Csatlakozz hozzánk

Hírek

Fekete zászló, motorcsere és esélylatolgatás Ausztráliában

Csupán három versenyhétvége várt a MotoGP mezőnyére a bajnokság hajrájában, ebből az első mérföldkő pedig a kenguruk földjére esett. A hétvége nem csupán a versenyzésről szólt, ezúttal óriási szerephez jutottak az abroncsok is…

Közzétéve

ekkor

moto gp phillip island 2013
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: RSV Rocky Képek: motogp.com

Mintha csak egy forma 1-es versenyt láthattunk volna: gumicsere, elfáradt gumik . . . tényleg ennyire rossz lenne az aszfalt a klasszikus pályán? Már az első szabad edzéseken rávilágítottak azon problémára, hogy a hátsó gumiabroncsok nem fogják végig bírni a versenytávot. Felmerülhet a kérdés, hogy a Bridgestone hogyan változhatott ennyit a legutóbbi Ausztrál futam óta, azonban ez nem magyarázná meg azt, hogy a Moto2 Dunlop abroncsai is sokkal jobban koptak a megszokottnál. A gumikopás tehát rányomta bélyegét erre a hétvégére, és ezért a versenybírák rendkívül szokatlan szabályokat rendeltek el a futamra. Mindkét kategóriában csökkentették a versenytávot, sőt a GP mezőnyében kötelező gumicserét rendeltek el. Igazából ez motorcserét jelent, hiszen minden versenyző rendelkezik tartalék motorral. A versenybírák 19 körösre szabták meg az új versenytávot, azzal a kikötéssel, hogy egy garnitúra abroncson maximum 10 kör megtétele lehetséges.


Vasárnap hajnalban így a nézők izgatottan várhatták az első, száraz körülmények közt végbemenő, tömeges motorcserés futamot. A verseny első felére ez nem volt különösebb hatással, a három spanyol könnyedén ellépett a mezőnytől, mögöttük pedig Rossi küzdött a szatellit csapatok legjobbjaival. A hetedik, nyolcadik körben pedig bekövetkezett a jóslat, a hátsó abroncsok hirtelen elfogytak, ezzel komoly kihívást okozva az élmenőknek.


Lorenzo indult a poleból, és versenytempója is nagyon meggyőző volt. A két Repsol tudta tartani tempóját, azonban a verseny végkimenetele sokáig megjósolhatatlannak tűnt. A kártyákat a bokszkiállások kavarták meg: elsőként Pedrosa jött ki az élbolyból, a másik két spanyol tovább ment. Pedrosa látványosan keresztbecsúszva érkezett a bokszba, gyorsan átült a tartalék motorra, és a bokszból való kihajtás új jelzővonalát figyelmen kívül hagyva folytatta is versenyét. Lorenzo és Marquez eközben küszködtek a kopott abroncsokon, azonban tempójuk még így is megfelelő volt. A kör végén jött a meglepetés, Lorenzóval ellentétben Marquez nem jött be motorcserére, nekivágott még egy körnek az elhasznált abroncsokon. A fiatal spanyol így egy körrel később cserélt motort Lorenzónál, sőt egy körrel később, mint amit az új szabályok megengedtek, de úgy tűnt megelőzheti a címvédőt. Lorenzo azonban nagy tempóval érkezett az első kanyarba, és össze is ért fiatal kihívójával. Ebben a pillanatban átfuthatott pár szurkolóban a gondolat, hogy fordított helyzetben Lorenzó ezt már őrültségnek és túlzottan veszélyes mozdulatnak ítélte volna? Mindenesetre kemény pillanat volt, és így Marquez kizökkent, olyannyira, hogy még Pedrosa is elmotorozott mellette.


Ezután kezdtek szorgoskodni a versenybírák . . . Pedrosának a rossz kihajtás miatt át kellett adnia egy pozíciót, Marquez azonban nem élvezhette ezt sokáig, mivel fekete zászlót kapott. A spanyol újoncot kizárták a versenyről, mivel az ideiglenesen összetákolt szabályzatot áthágva egyel több kört teljesített ugyanazon a garnitúra abroncson. Az, hogy a kizárást meg e érdemelte, erősen megkérdőjelezhető. A versenybírák komolyan gondolták a rendkívüli szabályokat, és nem vehették figyelembe a bajnokság állását, sőt később 3 CRT versenyzőt is büntettek ezzel kapcsolatban. A szurkolók viszont biztosan másként gondolják, és lehetséges, hogy egy áthajtásos büntetés vagy stop and go is elegendő lett volna ez esetben.


Marquez kiállásával Rossi felálhatott a dobogóra, míg az első helyért nem alakult ki csata, Lorenzo bezsebelhette a győzelmet. Marquez ezzel 25 pontot bukott, és így Lorenzo csupán 18 ponttal van lemaradva a tabellán, sőt még Pedrosa is lőtávolban van. A következő két futamon összesen 50 pont szerezhető, de Espargaro már akkora előnyt gyűjtött össze CRT-s riválisaival szemben, hogy ha azok az összes GP versenyzőt megelőzve megnyernék mindkét futamot, már akkor sem érnék utol, így a spanyol megismételte tavalyi CRT bajnoki címét, ismét az Aspar ART Aprilia erőforrású motorján.


A következő összecsapás e hétvégén várható Japánban, ahol könnyen bajnokavatásra kerülhet sor Marquez személyében. Az újonc spanyol történelmet írhat, de azért ne feledkezzünk el Lorenzo dörzsöltségéről sem . . .

RSVRocky

  Pitgirls from Australia  

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending