Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Moto2: az ideális kategória?

Honda BQR: sornégyes 600-as 140 lóerővel és 137 kg-mal.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Mostanáig, ha megkérdeztek egy komoly tapasztalattal rendelkező versenyzőt, hogy melyik volt a legélvezetesebb motorja, szinte mindig ugyanaz volt a válasz: a 250-es kétütemű. Ezek a pörgős füsteregetők adták az erő és kezelhetőség legjobb kombinációját, 100 lóerőt meghaladó teljesítményükkel, pille súlyukkal és iszonyatos kanyarsebességükkel rabul ejtették azt, aki megtanult motorozni velük. Még a legnagyobbak is azt vallották, hogy ezekkel a mocikkal nagyobb élmény végigveretni a pályán, mint a kiszámíthatatlanul vad 500-asokkal, vagy a brutális és kissé nehézkes MotoGP-gépekkel.

De legyenek bármilyen jók is, a kétüteműek sajnos már nem szalonképesek a GP világában: fokozottan szennyezik a környezetet, drága a fejlesztésük, és a velük szerzett tapasztalatokat szinte senki sem használja fel az utcai motorok tervezésénél. Így hát 2011-ben jöhetnek a 600-as négyüteműek a negyedliteresek helyett, s az új vasak az első jelek alapján nem akármilyenek lesznek. A Blusens BQR csapat már be is mutatta saját prototípusát, s azt kell mondanunk, hogy a moci nagyon kívánatosra sikeredett.

A BQR korábban Hondákkal versenyzett, és ezúttal is a nagy H-hoz fordultak segítségért. Az új gép vázába egy 600-as, soros négyhengeres Honda blokk került, valószínűleg a CBR600RR erőforrásáról van szó. Az biztos, hogy a benyát az utcai változatból is ismert PGM-FI befecskendező adagolja, a maximális fordulatszám 16 ezer percenként, a 140 lóerős teljesítmény pedig nagyjából szupersport szintű tuningolásra enged következtetni.

Mindehhez anorexiás 137 kg társul, ami ugyan bő 30-cal több, mint a 250-es minimum, de még így is elképesztően kevés. Gondoljuk csak meg, milyen lenne egy széria hatkilós CBR ekkora súllyal! Ja, és a majdani szabályok szerint még 2 kg-ot fogyhat a masina. A többi – mondhatni – a szokásos: alumínium hídváz, módosítható kormánygeometria, teljesen állítható fordított teleszkópok és központi rugóstag a Showától, radiális, négydugattyús Galfer féknyergek elöl, hullámos féktárcsák és 17 colos kovácsolt magnézium kerekek. Nyamm-nyamm!

Csupán az a bökkenő, hogy a csomag gyanúsan emlékeztet a Supersport-világbajnokság gépeire: a váz prototípus, de minden egyéb jöhetne a szériaalapú vb-ről is. Pedig a Moto2 tervezett szabálykönyve tiltja a szériagyártásban használt váz illetve futómű alkalmazását. De mindegy, ezt majd a két sorozat rendezője, a Dorna (MotoGP) és az Infront Motor Sports (SBK, SS) lebokszolja egymás közt. Mi csak profitálhatunk abból, ha a 600-as utcai sportmotorok GP-géneket kapnak. Ne feledjük, az is a MotoGP-s fejlesztéseknek köszönhető, hogy az elmúlt néhány évben a 170-200 lóerő körüli teljesítmény az utcai halandók számára is elérhetővé, és ami még fontosabb, kezelhetővé vált.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending