Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Moto Guzzi – egy olasz legenda – második rész

Különleges korszak volt ez a Guzzi életében, még akkor is szárnyalt, amikor sokan csődöt jelentettek

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Modell: Otto Cilindri Gara
Gyártási év: 1956
Teljesítmény: 68 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: kettős felsővezérlésű, nyolchengeres V-motor

  • Moto Guzzi Otto Cilindri
    A nyolchengeres V-motorral épített versenygép a motorkerékpárok történetének leglátványosabb konstrukciója. Giuliano C. Carcaro tervezőmérnök egy legyőzhetetlen versenygépet kívánt építeni az ötvenes évek Grand Prix versenyeire. Az első prototípus 1955-ben készült el, a következő években pedig folytatódott a komplex fejlesztési munka, amelynek során már lehetett sejteni a konstrukció rendkívüli képességeit.

Modell: Otto Cilindri Gara
Gyártási év: 1957
Teljesítmény: 78 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: kettős felsővezérlésű, nyolchengeres V-motor

  • Moto Guzzi Otto Cilindri (utolsó változat)
    Az első szériában elért 68 LE-s teljesítmény 1957-re már elérte a 78 LE-t, amely 275 km/óra csúcssebességet tett lehetővé. A nyolchengeres modell végső változata folyamatosan rohamra indult új rekordokért, amelyeket aztán hosszú évekig nem sikerült senkinek sem megdöntenie. A Moto Guzzi azonban pénzügyi okokból 1957-ben szakítani kényszerült a versenysporttal, de ez a sokat ígérő konstrukció egy teljes szezonban, több alkalommal is bizonyította kiválóságát.

Modell: Zigolo
Gyártási év: 1960
Teljesítmény: 4 LE
Lökettérfogat: 110 cm3
Motortípus: fekvőhengeres, kétütemű, egyhengeres

  • Moto Guzzi Zigolo
    A fekvőhengeres kétüteművel épített Zigolo (sármány) egy kísérleti céllal épített, burkolattal ellátott motorkerékpár volt, amely a Guzzi gyártási programjában a könnyű motorok és a Galletto robogó közötti rést volt hivatott betölteni. A kísérlet nem volt sikertelen. A 98 cm3-es hengerűrtartalmú modellt puritán hétköznapi motorként építették, amelyet később a jobban felszerelt Lusso váltott fel. Az első motorkerékpár volt, amely (1958-tól) krómozott alumíniumhengert kapott. Idővel a lökettérfogatot a gyár 110 cm3-esre növelte.

Modell: Stornello Sport
Gyártási év: 1960
Teljesítmény: 10 LE
Lökettérfogat: 110 cm3
Motortípus: fekvőhengeres, kétütemű, egyhengeres

  • Moto Guzzi Stornello
    Az ötvenes évek végén a motorkerékpárok piacán bekövetkezett válságra reagálva a Guzzi korábban bezárt versenymotor-részlege azt a megbízást kapta, hogy tervezzen egy takarékos üzemű és olcsón előállítható szériamodellt. A Stornello (seregély) e feltételeknek kiválóan megfelelt: kategóriájának legjobban értékesített modelljévé lett s így segített a gyárnak átvészelni e nehéz időszakot.

Modell: V7-700
Gyártási év: 1970
Teljesítmény: 35 LE
Lökettérfogat: 703 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi V7 Corazzieri
    Az új V7 modellsorozat legelső Corazzierijét 1967-ben az olasz állammérnök rezidenciájára szállították. E példány csak néhány látványbeli apróságban különbözött a civil és a hatóságok által használt változatoktól: a különösen reprezentatív hatás elérése érdekében a feketére lakkozott 700 cm3-es motor nagyon mélyre nyúló sárvédőket, krómozott szerszámtáskát, lábvédőket és stabil csomagtartót kapott. E gépekkel kísérték az olasz állam vendégeit.

Modell: Nuovo Falcone
Gyártási év: 1970
Teljesítmény: 26 LE
Lökettérfogat: 498 cm3
Motortípus: fekvőhengeres, felülvezérelt egyhengeres, négyütemű

  • Moto Guzzi Nuovo Falcone
    Az új Falcone a hatóságok kívánságára került a gyártási programba, s gyártása egyúttal a fekvőhengeres koncepció teljes átértelmezését jelentette: a tradicionális konstrukciójú motort egy modern tervezésű, kétszálas fémvázra építették. Újdonságot jelentett a dynastarter használata, ami azt jelenti, hogy a generátor önindítóként is működik. A Carlo Guzzi tervei alapján készült gépet 1976-ig gyártották.

Modell: V7 Special
Gyártási év: 1969
Teljesítmény: 45 LE
Lökettérfogat: 757 cm3
Motortípus: felülvezérelt kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi V7 Special
    A Guzzi gyárban már az ötvenes évek végén felvetődött egy katonai célokat szolgáló, vagy kiskocsikba is beépíthető nagy hengerűrtartalmú motor gondolata. Először azonban 1965-ben építettek ilyen motort az új szériamotorba. Ez volt eredetileg a 700 cm3-es V7-es modell. A V7 Special már nagy lökettérfogattal működött, s a márka rajongói gyorsan megkedvelték, máig is szerves része a Guzzi-feelingnek.

Modell: V7 Ambassador
Gyártási év: 1969
Teljesítmény: 45 LE
Lökettérfogat: 757 cm3
Motortípus: felülvezérelt kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi V7 Ambassador
    Az Ambassador (nagykövet) modellt speciálisan az amerikai piacra fejlesztették ki a Guzzi mérnökei. Más endurováltozatokkal (Eldorado, California) együtt e modell is hozzájárult a Moto Guzzi tengerentúli hírnevének megalapozásához, s az amerikai rendőrségnek szállított speciális változatok egyúttal konkurenciát jelentettek a hazai pálya előnyeit élvező Harleynak is.

Modell: V7 Sport
Gyártási év: 1971
Teljesítmény: 52 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: felülvezérelt kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi V7 Sport
    A V7 modell sikeres versenysportbeli szereplése nyomán jelentkezett a Guzzi versenyrészlege egy teljesen új felépítménnyel és szerényebb vonalvezetéssel épített sportváltozattal. Elsőnek a limitált, kézzel épített modellt tolták ki, majd egy kevésbé igényes változat szériagyártásába kezdtek, amely 200 km/órás csúcssebességre volt képes és nem csak az országúti versenyeken tűnt életképesnek, hanem a mindennapokban is bizonyított.

Modell: V 850 GT
Gyártási év: 1972
Teljesítmény: 51 LE
Lökettérfogat: 844 cm3
Motortípus: felülvezérelt kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi V 850 GT
    Az 1972-ben piacra hozott V 850 GT alapjaként a korábbi V7-es tekinthető, a GT motorjába viszont másik forgattyústengely került, ennek következményeként pedig megnőtt a lökettérfogat, lehetővé vált egy ötsebességes váltó és a V7 Sport motorházának használata. A rendkívül kényelmes, oldalkocsis vontatásra is alkalmas 850 GT technikáját építették az amerikai piacra szánt California 850-esbe, s a különböző hatóságok által használt változatokba. A 850-es GT modellt 1974-ben a modernebb 850 T váltotta fel.

Modell: Dingo Cross
Gyártási év: 1973
Teljesítmény: 5 LE
Lökettérfogat: 49 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű

  • Moto Guzzi Dingo
    A túlélésért küzdve a Guzzi a nehéz hatvanas években kismotorok gyártásával is foglalkozott. Az 1963-as milánói vásáron mutatta be a Dingo első példányát, amely első pillantásra az NSU Quick valamilyen „utánérzésének” látszik, de hamarosan felfedezhető benne az eredeti olasz vonalvezetés. 1967-től kezdve három változatban – Turismo, Sport, Classic – került az üzletekbe, s ez utóbbi különösen a fiatalok között vált népszerűvé.

Modell: 750 S
Gyártási év: 1974
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi 750 S
    A V7 Sport utódjaként jelent meg 1974-ben a 750 S, amely leginkább abban különbözik elődjétől, hogy első kerekét egy 300 milliméteres kettős Brembo-tárcsafékkel építették. Emellett a 750-es vezérművel láncvezérlést kapott a korábbi homlokfogas helyett. Az új lakkozás – vörös, zöld, vagy narancsszínű csíkokkal – mellett az új oldaldobozok is szerepet kaptak abban, hogy a 750 S sokak szerint a legelegánsabb Guzzi-modell.

Modell: 850 T
Gyártási év: 1974
Teljesítmény: 58 LE
Lökettérfogat: 844 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi 850 T
    Miután de Tomaso átvette a Guzzit, a túragépek is a V7 Sport modern tervezésű vázát és motorját kapták. A 850 T először első tárcsafékkel készült, amelyet később saját fejlesztésű integrált – három tárcsás – rendszerrel váltottak fel. Hasonló stílusban jelent meg ezt követően a California 850 és a Convert 1000 is, majd később a teljes burkolattal épített SP1.

Modell: 850 Le Mans
Gyártási év: 1977
Teljesítmény: 77 LE
Lökettérfogat: 844 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi Le Mans 1
    1976-ban a 850 cm3-es Le Mans megjelenését a sportmotorok új generációjának születéseként értékelték a Guzzinál. A kipufogók és a felépítmények matt-fekete színt kaptak, a műszerfalat védőburkolattal látták el, s mindez – a könnyűfém-öntvényből készült kerékkel együtt – teljesen egyedi külső megjelenést biztosított az új modellnek. Hasonlóképpen felkeltette a közönség érdeklődését a 850 cm3-es motor, amely egy 36 milliliteres Dell’Orte porlasztóból kapta az üzemanyagot. Napjainkban a Le Mans modellt a leginkább kedvelt Guzzi V2-esek első generációjának tekintjük.

Modell: 1000 SP
Gyártási év: 1980
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 948 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi 1000 SP
    A BMW R 100 S – a müncheiniek első teljes burkolattal épített szériagépének – konkurenseként jelentette meg 1978-ban a Guzzi az 1000 SP jelzésű, sportos túragépet. A burkolat vonalai a gyári szélcsatornában váltak véglegessé, ahol már az ötvenes években is foglalkoztak a későbbi sikeres versenymotorok aerodinamikai optimumának kialakításával. Az SP a Guzzi-konstrukciók által rendszeresen használt V2-es motort kapta, amelyet a Convert és a G5 modellekbe is szereltek. Az SP jelzés egyébként nem a Sport, és nem a Special jelölések rövidítése, hanem a „Spada”, azaz kard-é.

Modell: 850 T3 California
Gyártási év: 1980
Teljesítmény: 59 LE
Lökettérfogat: 844 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Moto Guzzi 850 T3 California
    Az Olaszországban széles körben kedvelt túramodellből – a 850 T3-asból – a Guzzi készített egy változatot az amerikai piacra. Ellentétben a Milwaukeeból érkező konstrukciókkal, az „olasz Harley” modellek nagyon is sportosan mozognak. Annak ellenére, hogy túramotorként minden szükséges kellékkel (lábtartó, bukásvédő, csomagtartók, szélterelő) fel vannak szerelve, felépítményük abszolút stabil, az integrált fékrendszer kiválóan működik s így még a kanyarokkal tűzdelt utakon is dinamikusan lovagolhatóak.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész
– Horex – az egyszemélyesek királynője
– Husaberg – svéd terepmotorok Ausztriából
– Husqvarna – a svéd terepmotor
– Hyosung – a koreai újonc
– Indian – Winnetou és Old Shatterhand nyomában
– Jawa – világraszóló mérnöki bravúr Csehországban
– Kawasaki – erőmű, két keréken – első rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – második rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – harmadik rész
– Kawasaki – erőmű, két keréken – negyedik rész
– Kreidler – a népszerű kismotorok gyára
– KTM – az osztrák motorkerékpárok története
– Laverda – a mezőgazdasági gépektől a motorkerékpárokig
– Maico – terepre született
– Matchless – sportmotorok klubtagoknak
– Mondial – a Honda tanítómestere
– Montesa – népszerű motorkerékpárok az Ibériai félszigeten
– Moto Morini – egy olasz családi vállalkozás
– Moto Guzzi – egy olasz legenda – első rész

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending