Csatlakozz hozzánk

Műhely

Moto3: technikai szabályzat

Eszerint kell megépíteni a csapatoknak 250-es versenygépüket 2012-re

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: MotoGPhírek.hu

Az FIM december 9-i, madridi ülésén nem egy olyan döntés született, amely számos újdonsággal kecsegtet majd a MotoGP-t illetően. Íme a részletek…

A 2011-es évvel kapcsolatos döntések, újdonságok:

1. Edzések
– MotoGP: 4 tréning (60 perc)
– Moto2: 4 tréning (45 perc)
– 125: 4 tréning (a délelőtti edzések 45, míg a délutániak 30 percesek)
2. A rajtrácson minden kategóriában csak három versenyző állhat egy sorban.
3. A gumimelegítőkhöz szükséges áramfejlesztő generátor engedélyezett a rajtrácson is (mindhárom kategóriában).

A 2012-es évvel és a Moto3-mas géposztállyal kapcsolatos szabályok:

Motorvezérlő elektronika: egy beszállító lesz kiválasztva, a pályázatokat 2011. február 28-ig lehet benyújtani az FIM és a Dorna felé. A végső döntést a GP-Tanács hozza meg 2011. március 19-én.

Motorvezérlő elektronika:
– Egyhengeres motorhoz való vezérlőelektronika (2 független befecskendezőszelep, egy gyújtástérkép)
– Max. motorfordulatszám: 14,500 1/min
– Legalább 10 analóg bemenet (0-5V jelfeszültségtartományban, 10bites felbontásban) az analóg rendszerű érzékelők és hőmérséklet-érzékelők számára
– Szélessávú lambda-szonda és- szabályozás
– Minimum 4 bemenet a keréksebesség- és a főtengely/vezérműtengely-érzékelők számára
– Minimum 4 ON/OFF bemenet
– Tüzelőanyag-szivattyú relé működtetés
– Léptetőmotor vezérlés a fojtószelep bypass/kipufogószelep működtetéshez
– Nagy sebességű CAN-busz adatkommunikáció (1Mbit/s)
– PC-ECU „plug’n’play” kommunikációs vonal

Belső adatrögzítő egység:
– Minimum 8Mbyte belső memória
– A maximális mintavételezési frekvencia nem lehet kevesebb, mint 200Hz
– A maximális adatgyűjtő bemenet nem lehet kevesebb, mint 64
– Adatletöltés CAN-buszon keresztül


A Moto3-mas szabályzat kialakításának előzményeit korábbi cikkünkben olvashatod

Előírt szoftver-stratégiák:
– Befecskendezés/gyújtásvezérlés
– Zárt hurkos lambda-szonda szabályozás
– Minimum 3 pilóta által választható motorvezérlési üzemmód
– Boxutca korlátozó
– Kipörgésgátló
– Váltóelektronika (ld. gyújtáskiiktatás)
– Rajtprogram
– IDLE (értsd motorfék) szabályozás (fojtószelep bypass)

Szoftver felszerelések:
– Motor- és stratégia kalibráló műszer
– Adatgyűjtő kiolvasó eszköz
– Adatletöltő/elemző eszköz a tárolt adatokhoz (2D)

Egyéb:
– Folyamatos jelenlét minden eseményen (Moto3 futamok és DS/IRTA tesztek):
– Műszaki támogatás az összes csapat számára
– FIM jelenlét a szabályrendszernek való megfelelés ellenőrzésére/betartatására
– Elektronika: 40db a 2012-es évre, alkatrészek raktáron 5 évre
– Alapbeállítás minden Moto3 kategóriába belépő motor számára

Gumiabroncsok:

– Egy beszállítós rendszer, a pályázatokat 2011. február 28-ig lehet benyújtani az FIM és a Dorna felé. A végső döntést a GP-Tanács hozza meg 2011. március 19-én.

Benzin/olaj:
– Szintén egy beszállítós rendszer, a pályázatokat ugyanúgy 2011. február 28-ig lehet benyújtani az FIM és a Dorna felé. A végső döntést a GP-Tanács hozza meg 2011. március 19-én.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending