Csatlakozz hozzánk

Blog

Motorsport magazin: Marco Simoncellire emlékezünk

A héten tölthette volna be 28-adik életévét a tragikus körülmények közt elhunyt olasz MotoGP tehetség. E heti cikkünkben felidézzük pályafutását.

Közzétéve

ekkor

motorsport 02-marco simoncelli
ICON AIRFLITE MPS

Szöveg: Varga Róbert (RSVRocky) Képek: motogp.com, daedegas.it, mototribu.com

Nem csupán vezetési stílusa, de megjelenése is látványos volt.
Simoncelli 1987-ben született Olaszországban, és hétévesen kezdte a versenyzést. Kisköbcentis gépekkel indult karrierje szülőhazájában, ahol 1999-ben Minimoto olasz bajnok, 2002-ben pedig már a 125 köbcentiméteresek közt szerezte meg a nemzeti címet. Ugyanebben az évben már több futamon is elindult a MotoGP nyolcad literes kategóriájában, ahol második futamán már pontokat is szerzett.

Karrierje csúcsán! Két igazán erős évet zárt a Gilerán, és egy bajnoki cím is összejött.
A következő évben kezdte el használni a már legendássá vált 58-as rajtszámot (előző évben 37-essel debütált). Már ebben a kategóriában is sikerült jó versenyeket futnia (2 futamgyőzelem 3,5 év alatt), de az igazi küzdőszellemét a negyedliteresek közt ismerhettük meg. Két gyengébb év után egy világbajnoki aranyat, majd egy bronzérmet gyűjtött össze, ami elegendő volt a királykategóriába lépéshez. Mivel világbajnok csapata a Gilera az Aprilia alá tartozott, az olaszok egy versenyhétvégére benevezték Simoncellit a SuperBike-ba is, ahol a második futamon meg is előzte a később bajnoki címeket szerző csapattársát Max Biaggit, és a dobogón ünnepelhetett.

Egyetlen SBK hétvégéjén rögtön odapörkölt a nagymenő Biagginak, és a dobogóra is felállhatott.
2010-ben aztán következett a Honda Gresini csapata, és az ezres motorok. Az első évét szerényen kezdte, az év második felében viszont már a dobogó közelébe került több versenyen is. A 2011-es szezonnak már az első futamtól kezdve az egyik kulcsfigurájává és meglepetés versenyzőjévé vált. Simoncelli két pole pozíciót is szerzett, és kétszer dobogóra is állhatott, bár a győzelem nem jött neki össze. Az eső áztatta Jerezben már az első körökben leszakította magáról a többieket, ám lelkesedése hibához vezetett és elesett a vezető pozícióból. Le Mans-ban a második helyért kívülről előzte meg Pedrosa-t, és biztosak vagyunk benne, hogy igyekezett volna elcsípni az első helyet is. Az előzés során viszont Pedrosa nem engedte elveszni a belső ívet és összeértek. A spanyolnak kulcscsontja tört, az olaszt pedig áthajtásos büntetésre ítélték, bár így is beért az ötödik helyen. Az ehhez hasonló kemény előzései végett kedvelték meg a szurkolók, a versenybíróság azonban nem értékelte mutatványait.

Látványos manővereit sokan kritizálták, de mégtöbben rajongtak értük.
Az ifjú olasz sajnos nem fejezhette be második évét a MotoGP-ben, mivel az utolsó előtti fordulón Malajziában a Sepang-i pályán halálos balesetet szenvedett. Nem sokkal a rajt után elcsúszott motorjával, ám a gumik még megtapadtak, és visszakanyarodott az ívre. Két versenyzőtársa nem tudta őt kikerülni, Colin Edwards és Valentino Rossi. A versenyt rögtön leállították, és mivel mindenki sejtette, hogy a baleset komoly sérüléseket okozott, nem is rajtoltak újra. Egy órán belül jött is a hivatalos hír, halálát pedig az egész motorsport világa gyászolta.
Nehéz megírni, mi lehetett volna Simoncelli karrierjéből. Hiánya rányomta bélyegét a következő évre, és ezt a hiányt csak Marquez érkezése töltötte ki 2013-ban. Az olasz tehetség kimotorozta azt, amit a privát Honda csapat adhatott számára, és a szurkolók is szívesen látták volna már egy gyári csapatnál. Habár a Repsol főnökeinek nem voltak szimpatikusak agresszív megnyilvánulásai, mégis megeshet, hogy a 2012-ben nyugdíjba vonuló Stoner helyére őt tették volna. Ez esetben könnyen összejöhetett volna akár egy bajnoki cím is Simoncelli számára, de ez sajnos már sosem fog kiderülni.

Immáron 3 teljes szezon telt el nélküle, mégis sokszor kerül szóba elveszett tehetsége. Az olaszországi Misano versenypálya ma már az ő nevét viseli, és bekerült hivatalosan is a MotoGp legendák közé.

Simoncelli hivatalosan is szerepel a MotoGP legendák közt, és egy pályát is elneveztek róla.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending