Csatlakozz hozzánk

Hírek

Monza: nem ilyen versenyt várt Tóth Imre…

Jól rajtolt, de műszaki gondok miatt hamar kiállt Imi – Németh Balázs a 15, ismét pontszerző!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Team Hungary Toth

Szemben az itthoni esős idővel, Monzában igencsak „meleg volt a helyzet”! Már a warm up-on 22 fokig emelkedett a hőmérő higanyszála, az aszfalt hőmérséklete pedig 29 fokos volt. Tóth Imi a 13. helyre „melegítette be” Hondáját, míg Németh Balázst a 19. helyen intették le.

A futamra a hőmérséklet további pár fokkal, az aszfalt pedig egészen 40°C-ra melegedett. Tóth Imi az ötödik sor elejéről, a 17. helyről várta a rajtot, ami a 32 fős mezőnyt tekintve alapjában szép teljesítmény.

Főleg annak tudatában, hogy pénteken a 11. legjobb időt motorozta (lásd lentebb), amit a szombati időmérőn egy technikai probléma miatt nem tudott megjavítani. A rajt jól sikerült, bár az első kanyarban egy picit bele kellett fékeznie, de a következő már jól adta ki a lépést, Imi szűken a belső íven fordult a 14. helyen! A futam további része azonban nem alakult ilyen jól a számára, folyamatos visszaesés után, már a negyedik körben kiállni kényszerült. A diagnózis szerint az új kuplung mondta fel a szolgálatot, amit pedig kifejezetten a futamra, a warm up előtt szereltek be a Hondába… „Nagyon csalódott vagyok, sőt inkább mérges. Minden jól alakult ezen a hétvégén, gyorsak voltunk, a rajtom is jól sikerült, erre a technika közbeszól!”– nyilatkozta szűkszavúan Imi a futamot követően.


Jó helyről és jól indult Imi versenye, de a kuplung hibája miatt esélye sem volt…

Németh Balázs egy küzdelmes hétvégét követően a 22. rajtkockából indult. Az ő rajtja is jól sikerült, két helyet javítva, a 20-ként fordult az első kanyarban. Bár Balázs blokkjával voltak gondok a hétvégi edzéseken, a futamon nagyobb szerencséje volt és sikeresen be tudta fejezni azt. Németh kemény küzdelmet folytatott a 16-18. hely között, majd végül  – megelőzve Marconit – az utolsó körben a 17. helyen motorozott, amikor egy kettős bukás lévén a 15, azaz újból pontszerző helyen intették le! „Egyik szemem sír, a másik nevet. Bosszantó, hogy Iminek pont akkor mondta fel a technika a szolgálatot, amikor ilyen jól alakult a hétvégénk, de örülök, hogy Balázs révén csapatom újabb VB ponttal gazdagodott” – mondta Tóth Imre csapatfőnök a futamot követően.


Sikerszéria: Németh Balázs (jobbra) zsinórban negyedszer pontszerző a magyar Hondával!

Futam eredmények:
15. Németh Balázs – 1 VB pont: jelenleg összesített 16.
Tóth Imre – a 4. körben technikai okok miatt kiállni kényszerült

Az élmezőny:
1. Chaz Davies (Yamaha)
2. Luca Scassa (Yamaha)
3. Fabien Foret (Honda)

Superbike kategória

1. futam:
1. Eugene Laverty (Yamaha)
2. Max Biaggi (Aprilia)
3. Leon Haslam (BMW)
2. futam:
1. Eugene Laverty (Yamaha)
2. Marco Melandri (Yamaha)
3. Michel Fabrizio (Suzuki)

Szombati előzmények

A hűvös hollandiai Assen után negyedik állomására, az észak-olaszországi Monzába érkezett a Superbike Világbajnokság mezőnye, ahol nyárias meleg fogadta Tóth Imre magyar csapatát. Ifjabb Imi már a péntek reggeli szabadedzésen nagyon ígéretesen kezdett, a 11. helyen zárta a napot, a szombati időmérőn pedig a 17. helyet csípte el – innen már csak egy kis lépés a pontszerzés… Imi nagy reményekkel vágott neki a szombati  időmérő edzéseknek, hiszen az előző napi bravúros szereplésével (lásd lentebb) kiérdemelt 11. rajtpozícióját igyekezett megvédeni.

A reggeli szabadedzésre némi változtatást eszközöltek a Hondán, ami hosszabb szívótölcsért kapott az alsó tartomány nyomatékának növelése céljából. Ez azonban némi teljesítménycsökkenést eredményezett, ezért a délutáni időmérőre visszaállították az eredeti állapotot. A reggeli edzésen egyébként a futamra kiválasztott gumi terhelésének megfigyelése volt a cél, ennek ellenére Imi könnyen hozta az 1.50-es időket. Az időmérőn azonban nem alakultak ilyen jól a dolgok, mert a technika ördöge közbeszólt. „Az egész időmérőn éreztem, hogy gyengébb a motor, valami nem stimmel vele. Emiatt háromszor is kint voltam a boxban, de a szerelőim csak akkor jöttek rá, hogy mi volt a gond, amikor az edzés után szétszerelték. Az egyik nyomásszenzor tört el, ami miatt túl szegény keverék jutott a blokkba, így csökkent a teljesítmény. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a blokk megúszta, annak ellenére, hogy már ki volt fehéredve a kipufogó a helytelen égés miatt”


Kisebb-nagyobb motorgondok hátráltatják Tóthékat a hétvége folyamán

“Ennek tudatában nem mondhatom, hogy elégedetlen vagyok, de bosszant, hogy nem tudtam javítani. Az ötödik sor elejéről indulok és jó versenyre számítok!” – nyilatkozta Imi az edzést követően. Németh Balázs a reggeli edzésen hozta pénteki idejét, de 1.51 alá nem sikerült letornásznia magát. „A csillapítással felmerült gondokat sikerült megoldanunk, de az időmérőn az én CBR-em sem muzsikált túl jól. Sőt, az edzés vége felé furcsa zajt hallottam a motorblokkból, ezért úgy döntöttem, hogy kiállok a boxba. Ezzel sajnos lecsúsztam a véghajráról, de valószínűleg megúsztam egy bukást. Még nem tudni mi okozhatta a problémát, de holnapra a tartalék blokkot fogjuk betenni, biztos, ami biztos. Általában jól rajtolok, ezért úgy gondolom, hogy van esélyem a pontszerzésre a 22. helyről” – mondta Balázs.


Tóth Imre pontszerző-közeli helyről rajtol, de Balázs számára sem elérhetetlen a bravúr

Eredmények:

Szabadedzés:

15. Tóth Imre  1’50.640
19. Németh Balázs  1’51.334

Időmérő edzés (rajtpozíciók):

17. Tóth Imre  1’49.920 (pénteki időeredmény)
22. Németh Balázs  1’51.171

Az élmezőny:

1. Chaz Davies  1’47.809
2. Sam Lowes   1’48.051
3. Broc Parkes  1’48.189

Pénteki előzmények

A délután háromnegyed kettőkor kezdődő időmérőre sem lanyhult Imi lendülete, sőt, a pályára lépését követő első két körben ő vezette az egész mezőnyt. A harmadik körében máris 7 tizedet javított reggeli idején, így a csapat izgatottan várta a fejleményeket. Az első pályaszakaszon több ízben is a leggyorsabb motorosként az ötödik körében újabb tizedet hozott az idején, 1.50.1-el ekkor a hetedik volt. Ezután rövid boxkiállás és gumicsere következett. Amikor pályára lépett a 10. helyen állt, ám hamarosan újabb tizeddel és újabb helyezésekkel került előrébb, majd újra a VB egyetlen magyar istállójába vezette Hondáját. Hat perccel az edzés vége előtt tért vissza a pályára, de ez alkalommal gumicsere nélkül, mert a cél a kopott gumik tesztelése volt. Használt gumival is hozta az 1.50 eleji időket, de javítani már nem tudott. Végül az előkelő 11. helyen intették le. Imi nagyon elégedett a helyezéssel és természetesen a motorral is. Célja, hogy rajthelyét a holnapi második időmérőn megerősítse, esetleg megjavítsa.


Balázsék rossz irányba kalandoztak a futóműbeállítás sűrű erdejében

Németh Balázs napja kevésbé volt pozitív, a reggeli szabadedzésen nem jó irányban indultak el a futómű beállítással, ami rányomta bélyegét az időmérőre is. A délutáni edzésre már eléggé felmelegedett az idő, így Balázs motorjának teljesítményét némileg csökkentette, hogy csapat által rendelt nagyobb teljesítményű hűtő nem érkezett meg időben, csak az edzés alatt, tehát szombatra már biztosított a beszerelése. Ennek ellenére az ő motorja is eléggé erősnek bizonyult, végsebességre sem sokkal marad el az élmezőnyétől. Balázs és szerelői remélik, hogy szombatra sikerül zöld ágra vergődniük a hátsó csillapítással és javítani tud majd a magyar motoros az első időmérő szerinti 20. rajtpozícióján.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending