Csatlakozz hozzánk

Hírek

Motor Show 2012: nem csalódtunk?

Motorok, csajok, satöbbi: képriport az idei motorkiállításról

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A mostani motorkiállítás szerintünk olyan jó átlagosra sikeredett – hogy jó vagy rossz értelemben, azt mindenki döntse el maga, aki ott volt. Rendeztek már jóval komolyabbat és sokkal gyengébbet is Budapesten, de a szokásos “expó-fíling” megvolt. Egyes vélemények szerint ez is csalódás volt, de szerintünk nem: nagyjából erre számítottunk.

Túlvagyunk a kötelezőnek mondható motorkiállításon, ami ebben a formában nem igaz, hiszen az elmúlt évek foghíjas felhozatala miatt az említett időszakban több motorrajongó is távol maradt a “szezonnyitó” eseménytől. Idén a “G” pavilont azért (majdnem) sikerült teljesen feltölteni a különböző motor- és kiegészítő gyártók termékeivel – viszont most sem maradtunk nagy hiányzók nélkül, hiszen hiába kerestük például a hivatalos KTM képviseletet, vagy éppen a Yamahát. Ennek ellenére azért volt mit nézegetni, mert a belépőért négy pavilonban 40.000 négyzetméteren lehetett sétálgatni (ebbe persze a többi benzingőzös társrendezvény is beletartozik, és akkor még ott voltak a kinti programok), tehát egy nap jó eséllyel kevés volt, hogy mindent alaposan megbámuljunk.

Persze akit kizárólag a kétkerekűek érdekeltek, azok azért körbeérhettek egy délután alatt is. Facebook oldalunkon az Auto Motor Show minőségére vonatkozóan feltett kérdésünke vegyes válaszokat adtatok, de összességében pozitívnak mondható a mérleg. A megjelent márkák/standok igényesek voltak, rendes felhozatallal, és ha már itt tartunk, a csajok sem voltak rosszak. Akadtak lehetőségek tesztmotorozásra, különböző akciók és nyereményjátékok is fokozhatták az izgalmakat, valamint külön színfolt volt a motorkiállítással egy fedél alatt helyet kapó épített autók és motorok seregszemléje is, ahol igazi amerikai jampi-fíling fogadta az arra járókat. A motorosboltok standjai körül nyüzsgő tömeg látványa alapján már-már elfelejtettük egy pillanatra, hogy válságos időket él a motorkerékpár ipar – ez persze a kiállítási kedvezményeknek is köszönhető. Tehát aki akart, olcsóbban felöltözhetett, a legtöbb vasra ráülhetett, a lányokkal fényképezkedhetett, a divatzene sem ordított, mint a szomszédos Tuning Show-n – csak időnként egy-egy kipufogó, amiért nem igazán tudunk haragudni. A néhány évvel ezelőtti hungexpós bulikhoz képest ugyan nem volt nagy kiállítás, de nem is volt bejárhatatlan (az sem jó:)), ellentétben mondjuk egy milánói EICMA-val. Bár mi három napon keresztül kint voltunk TesztMotor standunkon, és így azért volt lehetőségünk körbenézni, de még így sem lehet minden érdekességet bemutatni, ezért egy szubjektív képriport formájában, a teljesség igénye nélkül prezentáljuk azokat a bringákat, amelyek mellett nem tudtunk elmenni kattintás nélkül.


A Suzukinál természetesen az új GSX-R1000 volt az emelvényen – kíváncsian várjuk, mire képes Gixxer Kapitány az elektronikával telepakolt konkurenciával szemben


Felextrázva mutatta meg magát a nagyközözönségnek a V4-es Honda Crosstourer. Hamarosan kiderítjük, mire képes a – szintén a BMW GS babérjaira pályázó – Triumph Tiger Explorer ellen!


Válságmotor-koncepciók az igényesen összerakott Honda standon: a szárnyasok háromféle nagymotor-alternatívát kínálnak a gazdaságos közlekedésre: Integra robogó, NC700X “kalandor” és az NC700S naked


A facebookos DekoRobogó nyereményjáték egyes indulói valósággá váltak a Hungexpón – a szavazók között is kisorsoltak egy Vision 50-est


Az új CBR1000RR-t sokan kipróbálták, legalábbis egy üléspróba erejéig – szoros lesz a meccs a Gixxerezerrel, mi egyelőre nem mernénk fogadni, melyik “óvatosabb fejlesztés” végez előrébb…


A Kawasaki a frissített ER-6-os tesókkal kívánja kiszolgálni az ár-érték arányt szem előtt tartó “középosztályt” – az eddigi modellekkel ez sikerült és valószínűleg a harmadik generáció sem vall szégyent


A kép tanúsága ellenére a Kawasaki idei nagyágyúját, az új ZZR1400-ast nem nagyon hagyták magára a látogatók. A zöld szörny máris Bódis kipufogókkal mutatkozott be, ami csak tovább növelte a népszerűségét…


Az ezres Versys még italos állapotban sem mondható szépnek, a sornégyes blokk pedig sokak szerint túlzás egy ilyen jellegű motorba – de egy meggyőző teszteredmény még megmentheti az előítéletektől…

 
A Triumph is méretes standdal várta a szimpatizánsokat – a Bódis dobok a Street Triple megjelenésének/hangjának is jót tettek…


Az R-es szépségek akkor is látványosak voltak, amikor éppen nem ültek rajtuk lányok – Daytona és Speed Triple


Pár perc erejéig sokan kipróbálták, milyen lenne Triumph-tulajnak lenni. Az új Tiger Explorer (jobbra) esetében nemsokára mi is eljátszunk a gondolattal…

EMAT 2012, a Motor Show szomszédságában

Nem csak a legújabb modellekben gyönyörködhettünk a hétvégén, hiszen közvetlenül a motorkiállítás melletti helyiségben kapott helyet az EMAT, az Épített Motorok és Autók Találkozója, a Devils MC és a Rusty Rodders CC szervezésében. A mezőny természetesen itt is nemzetközi volt, nagyon sok külföldi klub is képviseltette magát.

Habár itt jóval szellősebb volt a felhozatal, mint a “G” pavilon motoros részlegében, azonban vizuális élményekből itt sem volt hiány. A gépkülönlegességek készítői kitettek magukért, csupa látványos darabot nézegethettünk. Ráadásul nem merült ki a dolog a lángnyelves festésű csopperekben és felújított retro bringákban – láthattunk egyedi streetfighter-stílusú gépeket, különleges trike-okat, de voltak itt biciklik, roller és még egy custom talicska is…

A teljesség igénye nélkül volt például egy Honda CB750 café racer ’80-ból, egy 2002-es Honda CBR954RR dragbike, a moped kategóriában pedig egy Simson kerekes, Minarelli blokkos, Kawasaki villás példány.

Autók tekintetében is volt mire rácsodálkozni, a Hudsontól kezdve a Chrysleren át sokféle csoda helyet foglalt a pavilonban, kiemelhetnénk például a Rusty Rodders-esek 1938-as Ford Deluxe kupéját, de itt volt Erdős Csaba dragbike és streetfighter versenyző Morris Minor-átépítése is.

Az háttérzenét itt dícsértük a leginkább, laza kis rockabilly-stílusú zenére suhanhattunk a járgányok között, sőt, még egy élő koncert is helyet kapott a színpadon. A stílusnak/hangulatnak megfelelően ezen a részlegen pin-up lányok fokozták a hatást.

A hangulatfelelős a Kunmadárról jól ismert Hadnagy József volt, aki (a februári teremkrosszhoz hasonlóan) itt is minden eszközt bevetve próbálta a legtöbbet kihozni a színpadi műsorokból.

A bevonulást nem, a kimenetelt azonban pár járgány esetében volt szerencsénk hallani, és hát elmondhatjuk, hogy igencsak szépen duruzsoltak az épített gépek az Albertirsai úton kifelé menet – el tudnánk nézegetni ilyen karavánt többször is Budapest utcáin. / Domino


A BMW frissített sportmotorja, az S1000RR akkor is vonzotta a látogatókat, amikor nem álltak mellette lányok. Még jó, hogy kettő volt belőle, így nem kellett (annyit) várni az üléspróbára…


Természetesen az olaszok sem maradtak otthon: a klasszikustól a legújabbig minden Desmo-fan megtalálhatta kedvenceit. A forradalmi Panigale nagy sikert aratott, valószínűleg az 1199 nyerte volna a közönségdíjat, ha lett volna ilyen…


Benelli standnak is örülhettünk, rajta egy gyönyörű TnT-vel, amely miatt bizony még mindig megállnak az emberek egy 1-2 perces körbejárásra… Ráadásul ez egy fokozottan robbanásveszélyes R160-as verzió!


Az újdonságok mellett az örök klasszikusok sem hiányoztak: tűzpiros Vespa, korhű körítéssel…


East Block Café Racer az EMAT-on: Reisz János és Kurucz György ’56-os Bol d’Or kategóriagyőzelmének állít emléket…


A ZZR1400-as színében pompázó épített Schwalbe mellett is megállt a gyalogos forgalom…


Főhadiszállásunkon sokan érdeklődtetek az Akrapovic és a ruházati akciók felől. Sebestyén Peti pályamotorját és egy karbon-tuning CB1000R-t is megvizsgálhattatok


Hadnagy József nem csak a Kunmadár standon (balra) vállalta magára a műsorvezető szerepét, hanem az egész “G” pavilonban – itt éppen Erdős Csaba stunt- és drag-bajnokkal beszélget

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending