Csatlakozz hozzánk

Hírek

Moto1 – már nem csak fantazmagória

Őrült ötletnek tűnik, de úgy néz ki annyira nem is hülyeség. A tárgyalások már folynak, a versenyzők véleményeznek.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Őrült ötletnek tűnik, de úgy néz ki annyira nem is hülyeség. A tárgyalások már folynak, a versenyzők véleményeznek.

A tárgyalások állítólag folynak, így nagy esély van rá, hogy jövőre egy „mixelt” királykategóriával találjuk majd szembe magunkat. Az elképzelés: gyári 800-as prototípusok az “egységes” 1000-esek ellen.

A sachsenringi nagydíjon felröppent a hír, miszerint a Dorna azonnali tárgyalást kezdett az MSMA-val, vagyis a gyártók szövetségével, mégpedig arról, hogy jövőre a legnagyobb géposztályban az erőforrásokat 1000-es, egységes motorblokkra cserélnék, amelynek elvileg ugyanannyit kellene tudnia, mint a mostani 800-as gépeknek. Úgy tűnik, hogy többen is hajlanak az efféle megoldás irányába, köztük Valentino Rossi is, aki a következőket nyilatkozta ez ügyben:

„A legnagyobb probléma a mezőny igen csekély létszáma. Legalább 25-en vagy 26-an kellene lennünk, ehhez képest, mindössze tizenheten vagyunk, 2010-ben pedig talán még rosszabb lesz a helyzet, persze csak ha sürgősen nem teszünk ellene. Nem hiszem, hogy rossz ötlet lenne az egységes motorblokkok használata. A legfontosabb viszont az, hogy ne legyenek erősebbek, mint a mostani 800-as erőforrások. A másik legnagyobb gondunk egyébként az, hogy aki nem gyári géppel versenyez, annak tulajdonképpen nulla az esélye arra, hogy a győzelemért harcolhasson, amit szintén orvosolni kell.”

, mondta Valentino Rossi.


Akárcsak a Moto2-ben: A váz és minden más lehet prototípus….

Az elképzelés némileg változott Sachsenring óta (vagy csak mi értettünk félre valamint), mivel most már prototípus erőforrásokról van szó. Na de ne bonyolítsuk túl a dolgokat, a lényeg, hogy a Dorna ugyanazt szeretné megvalósítani a MotoGP-ben, amit a 250-ben jövőre, vagyis a majdani Moto2-ben. Egységes motorblokk, minden más saját készítésű, vagyis maradhat prototípus. Az információk úgy szólnak, legalább arra lehet következtetni, hogy ez az intézkedés lényegében a szatellit csapatoknak szólna, illetve az ő segítségükre lenne, ugyanis a gyári alakulatok továbbra is a 800-as, teljesen egyedi fejlesztésű erőforrást használnák. Többek között ezért is rettentő fontos, hogy a „tömeggyártásra” kerülő 1000-es blokk teljesítménye ne haladja meg a mostani 800-asokét. Hogy mi ebben a ráció? Nos, az, hogy a gyári alakulatoknak volt, van és lesz is pénzük, viszont a privát csapatok jócskán korlátozva vannak. Így egyik szatellit alakulatnak sem kellene könyörögnie gyári technikáért, vagy kellene horribilis összeget fizetnie azért, hogy egy jól felkészített motort kapjanak, hanem lényegében egy számunkra jelképesnek számító összegért megkapnák az 1000-es egységes blokkot, amellyel elvileg egyenlő esélyekkel vehetnék fel a küzdelmet.


….kivéve az erőforrást.

Az IRTA elnöke, aki egyébként a Tech3 Yamaha csapatfőnöke is egyben, szintén megszólalt ez ügyben:

„Carmelo elmondta az ötletet az MSMA-nak, hiszen a Moto2 már most óriási sikert aratott, ezért úgy gondoltuk, hogy miért ne lehetne meglépni ugyanazt a legnagyobbak között is. Kezdjünk el 1000-es erőforrásokat gyártani, minden más pedig maradhat prototípus. Az MSMA-nak tetszett az ötletünk, viszont ők 2011-től szeretnék bevezetni mindezt, mégpedig 800-as motorblokkokkal, amelyet mindenki egységesen használna. Azt egyelőre még nem tudjuk, hogy ki gyártaná az erőforrást, habár nagy esély van rá, hogy a Ducati, a Honda vagy a Yamaha lesz a nyerő…nem tudjuk. Indianapolisban többet tudok majd mondani.”,

nyilatkozta Poncharal. A második számú amerikai nagydíjon tehát több választ kapunk majd.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending