Csatlakozz hozzánk

Hírek

Moto2: az ideális kategória?

Honda BQR: sornégyes 600-as 140 lóerővel és 137 kg-mal.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Mostanáig, ha megkérdeztek egy komoly tapasztalattal rendelkező versenyzőt, hogy melyik volt a legélvezetesebb motorja, szinte mindig ugyanaz volt a válasz: a 250-es kétütemű. Ezek a pörgős füsteregetők adták az erő és kezelhetőség legjobb kombinációját, 100 lóerőt meghaladó teljesítményükkel, pille súlyukkal és iszonyatos kanyarsebességükkel rabul ejtették azt, aki megtanult motorozni velük. Még a legnagyobbak is azt vallották, hogy ezekkel a mocikkal nagyobb élmény végigveretni a pályán, mint a kiszámíthatatlanul vad 500-asokkal, vagy a brutális és kissé nehézkes MotoGP-gépekkel.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

De legyenek bármilyen jók is, a kétüteműek sajnos már nem szalonképesek a GP világában: fokozottan szennyezik a környezetet, drága a fejlesztésük, és a velük szerzett tapasztalatokat szinte senki sem használja fel az utcai motorok tervezésénél. Így hát 2011-ben jöhetnek a 600-as négyüteműek a negyedliteresek helyett, s az új vasak az első jelek alapján nem akármilyenek lesznek. A Blusens BQR csapat már be is mutatta saját prototípusát, s azt kell mondanunk, hogy a moci nagyon kívánatosra sikeredett.

A BQR korábban Hondákkal versenyzett, és ezúttal is a nagy H-hoz fordultak segítségért. Az új gép vázába egy 600-as, soros négyhengeres Honda blokk került, valószínűleg a CBR600RR erőforrásáról van szó. Az biztos, hogy a benyát az utcai változatból is ismert PGM-FI befecskendező adagolja, a maximális fordulatszám 16 ezer percenként, a 140 lóerős teljesítmény pedig nagyjából szupersport szintű tuningolásra enged következtetni.

Mindehhez anorexiás 137 kg társul, ami ugyan bő 30-cal több, mint a 250-es minimum, de még így is elképesztően kevés. Gondoljuk csak meg, milyen lenne egy széria hatkilós CBR ekkora súllyal! Ja, és a majdani szabályok szerint még 2 kg-ot fogyhat a masina. A többi – mondhatni – a szokásos: alumínium hídváz, módosítható kormánygeometria, teljesen állítható fordított teleszkópok és központi rugóstag a Showától, radiális, négydugattyús Galfer féknyergek elöl, hullámos féktárcsák és 17 colos kovácsolt magnézium kerekek. Nyamm-nyamm!

Csupán az a bökkenő, hogy a csomag gyanúsan emlékeztet a Supersport-világbajnokság gépeire: a váz prototípus, de minden egyéb jöhetne a szériaalapú vb-ről is. Pedig a Moto2 tervezett szabálykönyve tiltja a szériagyártásban használt váz illetve futómű alkalmazását. De mindegy, ezt majd a két sorozat rendezője, a Dorna (MotoGP) és az Infront Motor Sports (SBK, SS) lebokszolja egymás közt. Mi csak profitálhatunk abból, ha a 600-as utcai sportmotorok GP-géneket kapnak. Ne feledjük, az is a MotoGP-s fejlesztéseknek köszönhető, hogy az elmúlt néhány évben a 170-200 lóerő körüli teljesítmény az utcai halandók számára is elérhetővé, és ami még fontosabb, kezelhetővé vált.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending