Csatlakozz hozzánk

Hírek

Moto Morini Scrambler 1200

Amikor egy nem mindennapi márka egy nem mindennapi kategóriával társul.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A scrambler nevet nem halljuk túl sűrűn a motorozás világában, ami nem csoda, ha arra gondolunk, hogy ez a kategória 35-40 éve élte fénykorát. Lényegében a ‘szkramblerek’ a kor utcai endúrói voltak, kényelmesebbek, lágyabb rugózásúak, mint a kifejezetten utcai töklámpások. Mai viszonylatban inkább tűnik genetikai zsákutcának, mert őszintén szólva sehová se jó igazán, viszont tagadhatatlanul kellemes retro érzést ragaszt az emberre. Főleg Amerikában, ahol a motoroknak ezen kategóriája annó ott örvendett a legnagyobb népszerűségnek. A közel múltban több márka is kísérletet tett a scramblerek felélesztésére, mint például a Triumph vagy a Ducati, bár inkább egy régi, dícső modellről szól a történet, melynek így, egy új, modern reinkarnációval szerettek volna tisztelegni.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Balra a Ducati legendása, jobbra pedig a Triumph Scrambler felélesztése

Érdekesen forognak a fogaskerekek az olasz gyárban. A Moto Morini egyike azoknak, akik még mindig a fényes múlt sikereiből, hírnevéből szeretnének élni. Ez az MV Agustának se jött volna be (legalább is anyagilag), ha nem kezdi el a 90-es évek elején összeszedni magát és nem alkotja meg a sportmotorok, na meg a nakedek új ikonját. A Moto Morini viszont úgy érzem ráült a nevére és motorok helyett, a többször emlegetett “Morini-szerelmet” próbálják értékesíteni. Jelenleg 6 modelljük fut (a Scramblerrel együtt 7) a szalonokban, ezekből 3 kis túlzással ugyanolyan. Viszont az elmondható, hogy mindegyiknek ugyanaz a blokkja, persze az igényekre szabva. Ez nem is lenne baj, viszont az már igen, hogy némelyik motor-eladási statisztikában még a márka neve sem szerepel.


Moto Morini 1200 Scrambler

2008 januárjában a padovai kiállításon 2 új modellt mutattak be, az 1200 Sport-ot és vele együtt, a hasonló alapokra épülő 1200 Scramblert. Előbbit már idén is megvehettük, utóbbi csak 2009 első felétől kerül a “polcokra”. Az EICMA-n is megcsodálhattuk a klasszikus külsejű, egyébként nem is olyan ronda motort. Ettől függetlenül furcsa szerzet, mintha egy Ducati Monstert és egy Honda Transalpot gyúrtak volna egybe. Igazán különleges lehet vezetni és akkor ezzel finoman fogalmaztam, szándékosan hagytam teret a pozitív és negatív kimenetelnek.


A két megvásárolható szín.

A V2-es 1187 köbcentis blokk 8.500-as fordulatnál 117 lóerőt párosít a motorhoz. Ez egy nagy enduróhoz bőven sok, egy V2-es naked, utcai motorhoz szintén rendben van, egy scramblerhez viszont fogalmam sincs. Valószínűleg elég. A koncepción nem rágódtak sokat, az 1200 Sportból mindent meghagytak, csupán más kerekeket kapott. Ebből az első 19 colos, gondolom, hogy jól vegye a terep akadályokat. A hőskort idézvén az oldalán egy natúr rajtszám táblát is kapunk, jelezve, hogy bizony régen ezekkel a motorokkal versenyeztek.


Dupla kipufogó, banán-lengővilla, merevített kormány, acél-csőváz,
Brembo hagyományos nyergek, …

Kicsit elgondolkodva, hogy hová is használnám, bajban vagyok. A acél-csőváz és az igen merev banán lengővilla biztosan nagyon jó menetstabilitást ad a motornak, teret engedve a lendületesen gyors, mondhatni sportos motorozásnak. Viszont az enduró gumik és a bizonyára lágy futómű beleköp egy jó nagyot a levesbe. Igaz ez fordítva is, mikor terepezni támadna kedvünk, bár talán ebből a szempontból a csupasz motorokon megszokott ülés- és kormány pozíció rosszabb ómen. Fene tudja, ha nem akarunk szerpentin kriályok lenni, és komolyabb erdőjárásra se kívánkozunk, és ér nekünk a “Morini szerelem” ekkora kompromisszumot, nevezzünk be egy ilyen Scramblerre. Az ára még nem ismert, de gondolom aki Morinit vesz, annak ez nem sorsdöntő jelentőségű.


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending