Csatlakozz hozzánk

Akciók

Moto GP 2008 ízelítő, csak a tesztmotor.hu-n!

Egy kis exkluzív ízelítő a “MotoGP 2008 Életek másodpercekért” című könyvből.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Egy kis exkluzív ízelítő a November 7-én immáron harmadszor megjelenő MotoGP 2008 Életek Másodpercekért könyvből!

A könyv megjelenése előtt csak Ti, TesztMotor olvasók kapnak részletet a kiadványból. A kiemelt részlet Rossi 2008-as japán nagydíjának részleteibe avat be benneteket.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Részlet a könyvből, Budur Gabriella tollából:
Gp Japán – Norick Abe emlékére

Valentino Rossi újfent alátámasztotta, hogy a Gyorsasági Motoros Világbajnokság egyik felejthetetlen alakja. A csúcsról járta meg a poklot az elmúlt két évben és ahogy anno Giacomo Agostininek is sikerült, úgy Rossinak is két év kihagyás után sikerült újra megszerezni a világbajnoki címet. A nyolcadikat!

Rossi tudatosan készült erre az évre, talán még soha ilyen keményen nem tette ezt ezelőtt. 2006-ban Nicky Hayden vitte el az orra elől a trófeát, ahol az utolsó versenyen az olasz bukott. A főmérnöke, Jeremy Burgess szerint az a cím, versenyzői hiba miatt ment el, hiszen mindegy, hogy mi történt az előző versenyeken, a célegyenesben elbukott a Doktor.

„2006-ban mindig azzal nyugtattam magam, hogy van még időnk kijavítani a hibákat, de ez rossz elképzelés volt. Soha nincs elég időd a hibáidat kijavítani, maximum szerencséd van és hibázik más is.”

Tavaly dráma, drámát követett a Yamaha boxban. Hol a motor, hol a gumi adta meg magát és persze ott volt ellenfélnek Stoner, aki egész évben lehengerlően ment a Ducatival.
Rossinak Motegiben játszma és meccslabdája volt és ahogy azt általában Federer szokta tenni, egy ásszal le is zárta a kérdést, hogy ki lesz az idei év legjobbja.

„A verseny eleje nem kezdődött jól, de amint kezdtem magam konfortosabban érezni és javult a köridőm, úgy döntöttem, hogy húzok egy lapot 19-re és kockáztatok egy kicsit a győzelemért.”
Burgess szerint ez hülyeség. „Valentino soha semmit nem kockáztat. Ő mindig tudatosan cselekszik. Egy felesleges előzést sem láttam még tőle, mert mindent megtervez az utolsó miliméterig, az utolsó másodpercig. Ő nagyon jól tudta, hogy nyerni fog, ezt az első körtől kezdve tudta.”

Rossi a futam felénél vette át a vezetést Stonertól és a promóter már készíthette is a kis összevágott filmet az olasz idei szezonjáról, mert Rossi első japán győzelme, meghozta neki a két éve hiányolt világbajnoki címet.

„Ez pályafutásom legédesebb és legfontosabb elsősége. Ezért kőkeményen megdolgoztam. Soha még ennyire koncentráltan és fáradtan nem kezdtem meg a szezont. Életemben nem jártam annyit Japánban, mínt a télen. A Yamaha mérnökeit teljesen kiidegeltem, mert állandóan kértem az újabb változtatásokat. 2007. év végén azt mondtam, hogy ha nem kapok versenyképes motort, akkor elhagyom a gyárat. Győzni akartam és ezért nagy volt a nyomás részemről a vállukon. A csapat néhány japán tagját lecseréltük, mert éreztük, hogy ott is vannak gyengeségeink. A Bridgestone váltás is nagy lépés volt, de itt a bizonyítvány, hogy helyesen döntöttem és nagyon sokat köszönhetek nekik. Elkezdtem keményen edzeni, ami nem volt szokásom az elmúlt években, de ami a legfontosabb, hogy ebben a két szezonban, megtanultam veszíteni. Az év elején nem én voltam a legesélyesebb, ezt be kellett látnom. Nagy hátrányból indultunk neki a szezonnak, de végül megtaláltuk azokat az adalékokat, ami a végső győzelemhez kellett.”

Valentino jobbján Davide Brivio, Rossi menedzsere és a Yamaha csapat vezetője ült és figyelte párfogoltját. „Az elmúlt két év a kulcsa a sikernek. A csapat összekovácsolódott teljesen a sok kudarc után. Nem tört meg az akarat, mert mindenki tudta, ha kijavítjuk a tavalyi hibáinkat, akkor Rossival ismét nyerhetünk. Mindannyian rengeteget tanultunk és azt hiszem közelről láthattuk, ahogy Rossi felnőtté válik és valóban legenda születik a versenypályákon.”
Katarban még érezték a bajt, hiszen az ötödik hely ellenére tudták, hogy nem úgy muzsikál a hangvilla, ahogy arra számítottak.

”Egyértelműen az volt a mélypont. A kínai győzelem volt a fordulópont. Először Barcelonában kezdtem el aggódni. A Ducati a teszteken látványosat javult és éreztem, hogy az elkövetkező versenyeken komoly lesz az ellenállás. Nem tévedtem , hiszen Stoner zsinórban három versenyt rajt-cél győzelemmel fejezett be. A francba, gondoltam, vajon mit hibáztunk? Laguna Secában az edzéseken már fehéredtem, hogy ennyivel nem jobb nálam Stoner. A bemelegítésre megtaláltuk a megoldást, hogy legalább a tempót tudjam tartani vele a versenyen, de a végén még ráadásul nyerni is tudtam, miután ő elesett. A vébét először Brnóban éreztem, hogy elérhető közelségbe került. Én ott is nyertem, míg ő pont nélkül zárt, ráadásul Misano is ugyanígy alakult. A fölényünket attól kezdve a számok mutatják.”

MotoGP 2008 Életek másodpercekért

Budur Gabriella az írónő, idén elment Tavulliába, a „Valentino Rossi városba”, amiről exkluzív anyagot olvashattok a könyvben. Őszinte, mély beszélgetések készültek Jorge Lorenzóval arról, miként zuhant a csúcsról, a testi és lelki válságba és hogy sikerült talpra állnia. Képet kaphattok arról milyen keményen küzdött a Ducati és Casey Stoner vagy Talmácsi Gábor a világbajnoki cím megvédéséért, illetve hogyan élték meg ezt a szezont ők a pályán kívül. Olyan versenyzők mesélnek diadalról és bukásról, fájdalomról és kitartásról, mint például Scott Redding, Alvaro Bautista, Colin Edwards, Dani Pedrosa, de megszólal a Roberts család, Sete Gibernau és Randy Mamola is. Nicky Haydent végig kísérhetitek a teljes fizikai és mentális felkészülésének programjában is.
Ha igazán tudni akarod, hogy Rossi, Dovizioso, Stoner és a többiek elmondása szerint mi a motorversenyzés filozófiája és mi kellett ahhoz, hogy a csúcsra érjenek, milliókat keressenek, miközben milliók szurkolnak értük, akkor ez a MotoGP könyv sem hiányozhat a polcodról.

MotoGP 2008 könyvbemutató november 7. péntek Budapest
(a bemutató helyszínéről részletek a könyv megrendelése után)

A rendkívüli érdeklődésnek köszönhetően, először nyitja meg a kapuit az exkluzív könyvbemutató a MotoGP rajongók számára. Amennyiben élőben szeretnéd végignézni a bemutatót, valamint szeretnéd a könyvet a helyszínen dedikáltatni az írónővel és a díszvendégekkel, egy állófogadás keretén belül, akkor ezt a lehetőséget nem hagyhatod ki.
A MotoGP 2008 könyv és a bemutatóra a belépés, 9100.- forint, amelyhez egy teljes évre szóló MotoGP TV kódot kapsz ajándékba, amelynek értéke 8000.- forint és élőben nézheted a edzéseket és a versenyeket is az interneten.

Díszvendégek:
Talmácsi Gábor, 2007. 125-ös kategória Világbajnoka
Tóth Imre Team Toth
Győrfi Alen, Európa Bajnok

Csak a MotoGP 2008 könyv ára előrendelésben 6990.- helyett, 5600.-forint+postaköltség,
(Személyes átvételre is van lehetőség a Kiadónál.)

Info és rendelés: motogpkonyv@chello.hu, (06-1) 787-1805, www.motogpkonyv.hu

Ha a 2006-os és a 2007-es MotoGP könyv még nincs a polcodon, akkor idén korlátozott számban, egy exkluzív díszcsomagolásban azt is megrendelheted.
20970.- helyett, 16000.- forintért.

Részvételi szándékodat kérjük november 4-ig szíveskedj a fenti elérhetőségek bármelyikére visszajelezni.
Belépés kizárólag a belépővel lehetséges, amit a helyszínen vehetsz át a könyvvel együtt.
 

Masao Furosawa a Yamaha fejlesztési programjának vezetője őszinteségével mindenkit, még Rossit is meglepte, aki a japán vezér nyilatkozata után kezet fogott vele és megköszönte amit mondott.

„Az elmúlt időszakban önkritikát gyakoroltunk és beláttuk, hogy ha vissza akarunk térni a csúcsra, akkor ahhoz változásra van szükség. Megértettük Valentino minden kérését és keményen dolgoztunk, hogy végül itt ülhessünk. Tudtuk, hogy ő is hibázott, de az első problémát a motor jelentette, ami főleg az egyenesekben, nagyon gyenge volt. Elég elfoglalt ember vagyok és nem csak a MotoGP-vel kell foglalkoznom, és őszintén mondom, hogy versenyzővel még ennyit nem beszéltem, mint vele. Hetente hívott az újabb ötletekkel. Öt év közös munka után is meg tudott lepni és a végén bebizonyította, hogy ő a legerősebb a mezőnyben.”

Rossi persze a legtöbbet Jeremy Burgessnek köszönhette, aki szinte az egész pályafutását végig kísérte.
„Nem aggódom a jövő miatt. Rossi mindig is motivált lesz, ez a vérében van. Nyugodt tud maradni még akkor is, amikor a időmérőn csak a harmadik vagy negyedik sor jön össze, így lehetővé teszi számunkra, hogy akár a bemelegítésen változtassunk a beállításokon. A cél mostantól, hogy az elkövetkezendő 39 versenyből, amíre a szerződése szól, megnyerjen 27-et és akkor beéri Agostinit az egyéni győzelmek számában.”

Casey Stoner Motegiben hivatalosan is elbúcsúzhatott a világbajnoki címtől. Az ausztrált nem sokkolta a hír, tudta ő ezt már régóta, hogy az idei év elszállt. Stoner, aki Laguna Seca óta nem teljesített egyetlen teljes versenytávot sem, így összegezte az idei évet.

„Brno volt a fordulópont, de addig is történtek balszerencsés dolgok. Portugáliában a leszakadt kamera miatt kerültem hátrányba vagy ott volt Le Mans, ahol a motor állt meg és a későbbiekben a sérüléseim sem voltak a javamra. Sok minden összejött ebben az évben és így utólag már hiányzik az a magány, amiben a tavalyi évemet az élen töltöttem. Persze nem adom fel és a Ducati sem. Jövőre visszavágunk és megpróbáljuk visszahódítani a címet.”

A világbajnoki showműsor most sem maradt el. A leintés után Rossi megállt a pálya szélén felállított ideiglenes ügyvédi irodában, ahol Ottavio Ottaviani ügyvéd elintézte a papírügyeket és hivatalosan is bejegyezte az nyolcadik világbajnoki címet, amit egy bélyegzővel hitelesített Rossi sisakján. A sisak, amit az összes csapattag aláírt, Tavullia városában helyezik majd el a Rossi múzeumban. A bajnok pólójának elején egy felirat volt, Elnézést a késésért! Ezt üzente Rossi a rajongóknak, amiért két teljes évet kellett várniuk kedvencük visszatérésére. Hátulján egy grafika és a világbajnoki leves receptje. 150 kg Yamaha, 70kg Rossi, 2 Bridgestone és a szerelők, barátok, családtagok neve, akik végig Rossi mellett voltak. A leveshez egy Californiai vörösbort ajánlott Vale, ami a laguna secai győzelmét fémjelezte , amit megnyert Stonerral szemben és ahonnan már nem volt megállás a világbajnoki címig.

„Ahogy azt már említettem az elmúlt két év során sok mindent tanultam és nagy pofon volt számomra, hogy én sem vagyok verhetetlen. Sok barátot veszítettem, és sok olyan embert, akiről csak hittem, hogy a barátom. Az igazi veszteség Colin McRae és Norick Abe volt. Haláluk sokkolt, főleg, hogy Abe jóbarátom volt, így ezt a címet most Abe emlékének ajánlom, emlékeztetve mindenkit, hogy soha ne felejtsük el őt.”

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending