Csatlakozz hozzánk

Hírek

Mugello új királya, Casey Stoner

Végre Stonernek is sikerült…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A MotoGP világbajnokság ötödik fordulója előtt mindannyian azt találgattuk, hogy vajon kiben lesz annyi erő, hogy legyőzze az Olasz Nagydíj abszolút győztesét, Valentino Rossit. Az olasz versenyző sorozatban hétszer nyert ezen a pályán. A választ több, mint százhúszezer ember előtt adta meg 2007 MotoGP világbajnoka, Casey Stoner.

A Ducati otthonának számító Mugellóban, az elmúlt hat évben négy dobogó és két negyedik hely igazolta már a bolognai istálló eredményességét. A Ducati Marlboro csapat erre a versenyre különleges erőkkel készült, hiszen a Correntaio kanyar melletti lelátón mintegy 3000 ducatis szurkoló öltözött a csapat színeibe a versenyzők kedvéjért. A csapat és a gyár ráadásul ezen a hétvégén külön megünnepelte a tíz éves együttműködést a Shell partnereként.

Livio Suppo:

„Az új szabályok miatt minden percre szükségünk van a fejlesztésekhez, hiszen Brno után összesen öt blokkot használhatunk el az év végéig és addig minden apró csiszolást el kell végeznünk a motoron. A mérnökeink és a Shell fejlesztői már hatalmas lépést tettek előre, hiszen sikerült a blokkon belül csökkenteni a súrlódást és növelni a teljesítményleadást. Folyamatosan dolgozunk, hiszen egy rövidzárlat, egy apró hiba elég és azonnal elveszíthetjük az esélyt a világbajnoki címre. Hogy ez ne történjen meg, óriási segítség számunkra ez a partneri együttműködés.”

Két ragyogóan napos edzésnapot követően vasárnap reggelre sötét esőfelhők fedték be a szezon egyik leggyorsabb, 5245 méter hosszú pályáját. Annak ellenére, hogy az összes szabadedzésen Stoner dominált, az időmérőn 21 ezreddel alulmaradt Lorenzóval szemben, így ő a második rajtkockából indulthatott,míg Nicky Hayden közel két másodperces lemaradással a 16. időt motorozta.

Nicky Hayden:

„Személyes kihívásnak tekintem, hogy betörjem a Ducatimat. Egyenlőre nem tudjuk, hogy mi a baj, de jó hír, hogy legalább még van ötletünk, hogy merre induljunk el és pozitívan állunk a dolgokhoz az eredménytelenség ellenére is. A Bridgestone, a Shell és a saját mérnökök is próbálnak segíteni, szóval lassan csak összeáll a kép.”

Az amerikai 2006-ban már egyszer megízlelte, hogy milyen az, ha valaki felállhat a mugellói drómban a dobogóra. Akkor száraz verseny volt, míg most vizes pályán rajtolt el a mezőny. Stoner már a második körben átvette a vezetést, ám egy kuplunghiba miatt a pillanatnyi erőfölénye eltűnt és saját bevallása szerint a szokásosnál is jobban megizzadt a végeredményért. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ausztrál versenyző ezen a hétvégén visszatért a régi aluminium lengővillához, mert a karbonfejlesztésnek vannak még hibái és szerettek volna rájönni, hogyan küszöbölhetnék ki az új technológia hibáit.

Casey Stoner:  1. helyezés

„Először Dovizioso lógott meg, majd kemény vita alakult ki köztem és Capirossi között. Amikor megelőzött azt hittem, hogy vége a versenyemnek. Aztán motort kellett cserélnünk, ahogy száradt a pálya. Csupán a  bemelegítésen mentünk vizen, így nehéz volt legalább egy elfogadható beállítást találni. Én szerettem volna, ha szárazon versenyzünk, mert az ilyen őrült versenyeken kiszámíthatatlan, hogy mit hoz a következő kör. Most a legfontosabb az volt, hogy ne járjak úgy, mint Le Mans-ban és legyen lehetőségem a végén egy jó eredményért küzdeni. Szerencsére a slick gumival azonnal jó volt a ritmusom és sikerült gyorsan aklimatizálódni az új körülményekhez. Ugyan a futam vége felé többször is hibáztam, sikerült megtartani az első helyet, ami óriási eredmény számunkra. Ugyan átvettem az összetettben is a vezetést, ám ennek nincs egyenlőre varázsereje, hiszen bármikor borulhat a tábla, ha valamelyikünk hibázik.”

Nicky Hayden: 12. helyezés

„Az időjárás megint keresztbe tett nekem. Nem is arra gondolok, hogy esett, hanem arra, hogy még ez is megváltozott menet közben. A startom nem sikerült túl jól, de sikerült néhány pozíciót javítanom a borzasztó rajthelyemhez képest. Jól éreztem magam a motoron, amíg teljesen vizes volt a pálya. A reggeli bemelegítésen nem véletlenül voltam a hatodik. A motorcserét követően nagyon sokat használtam a hátsó féket, hogy kordában tudjam tartani a motort a felemás aszfalton és a végén ez megbosszulta magát, mert túlmelegedett a hátsó fék és magamra maradtam. Emiatt több pozíciót is veszítettem a végére és kilencedik helyett a 12. helyen zártam. Gratulálok a csapatnak, Caseynek és remélem, hogy hamarosan én is hasonlóan örülhetek.”


Olasz Nagydíj:

1.    Casey Stoner         AUS    Ducati
2.    Jorge Lorenzo        SPA    Yamaha
3.    Valentino Rossi       ITA     Yamaha

BGP Media


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending