Csatlakozz hozzánk

Hírek

Moto1 2010-ben?

2010-ben már Moto1, ráadásul széria 1000 ccm-es erőforrással?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Mindössze a közös megegyezés kérdése a Dorna és a gyártók szövetsége között, hogy jövőre létrejöjjön a Moto1. Most már nem egységes vázról, hanem széria 1000 ccm-es erőforrásról szól a fáma.

Várható volt, hogy a Grupo Fransisco Hernando Team kivonulását nem nézi majd jó szemmel a Dorna, így ennek értelmében a szerezetnél máris elkezdődtek a spekulációk, hogy miként lehetne a királykategóriát megmenteni a világgazdasági válság elől. A Dorna, illetve Carmelo Ezpeleta szerint az lenne a megoldás, ha a gyártók nem prototípus erőforrást használnának, hanem a széria 1000-es motorblokkot (természetesen „kissé” tuningolva”), amely elméletileg ugyanazt a teljesítményt adná le, amit a mostani 800-as prototípusok.

„Van egy szerződésünk az MSMA-val (Motorcycle Sports Manufacturers’ Association), vagyis a gyártók szövetségével, hogy 2011-ig nem változtatunk a szabályokon a legnagyobb géposztályban. Jelen helyzetben azonban talán ők is belátják, hogy mihamarabb cselekedni kell. Mindenképpen fel fogom ajánlani a nekik a lehetőséget, hogy ha ők is szeretnék és lehetőség van rá, akkor egy új megállapodást kössünk és akár már jövőre új szabályok lépnének érvénybe. Ennek értelmében a királykategóriás motorok 1000-es széria erőforrással mennének, de természetesen mindegyik gyár a sajátjával.”

xx

Ezpeleta elmondta, hogy mi a terv…

„Ezek a motorblokkok elméletileg ugyanazt a teljesítményt adnák le, mint a mostani 800-asok. Valami megoldást mindenképpen találunk kell, mivel jelen esetben nem a szabályok tökéletesítése, hanem a túlélés a fő cél!”

, mondta Ezpeleta úr. Az ötlet egyébként a FIA elnökétől, Vito Ippolitotól származik. A hírek szerint a felek Donningtonban részletesebben át fogják beszélni ezt a lehetőséget, mivel látnak benne fantáziát. Mindehhez talán csak kérdéseket lehetne kommentként hozzáfűzni: Széria motorblokkal a MotoGP-ben? Ez most komoly? Valóban csak nevetni lehet ezen az egészen, hiszen ezzel az erővel már Superbike-nak is hívhatnánk majd a királykategóriát, nem pedig Moto1-nek. Igaz, hogy már tízezer soron elmondtuk a korábbi, hasonló témájú cikkeinkben, de miért nem lehet olyan megoldást találni, amivel nem teszik tönkre a MotoGP technikai varázsát. Persze mondani könnyű, de biztos van más megoldás is…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending