Csatlakozz hozzánk

Hírek

MotoGP vázba supermoto blokkot?

Utcai változat az Ilmor GP-motorjából Aprilia SXV 5.5 blokkal.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Ha rövid a kardod, toldd meg egy lépéssel – tartja a mondás. Ha van egy üres MotoGP vázad, szerelj bele utcai blokkot – mondják a GP Motorsports-nál. Hamarosan jön az Ilmor vb-motorjának Aprilia-blokkos átirata, legalábbis a Motorcycle News így tudja.

Az angol GP Motorsports-ról már olvashattatok nálunk, a kis angol cég MotoGP replikák építésére szakosodott. Legújabb alkotásuk minden korábbinál különlegesebb, ugyanis nem csak imitálja a királykategóriás gépeket, hanem a technika egy részét közvetlenül tőlük kölcsönzi. A srácok a neves brit konstruktőrcégtől, az Ilmortól szerezték be az eredeti hozzávalókat. A ‘90-es években az Ilmor tervezte a Mercedes F1-es motorjait, 2006-ban pedig bemutatkoztak a MotoGP-ben, 800-as prototípusukkal Garry McCoy versenyzett a szezon utolsó két futamán. A csapat 2007-ben már teljes évadot szeretett volna teljesíteni, de pénzügyi problémáik miatt az első verseny után visszavonulót fújtak.

Nos, a GP Motorsports az Ilmor jobb sorsra érdemes kétkerekűit szerezte most meg, majdnem kompletten: vázak, futóművek, kerekek, idomok… Egyvalamit viszont hiába kértek: a 800 cm3-es, 70 fokos V4-eseket, amelyek fénykorukban 18 ezret forogtak és 215 lóerőt adtak le. Márpedig erőforrásra szükségük volt, elvégre nem dísznek vették a fent említett nemes alkatrészeket. Végül az Aprilia supermotójára, az SXV 5.5-re esett a választásuk, amelynek pörgős, életteli V2-es blokkját egy kis fúrás-faragás után szépen be tudták illeszteni az Ilmor-féle vázba. Az olasz kéthengerest némileg áthangolták, így most 75 lóerőt teljesít. Mielőtt bárki fanyalogni kezdene: ennek a 75 lovacskának mindössze 90 kg-ot kell mozgatnia!

A GP Motorsports 15 darabot készít a különleges masinából, az egyelőre Project 109 kódnév alatt futó gépek megrendelhetők lesznek utcai- és pályakivitelben is. Az angolok öt példányt megtartanak maguknak, a maradék tízet viszont meg lehet majd vásárolni, méghozzá meglepően alacsony áron: az alapváltozatért csupán 15 ezer angol fontot, azaz nagyjából 4,6 millió forintot kérnek. Persze ezért a pénzért nem jár GP-specifikációjú futómű, meg kell elégedni az Öhlins utcai motyóival és a Brembo radiális, de nem monobloc nyergeivel. Szénszálas féktárcsák nagy valószínűséggel nem kerülnek a motorokra, mert azokat csak profi pilóták tudják munkára fogni komoly versenytempó mellett.

Lehet, hogy az Ilmor név nem cseng olyan jól, mint a Ducati, a Honda vagy a Yamaha, és az is tény, hogy 75 ló elég kevés a Desmosedici RR 200 pacijához képest, de azért mi örömmel rátennénk a fenekünket a kicsikére.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending