Csatlakozz hozzánk

Hírek

Motorpiac: enyhe emelkedés

Enyhülést hozott az augusztus, az eddigi szomorkás eladási statisztikákat tekintve…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Bő egy hónapja még arról számoltunk be, hogy – a bizakodásokkal ellentétben – a motorpiac zuhanása tovább folytatódott. Ezek után talán kissé váratlanul, de annál boldogabban – ugyanakkor óvatosan – fogadtuk az augusztusi eredményeket a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületétől, miszerint…

Írd és mondd: a motorkerékpár piac visszaesése megállt, sőt, augusztusban hét százalékos növekedést ért el, de igen alacsony volumen mellett. Éves összehasonlításban azonban még mindig mintegy nyolc százalékos visszaesésről beszélhetünk. Az MGE a motorozás, illetve a robogózás népszerűsítése érdekében, a 125 köbcentis motorok”reklámozására” és a B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőség (B125) tudnivalóinak szélesebb körű ismertetésére a totalbike.hu internetes oldallal közös marketinget folytat.

Továbbra is fontosnak érzi az MGE – az immáron negyedik éve alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását. “Ennek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – annak következetes tudatosítása, hogy a márkaszervizek személyzete folyamatos és magas színvonalú gyári képzésben részesül, így a márkaszervizben történő karbantartás és javítás garantálja legjobban, hogy az adott gépjármű korának és futásteljesítményének leginkább megfelelő kondícióban, a közlekedés műszaki biztonságát garantáló állapotban marad” – vallja az MGE.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint azzal, hogy egyesek számla nélkül javíttatják gépjárművüket, saját érdekeik ellen tesznek: “veszélyeztetik saját, utasaik és a többi közlekedő testi épségét, életét, és mivel számla nélkül nincs garanciájuk az elvégzett javításra, ezért a beépített alkatrészekre a javítási hiba okozta balesetekből eredő minden felelősség a gépjármű tulajdonosát, üzemeltetőjét terheli”. Az MGE hangsúlyozni kívánja, hogy a gépjármű tulajdonlása és üzemeltetése nemcsak a mozgásszabadság záloga, hanem felelősséggel is jár.

Továbbá az Egyesület szerint tévhit, hogy a márkaszervizeknek rosszabb lenne az ár-érték aránya a független javítókénál. Az MGE saját bevallása szerint a cél az, hogy “az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonságának garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, vagyis a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön”


A DataHouse adatai alapján 2012. augusztus havi…


…és első nyolc havi összesített új gépjármű forgalomba helyezések

Forrás: MGE; DataHouse

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending