Csatlakozz hozzánk

Hírek

Moto1 2010-ben?

2010-ben már Moto1, ráadásul széria 1000 ccm-es erőforrással?

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Mindössze a közös megegyezés kérdése a Dorna és a gyártók szövetsége között, hogy jövőre létrejöjjön a Moto1. Most már nem egységes vázról, hanem széria 1000 ccm-es erőforrásról szól a fáma.

Várható volt, hogy a Grupo Fransisco Hernando Team kivonulását nem nézi majd jó szemmel a Dorna, így ennek értelmében a szerezetnél máris elkezdődtek a spekulációk, hogy miként lehetne a királykategóriát megmenteni a világgazdasági válság elől. A Dorna, illetve Carmelo Ezpeleta szerint az lenne a megoldás, ha a gyártók nem prototípus erőforrást használnának, hanem a széria 1000-es motorblokkot (természetesen „kissé” tuningolva”), amely elméletileg ugyanazt a teljesítményt adná le, amit a mostani 800-as prototípusok.

„Van egy szerződésünk az MSMA-val (Motorcycle Sports Manufacturers’ Association), vagyis a gyártók szövetségével, hogy 2011-ig nem változtatunk a szabályokon a legnagyobb géposztályban. Jelen helyzetben azonban talán ők is belátják, hogy mihamarabb cselekedni kell. Mindenképpen fel fogom ajánlani a nekik a lehetőséget, hogy ha ők is szeretnék és lehetőség van rá, akkor egy új megállapodást kössünk és akár már jövőre új szabályok lépnének érvénybe. Ennek értelmében a királykategóriás motorok 1000-es széria erőforrással mennének, de természetesen mindegyik gyár a sajátjával.”


Ezpeleta elmondta, hogy mi a terv…

„Ezek a motorblokkok elméletileg ugyanazt a teljesítményt adnák le, mint a mostani 800-asok. Valami megoldást mindenképpen találunk kell, mivel jelen esetben nem a szabályok tökéletesítése, hanem a túlélés a fő cél!”

, mondta Ezpeleta úr. Az ötlet egyébként a FIM elnökétől, Vito Ippolitotól származik. A hírek szerint a felek Donningtonban részletesebben át fogják beszélni ezt a lehetőséget, mivel látnak benne fantáziát. Mindehhez talán csak kérdéseket lehetne kommentként hozzáfűzni: Széria motorblokkal a MotoGP-ben? Ez most komoly? Valóban csak nevetni lehet ezen az egészen, hiszen ezzel az erővel már Superbike-nak is hívhatnánk majd a királykategóriát, nem pedig Moto1-nek. Igaz, hogy már tízezer soron elmondtuk a korábbi, hasonló témájú cikkeinkben, de miért nem lehet olyan megoldást találni, amivel nem teszik tönkre a MotoGP technikai varázsát. Persze mondani könnyű, de biztos van más megoldás is…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending