Csatlakozz hozzánk

Blog

Moto Morini – egy olasz családi vállalkozás

Egy családi cég, amit hiába akartak beolvasztani a többi közé, végül szerencsésen visszakerült a család védőszárnyai alá.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Alfonso Morini – az ismert motorversenyző – 1937-ben Bolognában egy műhelyt nyitott, amely áruszállító háromkerekűek gyártásával foglalkozott. A második világháborút követően kezdett el foglalkozni motorkerékpárok építésével, s az első modell nagyon-nagyon hasonlított a DKW RT 125-ösre. A cég azonnal bekapcsolódott a motorsportba, az országúti versenyeken sikeresen küzdött az MV Agusta ellen.

1950-től kezdve a Morini négyütemű motorokkal építette versenygépeit. Bár a cég kivonult a költséges Grand-Prix-versenyekről és teljes sikerrel szerepelt egy új négyütemű szériagéppel – a Settebello 175-össel – az országúti versenyeken 1958-tól ismét képviseltette magát a Grand-Prix-rendezvényeken, és Monzában a Grand Premio 250 cm3-es géposztályban váratlan vereséget mért Carlo Ubbialira, a volt világbajnokra.

A versenysport hívei számára felejthetetlen marad az 1963-as versenyszezon, amikor Tarquino Provini gyors egyhengeresén lovagolva többször is legyőzte a négyhengeres Honda pilótáját, Jim Redmant, s végül csak két ponttal szorult a második helyre. A megbízható felsővezérlésű egyhengeressel dolgozó szériamotorokat átépítve a Moto Morini a terepversenyeken is jelent volt: a Regolaritá a Six Days-versenyen mindig esélyes volt az aranyéremre.

Alfonso Morini 1969-ben bekövetkezett halála után lánya vette át a cég vezetését, és megjelentek az új motorgenerációk. Túra-, sport- és enduromodellek kerültek piacra, amelyek motorja az ikerhengeres V-motorok egyik hengerével működött.

Miután a Cagiva Konszern átvette a Moto Morinit, a márka egy időre háttérbe szorult, aztán Maurizio Morini visszavásárolta a családi vállalkozást, amely 2004-ben már új modellel jelentkezett.

Modell: Regolaritá 125 Casa
Gyártási év: 1966
Teljesítmény: 12 LE
Lökettérfogat: 124 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Morini 125
    Ötven évvel ezelőtt a Regolaritá egy rendkívül sikeres terepmotor volt, amellyel az olasz csapat több alkalommal indult a nemzetközi Six Days-versenyen. A felülvezérelt motor egy közúti közlekedésre szánt gépből származik, 100 cm3-es, 125 cm3-es és 164 cm3-es változatban került beépítésre. Egészen 1975-ig bírta a kis négyütemű a feltörekvő kétüteműek ostromát, aztán az enduromodellek – pl. az 500 Camel – új, kéthengeres V-motorokkal hajtva legyőzték.

Modell: 31/2
Gyártási év: 1978
Teljesítmény: 30 LE
Lökettérfogat: 344 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Morini 31/2
    A 350 cm3-es géppel a Morini nemzetközileg elismert cég lett. Különösen a sportváltozat – amely 72 fokos szögállású V-motorral épült – tudta kihasználni a csekély önsúly előnyeit. Emellett az ún. Heron égéstér biztosította az üzemanyag gazdaságos felhasználását.

Modell: 9 1/2
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 105 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Morini 9 1/2
    Az egyhengeres Morini modellek Dante Lambertini konstrukcióinak tekinthetők, fia viszont a V-motoros konstrukciókat tervezte. Az új 9 1/2 az ő alkotásának tekinthető.

Modell: Corsaro 1200
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 140 LE
Lökettérfogat: 1137 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Morini Corsaro 1200
    A rácsos szerkezetű csőváz ugyan azonos a 9 1/2 –ével, a rugóoszlopok és a lengőkar azonban különbözik az elődtől. A motor nagyobb hengerűrtartalmát a lökethossz megnövelésével érték el, ez viszont nem tett jót a könnyű kis gép forgatónyomatékának.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – negyedik rész
– Kreidler – a népszerű kismotorok gyára
– KTM – az osztrák motorkerékpárok története
– Laverda – a mezőgazdasági gépektől a motorkerékpárokig
– Maico – terepre született
– Matchless – sportmotorok klubtagoknak
– Mondial – a Honda tanítómestere
– Montesa – népszerű motorkerékpárok az Ibériai félszigeten

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending