Csatlakozz hozzánk

Hírek

Motor vagy rakéta?

A világ legizmosabb gépei egy amerikai cég műhelyében születnek. Emlékeztek még az Y2K-ra? Na az is onnan jött.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Einstein többször elképzelte, hogy vajon mit látna, ha egy fénysebességgel közlekedő vonaton utazna. Ha mostanában élne a bohókás küllemü fizikus zseni, a vonat helyett valószínüleg gázturbina hajtotta motorkerékpárra álmodná magát, hiszen azok szerintem még a fényt is lekörözik. Mindenesetre minden képzeletet felül múlnak ezek a két kerekű rakéták, és részben ezt a csodálatot lovagolja meg egy dél-louisianai cég, az MTT. Azért csak részben, mert a fő profiluk maga a gázturbina hajtotta erőforrás, ami alapvetően nem közúti járművekbe, sokkal inkább repülőkbe, helikopterekbe való. Mégis, az MTT dolgozói szimpla kalandvágyból, kihívásokra éhesen ráhasaltak egy nem csupán figyelmetlenségből kiaknázatlan piaci résre, és bőszen fejlesztenek turbinás kétkerekűt is.


Jay Leno és az ő Y2K-ja.

Biztos mindenki hallott már az Y2K-ról, melyben egy Rolls-Royce Allison turbina volt az agregát. 320 lóerős teljesítmény, 576 Nm-es nyomaték, 320 km/h-ra gyorsulás 15 mp alatt és 400km/h-s végsebesség jellemzi a 226 kg-os őrületet. A fanatikus járgány gyűjtő, Jay Leno vette meg Ted McIntyre csapatától az első példányt, ugyanis természetesen az MTT gyártotta azt is. Lenotól származik egy anekdota, miszerint egyszer az utakon keménykedett neki egy autós. Eleve felbőszíti a közönséget, ha az ember ilyen járgánnyal közlekedik, nem beszélve arról, ha hátul a ledekből az a szöveg rajzolódna ki, hogy “Ne gyere közel!”. Az az autós úgy gondolta, hogy nem törődik a felszólítással és az Y2K seggébe állt. Állítólag az egész kocsi eleje leolvadt a turbina hőjétől. Ha hozzáteszem, hogy a blokk akár az 54.000-es fordulatot is elérheti, ez a kocsiolvasztásos történet nem is tűnik annyira hajmeresztőnek.


Az új modell még ütősebb.

A Y2K-ból állítólag évente 5 darab készül, de ha valaki rendel egyet potom 175.000$-ért, 12 hét múlva megkaphatja, ráadásul olyan színben vagy mintával, amilyet csak akar. 2008-ra jött az ú generáció, ami “végre erősebb és nyomatékosabb lett” az elődnél. Az MTT honlapján nincs túl sok infó a StreetFighter nevű motorról, annyit azért tudni róla, hogy 420 lóerős, és 680 Nm-es azaz még egy 100-ast rápakoltak mind a teljesítményre, mind a nyomatékra. Na szééép. Az alkotó elemek amúgy maradtak a SuperBike-ról, karbon felnik, karbon idomok, elég masszív öntött alu váz, Brembo fékek, Öhlins csillapítók, viszont hosszabb az amúgy sem rövid lengővilla, 240-es a hátsó Pirelli abroncs mérete, nagyobb a tank és hatékonyabb a hűtőrendszer.


Az árát nem sikerült kinyomozni, de ilyen magasságokban számít ez? Ugye, hogy nem.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending