Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Mugello új királya, Casey Stoner

Végre Stonernek is sikerült…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A MotoGP világbajnokság ötödik fordulója előtt mindannyian azt találgattuk, hogy vajon kiben lesz annyi erő, hogy legyőzze az Olasz Nagydíj abszolút győztesét, Valentino Rossit. Az olasz versenyző sorozatban hétszer nyert ezen a pályán. A választ több, mint százhúszezer ember előtt adta meg 2007 MotoGP világbajnoka, Casey Stoner.

A Ducati otthonának számító Mugellóban, az elmúlt hat évben négy dobogó és két negyedik hely igazolta már a bolognai istálló eredményességét. A Ducati Marlboro csapat erre a versenyre különleges erőkkel készült, hiszen a Correntaio kanyar melletti lelátón mintegy 3000 ducatis szurkoló öltözött a csapat színeibe a versenyzők kedvéjért. A csapat és a gyár ráadásul ezen a hétvégén külön megünnepelte a tíz éves együttműködést a Shell partnereként.

Livio Suppo:

„Az új szabályok miatt minden percre szükségünk van a fejlesztésekhez, hiszen Brno után összesen öt blokkot használhatunk el az év végéig és addig minden apró csiszolást el kell végeznünk a motoron. A mérnökeink és a Shell fejlesztői már hatalmas lépést tettek előre, hiszen sikerült a blokkon belül csökkenteni a súrlódást és növelni a teljesítményleadást. Folyamatosan dolgozunk, hiszen egy rövidzárlat, egy apró hiba elég és azonnal elveszíthetjük az esélyt a világbajnoki címre. Hogy ez ne történjen meg, óriási segítség számunkra ez a partneri együttműködés.”

Két ragyogóan napos edzésnapot követően vasárnap reggelre sötét esőfelhők fedték be a szezon egyik leggyorsabb, 5245 méter hosszú pályáját. Annak ellenére, hogy az összes szabadedzésen Stoner dominált, az időmérőn 21 ezreddel alulmaradt Lorenzóval szemben, így ő a második rajtkockából indulthatott,míg Nicky Hayden közel két másodperces lemaradással a 16. időt motorozta.

Nicky Hayden:

„Személyes kihívásnak tekintem, hogy betörjem a Ducatimat. Egyenlőre nem tudjuk, hogy mi a baj, de jó hír, hogy legalább még van ötletünk, hogy merre induljunk el és pozitívan állunk a dolgokhoz az eredménytelenség ellenére is. A Bridgestone, a Shell és a saját mérnökök is próbálnak segíteni, szóval lassan csak összeáll a kép.”

Az amerikai 2006-ban már egyszer megízlelte, hogy milyen az, ha valaki felállhat a mugellói drómban a dobogóra. Akkor száraz verseny volt, míg most vizes pályán rajtolt el a mezőny. Stoner már a második körben átvette a vezetést, ám egy kuplunghiba miatt a pillanatnyi erőfölénye eltűnt és saját bevallása szerint a szokásosnál is jobban megizzadt a végeredményért. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ausztrál versenyző ezen a hétvégén visszatért a régi aluminium lengővillához, mert a karbonfejlesztésnek vannak még hibái és szerettek volna rájönni, hogyan küszöbölhetnék ki az új technológia hibáit.

Casey Stoner:  1. helyezés

„Először Dovizioso lógott meg, majd kemény vita alakult ki köztem és Capirossi között. Amikor megelőzött azt hittem, hogy vége a versenyemnek. Aztán motort kellett cserélnünk, ahogy száradt a pálya. Csupán a  bemelegítésen mentünk vizen, így nehéz volt legalább egy elfogadható beállítást találni. Én szerettem volna, ha szárazon versenyzünk, mert az ilyen őrült versenyeken kiszámíthatatlan, hogy mit hoz a következő kör. Most a legfontosabb az volt, hogy ne járjak úgy, mint Le Mans-ban és legyen lehetőségem a végén egy jó eredményért küzdeni. Szerencsére a slick gumival azonnal jó volt a ritmusom és sikerült gyorsan aklimatizálódni az új körülményekhez. Ugyan a futam vége felé többször is hibáztam, sikerült megtartani az első helyet, ami óriási eredmény számunkra. Ugyan átvettem az összetettben is a vezetést, ám ennek nincs egyenlőre varázsereje, hiszen bármikor borulhat a tábla, ha valamelyikünk hibázik.”

Nicky Hayden: 12. helyezés

„Az időjárás megint keresztbe tett nekem. Nem is arra gondolok, hogy esett, hanem arra, hogy még ez is megváltozott menet közben. A startom nem sikerült túl jól, de sikerült néhány pozíciót javítanom a borzasztó rajthelyemhez képest. Jól éreztem magam a motoron, amíg teljesen vizes volt a pálya. A reggeli bemelegítésen nem véletlenül voltam a hatodik. A motorcserét követően nagyon sokat használtam a hátsó féket, hogy kordában tudjam tartani a motort a felemás aszfalton és a végén ez megbosszulta magát, mert túlmelegedett a hátsó fék és magamra maradtam. Emiatt több pozíciót is veszítettem a végére és kilencedik helyett a 12. helyen zártam. Gratulálok a csapatnak, Caseynek és remélem, hogy hamarosan én is hasonlóan örülhetek.”


Olasz Nagydíj:

1.    Casey Stoner         AUS    Ducati
2.    Jorge Lorenzo        SPA    Yamaha
3.    Valentino Rossi       ITA     Yamaha

BGP Media


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending