Egy napot kivéve, ahol Dovizioso volt a leggyorsabb, mind a yamahás újonc volt a leggyorsabb, így az idei VB cím egyik fő várományosa Ő lett az eredmények alapján. A legnagyobb kihívója Marquez lett, aki a tesztek alatt nagyon sokat esett, – az utolsó napon hármat is – de szercsére sérülés nélkül megúszta a tesztidőszakot, így két hét múlva Katarban sértetlenül állhat a rajthoz. Rossi nem remekelt a tesztek alatt, de mint tudjuk, a versenyeken rendre számítani kell rá, hogy ott lesz a legjobbak között. Lorenzo is megérzett az utolsó napra valamit a Ducati vezetésével kapcsolatban, mert csak 2 tizeddel lemaradva Vinales mögött az ötödik helyen végzett.
A kategória újoncok közül a Tech3-as Folger nagyon nagy meglepetéseket okozott, a rendre jó helyezéseivel, hamar sikerült megszoknia az új gépet és kategóriát. A Ducati hatalmasat lépett előre és ők szolgáltatták a legfurcsább aerodinamikai megoldást is. Azt még nem tudni mikor vetik be a pörölycápát.
Andrea Dovizioso nyilatkozata:
2017 MotoGP Ducati villámCÁPAhír- “Desmo Dovi” a Ducati új burkolat radikális újítását meglepően jónak találja. A Ducati csapatot lenyűgözte a második napon az utolsó hivatalos teszt a Losail International Circuit pályán. Andrea Dovizioso komoly újítással mutatkozott be, egy merőben új, -aero-burkolattal-. Az olasz versenyző, eredményes napot töltött a pályán, szintén pozitív volt az új “Kalapácsfej” tervezését illetően, nagyon dicsérte a Borgo Panigale gyár mérnökeinek koncepcióját.
A Ducati versenyzője Qatarban szép lassan felfedezi az új design előnyeit, ami a pályán derül ki igazán. Andrea Dovizioso így nyilatkozott:
“Ma egy szokatlan nap volt, merőben más időjárási feltételeket tapasztaltunk a tegnapinál, mind a páratartalom és a pálya tapadását illetően, de véleményem szerint rettentően fontos, hogy kipróbáljuk a motort ebben a helyzetben is. Az biztos, hogy ma minden nehezebben ment mint tegnap, és bár nem mentünk olyan jó időt, ez akkor is egy nagyon termékeny nap volt. Véleményem szerint a mérnökeinknek egy hatalmas feladatot jelentett a mai nap, mert nem volt könnyű létrehozni egy bizonyos aerodinamikai leszorítóerőt a kis szárnyak nélkül. Most mérlegeljük az átalakítás előnyeit és hátrányait, de mielőtt bármiről határozatot hozunk, ezerrel folyik a munka pályán, hiszen ott derül ki minden, amit a javunkra fordíthatunk.”
Dovi a pörölycápával
Marquez és a Honda is sokat kisérletezett az új aerodinamikai csomaggal, de az utolsó napon háromszor is bapanírozta a gépet