Csatlakozz hozzánk
MPS AIRFORM

Hírek

MotoGP Misano: Marquez nyerte a kaotikus futamot, míg a Yamahások dobogóra sem állhattak!

Kevesen jósoltak esőt az olasz nagydíjra, az égiek viszont ezúttal is felkavarták az erőviszonyokat!

Közzétéve

ekkor

motogp misano 2015
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Pénteken és szombaton még minden a normális kerékvágásban történt: Lorenzo és Marquez vívtak egymással a szabadedzéseken, míg Rossi a versenytempóra gyúrt hazai futamán. Ennek megfelelően ők hárman töltötték be az első sort rajtrácson, közülük Jorge volt a leggyorsabb. A második sort Pedrosa nyitotta, mögé a szabad kártyával induló Michele Pirro sorakozott be, aki a legjobb Ducati versenyzőként végzett szombaton. A hatodik helyről Bradley Smith indulhatott, míg a harmadik sort a gyári Ducati versenyzők, és Danilo Petrucci bérelték ki.


Vasárnap azonban beborult az ég Misano aszfaltcsíkja felett, és milyen remek forgatókönyvíró az élet, a rajt előtt elkezdett cseperegni az eső. Nagyon balszerencsésen indult a szombaton még remeklő tesztpilóta, Pirro versenye, aki technikai probléma miatt nem tudott elindulni a felvezető körre. Motorjába még a boxban sem tudtak életet lehelni, így az esőre felkészített tartalék motorral indult. Sajnos nem láttam a közvetítés során, hogy száraz vagy esős versenynek bírálta el a futamot bizottság a rajtprocedúra előtt, de valószínűleg Pirro szabályellenesen rajtolt el esőre felkészített motorjával a boxutca végéről.
Az ötödik rajtkocka tehát üresen maradt, a versenyzők pedig slick gumikon vágtak neki a versenytávnak. Lorenzo remekül rajtolt, mögötte Marquez, Rossi, Smith, Pedrosa és Iannone sorrendben érkezett a mezőny. Nem kellett sokat várnunk az a versenybírák reagálására, a második körben már fehér zászlót lengettek, ami a csúszós útfelületre utal – sőt megkaptuk az információt, hogy mostantól átülhetnek a versenyzők az esőre felkészített motorokra. Ez volt második jel, hogy Pirro nem indulhatott volna el tartalék motorján, ám az olasz óriási hátrányba került az első körökben, így teljesítménye hamar felejtős lett.


A tartalék motorok tehát korán pályára kerültek, utoljára Dovizioso, Smith, Crutchlow és Miller maradtak kinn, kíváncsian figyeltem, vajon profitálnak-e ebből. Rossi kissé komótosan ült át az esőre felkészített motorra fiatalabb riválisaihoz képest, akik fej-fej mellett hajtottak ki a boxból. Marquez hamar magához ragadta a vezető pozíciót, viszont ez csak néhány körig tartott – egy kisebb hiba miatt Lorenzo visszaelőzte őt. Rossi csaknem 4 másodperces hátrányba került, a körök múlásával az olasz viszont erőre kapott hazai pályáján, és közeledni kezdett a két spanyolra.


Lorenzo lassult, Marquez viszont nem kívánta őt megelőzni a versenynek ebben a szakaszában. Ezt szemléltette az is, hogy Lorenzo egyik gyengébb kigyorsításakor a címvédő felgyorsult a Yamaha versenyzője mellé, majd látványosan visszavett, hogy elengedje őt. Jorge mögött viszont ekkor már egy szemfüles olasz is feltűnt, a doktor pedig kihasználta a lehetőséget, így Marquez akaratlanul őt is elengedte. Dörzsölhettük a tenyerünket, hogy végre megküzd egymással a Yamaha két versenyzője, a harc viszont elmaradt. Rossi az élre állt, őt pedig szorosan követte a két spanyol. Ekkor azonban látványosan elkezdett felszáradni az aszfalt, amire a mezőny hátsó régiója időben reagált. Hoppá, hirtelen Loris Baz megszerezte a leggyorsabb kört, ami 8 másodperccel volt gyorsabb az élen motorozókénál! Persze ezt a Yamahások nem tudhatták, és talán újabb esőzésekre várva, nem jöttek ki időben átülni a slickekkel szerelt motorokra. Marquez is húzta a dolgot, ám körökkel Rossiék előtt jött ki, akiknek abroncsaik már kritikus állapotba kerültek, egyre gyengébb és gyengébb köridőket motorozva.


Végül Lorenzo szánta el magát elsőként a cserére, és mivel 1 körrel csapattársa előtt vállalta be a kiállást, minden bizonnyal nagyon kényelmes előnnyel érkezett volna Rossi elé. Volna! Nem derült ki hogy alakult volna, mivel Lorenzo nem fejezte be első körét az új száraz abroncsokon, hanem egy tempós bukással a kavicságyban landolt. Külső felvételt nem láttunk, de a belső kamerából ítélve ráhajthatott a rázókőre, amin elúszott a motor hátulja. Később a spanyol úgy nyilatkozott, hogy nem tudta kellően felmelegíteni abroncsait. Ezzel Rossi óriási lehetőséget kapott, és növelhette előnyét a világbajnoki pontversenyben.
A doktor viszont nem tudta kihasználni a lehetőséget kellőképpen, mivel csak az ötödik helyen ért célba – ezzel pedig megszakadt idei sikersorozata, miszerint minden futamon dobogón végzett. Ahogy később nyilatkozta, sírni tudna, hogy nem állhatott fel a dobogóra hazai közönsége előtt. Az olasz így 23 pontra növelte előnyét a bajnokságban, amit a hátralévő 5 versenyen kell beosztania. De hogyan lett csak az ötödik? Kik motoroztak előtte?


Danilo Petrucci rögtön szárnyra kapott a nedves pályán, ám Rossit csak megközelíteni tudta, előzésre nem nyílt alkalma. Ezzel szemben az Open kategória egyik legjobb versenyzője, Loris Baz sokáig dobogós pozícióban motorozott. A Superbike Kawasaki csapatából kiutált versenyző egyre biztatóbb eredményeket tud felmutatni az idei évben, talán a MotoGP sorozatában sikeresebb tud lenni? Végül azonban Baz csak a negyedik helyen ért célba. Másodikként Bradley Smith, mögötte pedig honfitársa Scott Reddig érkezett be – végre a britek hírükhöz méltóan teljesítettek az esőben. Érdekes történet, hogy Reddig még a kavicságyba is befeküdt a verseny elején, viszont nem adta fel (milyen jól tette), és korai boxkiállásainak köszönhetően megszerezhette élete első dobogós eredményét a királykategóriában.


Marquez tehát jelentőset faragott hátrányából a pontversenyben, ám ennek ellenére sem számít már esélyesnek a bajnoki címre. Lorenzo az idén először nullázott, és nagy szerencséje, hogy Rossi is eltaktikázta magát, így csak 11 pontot gyűjtött a hétvégén. A Yamahások lényegében két dobogós helyezést dobtak el, de megkockáztatom, hogy ez nagy eséllyel kettősgyőzelem lehetett volna. Persze a MotoGP versenyzői nem nézik a közvetítést, nem kapnak folyamatos információkat a verseny során (mint pl. a forma 1 versenyzői), így habár számunkra érthetetlen miért húzták a második motorcserét, nekik akkor abban a pillanatban ez tűnt logikusnak. Két nagyon tapasztalt versenyzőről van szó, akik ma is tanultak valamit. A címvédő viszont így 7 másodperces fölénnyel zárt az élen egy olyan pályán, ahol korábban még sosem nyert – ilyenből már csak 2 van, és az idei évben még mindkettő hátra van (Motegi és Phillip Island). Két hét múlva folytatódik a küzdelem az aragóni pályán, ahol ezúttal Lorenzo élvezheti a hazai szurkolók támogatását.

A LEGJOBB ONBOARD PILLANATOK:


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending