, 81Nm, 167kg – jól hangzik, ahogy a hengerek száma is…

És hogy tovább fokozzuk, íme a többi finomság: teljesen állítható hidraulikus felfüggesztés elöl és hátul is, fejlett elektronika (MVICS, magyarul Motor és Jármű Integrált Ellenőrzési Rendszer), elektronikus gázkar, mely szoros együttműködésben dolgozik a (8 fokozatban állítható) kipörgésgátlóval. Ami a fékeket illeti, Brembóval lesz szerelve a gép, elöl 320 millis féktárcsákkal, négydugattyús féknyereggel, hátul 220-as tárcsa-kétdugattyús nyereg párossal. Az eddigiektől megkülönböztetendő, a ’13-as Brutale számos új színvariációban lesz elérhető, úgy mint például Mamba vörös/fehér, Itália fehér/kék gyöngy, matt szürke/gyöngyházfehér, Rubin metál vörös/ezüst.


Hivatalos információk az árról még nincsenek, külföldi források 10.000 euróra becsülik


Rivale szkeccs: innen nézve van benne bőven Diavel és Hypermotard is – a fő rivális volt a minta?

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending