Csatlakozz hozzánk

Hírek

Motorpiac: fény az alagút végén?!

Összességében 2011-ben is kevesebb motor fogyott, de az év végén elindult valami…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Forrás: MGE; Datahouse

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének évértékelőjén jártunk – ahol őszintén szólva nem sok jóra számítottunk. Mégis kellemes meglepetés ért bennünket, mivel összességében az esemény a “már látni a fényt az alagút végén” szellemiségében zajlott.

Ez pedig annak köszönhető, hogy 2011 utolsó negyedéves statisztikája alapján kisebb fellendülés kezdődött, ami az újmotor-eladásokat illeti (lásd lentebb). Ugyanakkor az egész 2011-es esztendőt tekintve ” a motorpiac csökkenése csak lelassult, de nem állt meg”. Hogyha a tavalyi év utolsó hónapjaiban kezdődött tendencia az idei esztendőben is hasonló lendülettel folytatódna, akkor végre tényleg felefelé vezetne az út – ránk férne…

Ebben az évben még a tavalyi gyászos eredménynél (2285db) is kevesebb, 1956 új motor talált gazdára hazánkban. Ez a 2010-es eladásokhoz képest 14 százalékos visszaesést jelent – annak ellenére, hogy növekedésben vagy legalább stagnálásban reménykedtek a szakemberek. Ez a különbség még nem is sokkoló a 2004-es “fénykorral” szembesített differencia tükrében: az akkori, több mint tizenkétezres eladáshoz képest ez nem kevesebb, mint 84 százalékos visszaesés! Innen a gödör mélyéről nem is érdemes visszatekinteni ilyen magasságokba, annél is inkább, mert kedvező tendencia vette kezdetét a tavalyi év utolsó negyedében. Októberben, novemberben és decemberben összesen 242 motor fogyott, míg egy évvel korábban, ugyanebben az időszakban csak 189 – ez 28 százalékos növekedést jelent, ami már tényleg adhat okot a bizakodásra. Elbízni azonban nem szabad magunkat, mivel az egész évet tekintve – ahogy említettük – a piac csökkenése csak lelassult, de nem állt meg. Viszont a folyamatos “mínuszos” eredmények után már tényleg biztató lehet ez a jól látható növekedés.


A gazdaságos 125-ösöké a jövő? A jelen biztosan..

Viszont ami valakinek előny, az a másiknak hátrány – ami valakinek haszon, az a másiknak kár. Az újmotor szegmens éveken át tartó mélyrepülése a használtpiac virágkorát hozta magával: a használtmotor piac valósággal szárnyal! Ugyanakkor az MGE rávilágít, hogy az itt kínált motorok átlagéletkora már 13 év feletti és a többség “környezetszennyező, elavult” jármű. 2011-ben 4808 használt vasat helyeztek forgalomba (míg új motort ugye csak 1956-ot) – a tavalyi kimutatás a négyezret sem éri el. Az egyes kategóriákat tekintve a piac nyertese továbbra is a 125-ös robogókat tömörítő osztály. A viszonylag olcsó és alacsony fenntartási költségű vasak növekedése a leglátványosabb (+16%-os). Ezek ugye rendkívül gazdaságosak és a mindennapi közlekedésre is tökéletesen alkalmasak – nem meglepő tehát az eredmény. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete örömmel üdvözli a megvalósult “B125”-öt (amiért két éve küzdenek) – a jogosítvány kedvezménytől további (komoly) fellendülést várnak (például az egyébként is sikeresnek mondható 125-ös robogók között). Ugyanakkor nem örül az MGE annak, hogy “a regisztrációs adó csökkentéséből kifelejtették a motorokat: a jelenlegi szabályozás mellett egy 4 millió forint értékű, 1400 köbcentis személygépkocsi regisztrációs adója kevesebb, mint egy félmillió forintot érő 125-ös motornak”


Összességében a mélyrepülés folytatódott, de a fellendülés is elkezdődött (lásd a következő grafikont)


Végre szabad szemmel is látható növekedés kezdődött, ami a tavalyi év utolsó három hónapjában figyelhető meg


Igény a gazdaságosságra: idén 16%-kal több nyolcadliteres robogó fogyott, mint tavaly


Továbbra is a mindennapi használatra szánt motorok (robogók, 125-ösök) fogynak a legjobban


Óvatos prognózis 2012-re: az utóbbi két évnél valamivel jobb eredményre számítanak a szakemberek


Az MGE bizakodó…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending