Csatlakozz hozzánk

Hírek

Monza: Győrfi Alen tűzközelben

Superstock 1000: a kategória magyarja – izgalmas hétvége után – 16. lett. Csapatbeszámoló Olaszországból

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Adrenalin H-Moto Team

Győfri Alen nem volt olyan olyan szerencsés a monzai WSBK-versenyhétvégén, mint Németh Balázs a Supersportban, akinek sikerült elcsípnie egy (újabb) világbajnoki pontocskát. A Superstock 1000 egyetlen magyar motorosa számára még várat magára a pontszerzés, de még csak két futamon vagyunk túl – a hátralévő nyolc verseny pedig biztató jelekkel kecsegtet…

A vasárnap reggeli programban a bemelegítő edzés szerepelt Győrfi Alen számára a monzai nagydíjon. Jó szokásának köszönhetően megfutotta hétvégi legjobb idejét: az 1.50.180 bizakodásra adott okot a versenyre nézve. Rövid pihenő és ismételt lazító masszázs várt a kategória magyarjára, majd felsorakoztak a versenyzők a rajtrácsra.

Alen ismét jól rajtolt és a 22-ik helyre jött fel az első sikán után. A jó startot követően azonban a második sikánban túlsodródott és a menekülő úton tért vissza a pályára a 26. helyen. A köridőkre nem lehetett panasz, hisz rögtön a második körben egy 1.49.444-el rukkolt elő Alen. Bármi történhet a szabad, valamint az időmérő edzéseken, a verseny az teljesen más! Az elöl haladó boly egyik BMW-je elkezdte szórni az olajat és ezen a tócsán négyen estek el. Ketten a mentők segítségére szorultak. Alen – gyors reflexeinek köszönhetően – elkerülte az ütközést a pályán maradt ronccsal és egy nagyobb kődarab okozta ütést kivéve sértetlenül jött ki a bukásokból. A megismételt rajtot a 18. kockából kezdhette és látva az elért időket akár a pontszerzés sem volt elérhetetlen a megmaradt 5 kör alatt.

A rajttól megint jól jött el, azonban két vetélytársa közé szorulva esélye nem volt előbbre törni. Sőt, ismét egy sikán levágás következett, de versenyben volt. A szektoridőkből kiderült, hogy csak kevesen vannak gyorsabbak nála és a hibáktól eltekintve is jó esély mutatkozott a hőn áhított pont begyűjtésére. A 23. helyről tört előre és a kockás zászló a 16. helyen intette le. A statisztikákat átnézve megállapítható, hogy minden szektorban tudott javítani, sőt az elsőben a harmadik leggyorsabb volt a mezőnyben! Még egy beszédes adat a top speed mérésnél: a legjobb hondás végsebességgel büszkélkedhet, hisz az elért 305.3km/h-nál nem volt gyorsabb márkatársa. A számoknál maradva: életében először versenyzett monzai aszfalton és a legelső idején 2.1 másodpercet tudott faragni a verseny végére!


Alen – az edzésen történt bukása ellenére – folyamatosan gyorsult a hétvége folyamán…

“A warm-up-on elért időmet nézve bíztam a jó szereplésemben. A versenyen az első rajtom jól sikerült, a második sikánban elkövetett hibám után visszacsúsztam, de tudtam, hogy előrébb tudok végezni, ezért mindent megpróbáltam, amit lehetett. A baleset utáni piros zászlós leintést követően éreztem magamban annyi erőt, hogy megszerezzem életem első vb pontjait. Az új rajt után nem volt tökéletes a helyezkedésem és beszorultam két motoros közé. Elkövettem a versenyben a második hibámat és visszacsúsztam a 23. helyre. Tudtam, hogy jobb vagyok az előttem lévőknél és elkezdtem az előzésüket. Végül a 16. helyen futottam be az öt körös futamon. Örülök az eredményemnek és annak, hogy ismét sokat tudtam javítani, de akkor lettem volna teljesen elégedett, ha sikerült volna pontot szerezni!” – nyilatkozta a még mindig igen fiatal tehetség.

“Nagyon örülök, hogy épségben befejeztük a mai futamot, nagyon izgult mindenki, hisz volt nagy baleset és állt a zászló az első pontszerzésünknek is. Ez most nem sikerült, de hiszem, hogy jó úton járunk és látva Alen nem csak a mostani fejlődését továbbra is bízok a sikeres szereplésben. Nem szabad elfelejteni, hogy idén mi csak tanulunk, persze magyarok vagyunk, és ezzel nem lehetünk elégedettek! Biztos vagyok benne, hogy idén még lesz kiugró eredményünk. Van egy Európabajnok versenyzőnk, és egy nagyon jó és erős motorunk”
– mondta Kelemen Krisztián.


…két, a versenyen elkövetett hibája ellenére pedig majdnem meglett az első vb-pont
A hétvége előzményei: péntek, szombat

A csapat a csütörtöki megérkezés után a motorhome felépítését és csinosítását végezte, hisz a bajnokság a szülőhazájába látogat és rengeteg néző valamint érdeklődő érkezése várható a paddockba. Az esti program részét képezte a gyalogos és a robogós pályabejárás. A 2012-es videojáték fotózása is ezen a napon történt. Jövőre bárki versenyezhet Alen motorjával és a bőrébe bújhat.

Péntek reggel a csapat izgatottan várta, hogy a versenyző mire lehet képes ezen a hihetetlen gyors pályán. A végsebesség 300km/h fölött van top speed pontnál. Alen jól oldotta meg a feladatát és 1.53.094 perces idejével a szabadedzés első felében biztató időt ért el. A boxban a motoron áttételt váltottak és a futóművön módosítottak – így kezdhette meg a szabadedzés második felét. A módosításoknak köszönhetően a köridő 1.51.579-re javult. Sajnos a híres Parabolica kanyarban egy túl rövid féktáv után elhagyta a pályát Alen, megelőzve a falnak csapódást, elfektette a Hondát a kavicságyba.

Az időmérő edzésre a motort a csapat rendbehozta és „hibátlan” állapotban kezdődött az első hivatalos edzés. A „hibátlan” nem volt elég és sokszor kellett Alennek a boxba hajtania értékes időt veszítve. A felmerült problémák megoldása után kevés lehetősége maradt Alennek jobb köridő elérésére. A hibák ellenére ismét sikerült javítani egy másodpercet és 1.50.566-os idővel kvalifikálta magát a versenyre. A csapat bízik abban, hogy a szombati két lehetőségen tovább sikerül az időn faragni, ebben segíthet az is, hogy a programtérképet módosítani kell, mert sok üzemanyagot kap a motor és így nem tökéletes az égés.

“Ezen a nagyon híres pályán életemben először járok és az eddigi beállításaim nem működtek tökéletesen. Tudtam, hogy nagyon gyors a pálya és a beállításokban nehéz megtalálni az egyensúlyt a pálya összes részére. A szabadedzés közepére sikerült egy jónak mondható kört összeraknom, próbáltam még javítani, de az utolsó körömben a nagy akarásomnak köszönhetően elestem. Szerencsém volt és se nekem se a motoromnak nem lett komolyabb baja. A délutáni edzésre próbáltam összeszedni magam és a tőlem telhető legjobbat nyújtani, hisz ismét egy új pályán vagyok: sok motorozásra lett volna szükségem csak a technikai hibák sokat hátráltattak… Ezek ellenére javítottam az időmön és holnap is javítani fogok, célom az 1.49-es idő elérése! Persze nem lesz baj, ha 1.48-lesz belőle!!!” – nyilatkozta Alen pénteken.

A szombat korán indult Alen számára, hisz reggel kilenckor kezdődött a második szabadedzés. Az éjszakai megbeszélések és a motorból kinyert adatok elemzése után két szektorra koncentrált, ezeken sikerült is javítani. A késő délutáni időmérő edzésre tapasztalattal felvértezve készülhetett a kategória egyetlen magyar indulója. A pár felvezető kör megtétele után megkapta a friss papucsokat és ezeken próbálta meg az addigi legjobb idejét tovább faragni. Ami sikerült is, de a többiek is fejlődtek ezért „csak” a 29. rajtkockából vághatott neki a versenynek – amin ebben az évben rekordszámú versenyző kvalifikálta magát a rajtrácsra: 34 versenyző sorakozott fel.

“A tegnapi napom rosszul fejeződött be a sérüléseim miatt, amik nem súlyosak, de éppen eléggé hátráltattak a pihenésben. Konkrétan még hajnal 3-kor sem tudtam elaludni a nyaki fájdalmak miatt. Délelőttre kaptam időpontot a mobil klinikán, ahol fájdalmaimat enyhítették különböző terápiákkal. Sajnos több időnek kell eltelnie a rehabilitációhoz. Az időmérőre már valamivel könnyebben tudtam mozgatni a fejemet. Ez azonban csak arra volt elég, hogy „kozmetikázzam” az időmet. A tegnap magamnak meghatározott célomtól nagyon messze elmaradtam.  Nagyon sajnálom, hisz tudom mindenki többet várt tőlem és én is magamtól. Második versenyemre készülök és még 8 futam hátra van! Tudom, hogy javulni fogok már a holnapi versenyen is de ez ismét csak egy kicsi lépcsőfok. Előzetesen sokkal nagyobbakat terveztünk lépni, de a megbeszélésünk során – amit a csapattal folytattunk az edzés után – átértékeltük a hétvégét. Most ennek akarok maradéktalanul megfelelni!” – mondta el Alen szombaton.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending