Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Finomított brutalitás – MV Agusta Brutale 800RR teszt

Nemrég az MV Agusta gyárban jártunk gyárlátogatáson, ahol gyorsan el is kötöttünk 2 db 2018-as Brutale 800RR-t, hogy a Varese környéki hegyekben készüljön egy teszt róluk

Közzétéve

ekkor

MPS AUTOMAG

Hogy ne azonnal csapjak bele a tesztbe, elmesélem, hogy milyen a legendás MV Agusta múzeuma, amely a cég történetének jelentős állomásait mutatja ba.

Azt tudtátok, hogy az Agusta nem csak motorkerékpárokat, hanem repülő járműveket is gyártott?

Készítettem egy kisfilmet, hogy meg tudjátok nézni a múzeumot Ti is, ahol az MV Agusta motorkerékpárokat még az eredeti felállásban gyártották. Az Agusta család azonban a motoros üzletágat eladta Castiglioniéknak, így jöttek létre az “újkori” legendás MV Agusta és Cagiva motorkerékpárok.

Ha elmennétek Ti is a múzemumba, akkor itt találtok róla infót: museoagusta.it

A legenda tehát egy másik család kezében éledt újra, akik olyan ikonokat hoztak létre, mint az F4-es modell, amelyet 20 évig gyártottak szinte változatlan formában. Elég időtálló a design, ami a Varesei R&D fejlesztőközpontban készül. Ez igaz a többi modellre is, hiszen egy 15 éves Brutale is majdnem olyan jól néz ki, mint egy új. Efelől nincs kétség, hiszen annak ellenére, hogy nem sokan ismerik ezt a márkát, mégis számtalan csodálója akad a motorkerékpárjaiknak, ha csak úgy melléállnak. Sokan meg is kérdezik, hogy milyen motor ez, mert még sosem hallottak róla. Ami azért egy motoros érdeklődésű embertől elég furcsa kijelentés tud lenni, de a látvány, amit csak egy MV Agusta tud adni, mindenkit magával ragad.

Az olasz design szemet gyönyörködtető, de a technika sajnos régebben rászolgált a rossz hírnévre. Gyakran előfordultak technikai hibák szinte minden olasz márkánál, amelyek nem tettek jót az olasz gépekről szőtt szóbeszédeknek. Ezen most az MV Agusta nagyon sokat próbál szépíteni. Szerencsére nem csak szavakkal, hanem tettekkel is bizonyítják, hogy ez az olasz motor már nem az, amiről a régi városi legendák szólnak. Az

Az EURO4-es gépek már 3 év garanciával rendelkeznek és megbízhatóak.

Nézzétek csak milyen gondoskodással készülnek ezek a csodagépek!

Először is a tervező részlegen minden apró részletet kidolgoznak és mivel kicsi a gyár, így az esetleges problémákat gyorsan át is tudják tervezni, ezért előfordul, hogy évente több módosítás is van a modelleken belül.

Ez kisfilm pedig azt mutatja be, amit mi nem forgathattunk odabent a gyár területén, de szinte ugyanezekkel az emberekkel találkoztunk és ugyanezeket a munkafolyamatokat végezték el, csak nem ugyanezeken a motorokon. Ők azok, akik nem sokan vannak és dolgoznak itt, de annál jobban szeretik a munkájukat. Az idei évben már 5500 motorkerékpár készül el ezen a futószalagon.

És induljunk el végre a Brutale 800RR-ekkel, amelyek arra vártak a garázsban, hogy kissé jobbra forduljon az idő és jól megkergessük őket!

Ahogy kezdett felszáradni az út, el is indultunk a 2018-as Brutale 800RR-ekkel, amelyek a tavalyi modellhez képest is finomodtak kicsit. A változtatások főleg az elektronikát érintették, amelyektől közvetlenebb lett az elektromos gázmarkolattal kiadott parancs és késlekedés nélkül szabadítja az útra mind a 140 lóerőt a Pirelli Supercorsa gumikon keresztül.

Ezt csak azért jegyzem meg, mert csodálatos, ahogyan ez a gumi együtt dolgozik a sportosan kemény futóművel!

A hideg vízfoltos úton egyszer sem csúszott meg, pedig nem kíméltem a gépet. Az előre beprogramozott Sport, Normal és Rain üzemmódokban is kipróbáltam, de a kipörgésgátlónak csak akkor kellett beleszólnia, amikor durva úthiba is akadt a teligázas kigyorsításokon. Ez is nagyon finoman puhán dolgozik, szinte észrevehetetlen, ahogy már a saját MV Agustámon is megszoktam.

A Brutale RR üléspozíciója ennek ellenére az agresszívitást sugározza, ha már egy baromi gyors, de megszelídített gépen ülsz, akkor úgy is nézz ki rajta, mintha egy felajzott bikán rodeóznál. Lógatott könyökkel nem lehet vezetni, úgy áll a kormány is, (amelyet egyébként csak nagyon pici határok között lehet állítani) hogy rákényszerít a könyököt fel üléspozíció alkalmazására. Mondjuk ez egy kicsit fárasztó, de sokkal gyorsabban tudsz reagálni mindenre, ami út közben történik. A lábtartók sincsenek túl magasan, épp csak annyira, hogy ne érjenek le minden kanyarban, ha a gumit teljesen a széléig döntöd 🙂 .

A jobboldali lábtartó mögött az Euro4-es kipufogó kissé kifelé tolja a bokát, ami engem egy kicsit zavart, de ez az egyetlen olyan pontja az RR-nek, amit nagyon gyorsan egy SC-Project kipufogó felszerelésével meg lehet szüntetni és akkor még gyönyörű kipufogóhangokat is hallatt a brutális szörcsögő szívóoldali hangok mellé.

Kell is a gyors reakcióidő, mert a nagyon könnyű motoron minden nagyon gyorsan történik. Olyan ez, mint egy speciál motor, amelyet utcára készítettek.

Nagyon megy, nagyon jól fordul, nagyon jól áll meg!

A 140 lóerőnek csak egy (szárazon) 175 kg-os testet kell mozgatnia, ami már önmagában szép adat, de az első alu becsúszószáras Marzocchi teleszkóp hihetlen precizitással vasalja ki az út egyenetlenségeket, amelyben nagyon jó partnere a hátsó Sachs központi rugóstag. Az RR modelleken még kormánylengés-csillapító is van, bár szükségességét szerencsére nem tapasztaltuk meg. Nem egy kormánycsapkodós gép az RR.

A harmadik nagyon jó tulajdonság természetesen az ABS-es Brembo fékrendszer, amely nem csak az RR-en, hanem mindegyik MV Agustán rajta van. Ez teljesen logikus is, hiszen miért adnának “butított” fékrendszert bármelyik motorjukhoz, hiszen ez a legfontosabb a motorozásban, hogy amikor éles helyzet van, akkor meg tudj állni. Ja hogy drága a Brembo? Nem baj, ez minden pénzt megér az egyszerűbb modelleken is, mint pl a csak 110 lóerős Turismo Veloce.

Laza, majdnem 80 km-es kör után tértünk vissza a tó partjára, amit a fenti videó végén is láthattok. Azóta a Rivale motorom elkelt, úgyhogy lassan érik a gondolat, hogy egy ilyen RR-t be kellene újítanom helyette, mert nagyon tetszett.

Nemsokára itthon is lesz tesztmotor belőle és akkor hazai körülmények között is mehetünk vele végre normális időben.

Itt sajnos véget ért a teszt, mert az eső miatt vissza kellett fordulnunk. Ha élőben szeretnétek látni egy ilyen szörnyeteget, akkor menjetek a
1026 Bp. Szilágyi Erzsébet fasor 17-21 be,
ahol most épp ennek a Brutale 800RR-nek a még brutálisabban kinéző Pirelli változata vár benneteket. Ha nem voltatok ott pénteken az Öntödében, akkor itt az MV Agusta Budapest üzletében láthatjátok ezt a különleges sorszámozott modellt!

Az alap RR-t kétféle színben lehet megrendelni 5.250.000 Ft + forgalombahelyezés áron, Fehér-fekete-piros és Bordó-fekete színben.

Irány az újságoshoz, mert a Superbike is írt róla!

 

MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

TesztMotor.hu értékelés
  • 10/10
    Külső - 10/10
  • 9/10
    Motorblokk - 9/10
  • 10/10
    Váz / futómű - 10/10
  • 9/10
    Fék - 9/10
  • 9/10
    Üléspozíció - 9/10
  • 10/10
    Élvezeti érték - 10/10
  • 10/10
    Ár / Érték arány - 10/10
9.6/10

Levonások magyarázata:

A motorblokk alapjárati zajai nem szépek, ezért kapott egy pont levonást, a fék egyedül kanyar ABS-t nem kapott (mondjuk nem is volt rá szükség, de már van ilyen több gyártónál) és a kéztartás nem nagyon variálható, mert nincs elég hely a kormánynak, hogy állítani lehessen rajta.
Igen, az ára brutálisan hangzik, de azt kell mondanom minden forintját megéri. Egyszer megveszel egy ilyet és az év 365 napján örülni fogsz neki!

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending