Csatlakozz hozzánk

Blog

A motoroscsalogató Transzfogarasi út

Ami szomorú titkot rejt

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Transzfogarasi utat az 1970-es években építették.
A 90 km hosszú úton nem kevés: 830 híd, 27 viadukt található és 5 alagút várja a rajta áthaladókat.

Csúcspontja 2042 méter, ahonnan biztosított a gyönyörű kilátás a hegyvidékre, majd egy alagúton halad át a főgerinc alatt mely egyben Románia leghosszabb alagútja (887 m).


Az út minősége közepes, és csak nyáron használható a lavinaveszély miatt, október környékén lezárják, és júniusban nyitják meg újra a forgalom előtt.
Ezen időszak alatt felvonóval lehet feljutni a csúcsra.

Az északi nyereg

Télen nem olyan nagy móka

Aki már járt itt, elmondhatja milyen bámulatos tájon vezet keresztül az út, ami elhalad a Bilea-vízesés, a Bilea-tó, és Vidraru tó, a Vidraru gát mellett, ami bár mesterséges, attól még nem kevésbé gyönyörű.

Bilea-tó

Vidraru-tó

Érdemes megállni, és megpihenni ahol csak lehet, a látvány miatt is, és mert a szintkülönbség eléggé megterheli a szervezetet. Míg az út alján levegőt is alig lehet kapni, a tetején bizony már nincs meleg.

Az út mellett kis apartmanházak is találhatók ahol meg lehet szállni, vagy ha bírod a strapát és elég tökös vagy, a hegyen lévő hatalmas apartmanban is megpihenhetsz ha egyben lenyomod az utat. Az időjárás kedve szerint szinte percről percre változik, és sokszor érdekes látvány tárul az utazók elé, mikor a felhők nekiütköznek a hegynek és beburkolják azt.

Az egyik pillanatban hét ágra süt a nap…

A másikban szakad az eső…

Mindennek köszönhetően hatalmas a turistaforgalom.

Szép tájhoz szép motor dukál

Elég pazar a kilátás

Ugye? 🙂

Szomorú múltja nem befolyásolja örömteli jelenét.
De milyen szörnyű titkot rejt ez a felhőkön átvezető mesebeli szerpentin?

Mint minden ilyen utat, ezt is katonai célokra építették. Ezt történetesen Nicolae Ceausescu román diktátor katonai szállítási útvonalnak építette a katonáival, és a hivatalos adatok szerint több mint 40 ember vesztette életét különféle balesetben. A hivatalos adatok viszont általában nem kicsit sántítanak, akik részt vettek az építkezésen és ma is élnek több száz áldozatról mesélnek.

Transzfogaras 1974

A 21 évre becsült építkezést 5 év alatt fejezték be. A megépülő 91 kilométer hosszú úthoz 3 millió tonna sziklát fejtettek le a munkások, és 290 ezer köbméter támfalat kellett kiönteniük. A Bilea-tónál kezdődő alagút elkészítéséhez 41 ezer köbméter sziklát kellett kiásni.


Csak az alagúthoz 20 tonna dinamit, majdnem 3600 tonna cement, 89 tonna betonacél, 129 tonna drótháló, 4100 folyóméter cső, 50 tonna fém, majdnem 7000 köbméter homok, 6000 köbméter kő, 3000 tonna kábel és 740 világítótestet használtak fel, hogy ez a kevesebb mint 1 kilométer hosszú szakasz létrejöhessen, és a mai napig járható állapotban legyen.

Az építkezésen a híresztelésekkel ellentétben nem csak katonák, hanem a kommunista börtönből kihozott foglyok, vidéki férfiak és civil építészek is dolgoztak, többségük nem önszántából. A helybéliek beszámolói alapján a bányászok harmincasával kapaszkodtak egymásba míg beüzemeltek egy robbanóanyagot, hogy az erős szél ne röpítse le őket egyesével a mélybe.
Megfelelő óvintézkedések hiányában több mint százan vesztették el az életüket az építés közben. A munkások közül többen szörnyethaltak.

Vidraru vízgyűjtő gát

A Vidraru vízgyűjtő gát -mely mellett az út elhalad- is sok ember életét kioltotta, mikor 1960-ban egy hatalmas árvíz egy egész települést elárasztott a tó mellett. A lakosok javarésze megfulladt.
Állítólag ha a Vidrau szintje csökken, még ma is látszik az elárasztott falu szomorú, magányos templomtornya. 

A természet néha visszavág

Viszont a holtak előtt csakis úgy tiszteleghetünk ha élünk, úgyhogy pattanjunk fel a vasra, és motorozzunk bele a felhőkbe. Mert az élet szép, de motoron a legszebb!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending