Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

MOL Dynamic Fesztivál, Hungaroring, június 5-6.

Verseny-és fesztiválhangulat is uralkodott hétvégén a paddockban

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Már önmagában a négy nagy japán gyártó márkakupája is tartalmas szórakozást kínált volna a hétvégére, de ennél jóval többnek lehettünk részesei szombaton és vasárnap a Hungaroringen. A első MOL Dynamic Fesztiválon mindkét napon tartalmas programok – és remek idő – vártak bennünket.

Idén először, a Road and Ride szervezésében lebonyolított Fesztivál szombati napján elsősorban az utca motorosáé volt a pálya. Jöttek is a gurulni vágyók, sokan és sokszínű gépekkel: persze túlnyomó részben a sportmotorok uralták a parkolót, de azért páran túra, naked vagy éppen supermoto gépeik nyergében fűzték össze a Ring kanyarjait.

Természetesen a pályamotorozás játszotta a Fesztivál főszerepét, de sok más program is szélesítette a látnivalók listáját. Ezek közül némelyik kapcsolódott a motorozáshoz, némelyik nem, de végülis ettől (is) színes a feszt programja. Mindkét napon láthattunk stunt show-kat, Safety bemutatót, részt vehettünk különböző nyereményjátékokon, tesztmotorozhattunk és persze pályázhattunk – többek között a ‘Ring legszebb (férfi) motorosa címre is… Minderről Hadnagy Józsi tradicionális kommentálásban értesültek a látogatók, hogy mikor merre érdemes nézni, menni. Sőt, HaJó még a mugellói Moto2-es futamot is közvetítte a jelenlévőknek mikrofonján keresztül, csak a közvetítésből hiányoztak a gépek hangjai, amelyeket kiválóan kárpótolta az épp akkor futó CBR Kupa visítása…

Ha már a motorhangoknál tartunk, Illés Tóni hangutántó mester ismét bemutatta, hogyan szólnak a különböző felépítésű és hengerszámú motorok a torkából. Ráadásul még két zenekar is megmutatta, mi fér ki a torkán, nevezetesen a Korcs és az Intimtorna Illegál nevű formációk. Aki pedig kicsit pihentetni szerette volna a fülét a koncertek és a versenyek után, ellátogathatotott a Motoros Akadémia területén felállított élőcsocsó, ugrálóvár vagy “gyerek-ring” környékére, ahol az új vezetéstechnikai pályát is megtekinthették az érdeklődők. A TesztMotor sátor alatt pedig a német superbike, a BMW S1000RR, valamint a hazánkban először látható olasz díva, a 2010-es MV Agusta F4-es vonozotta a tekineteket.


Stunt nélkül nincs motoros fesztivál – no meg csajok nélkül sem (ja és ha szeretnétek a Kedveseteken ilyen pólót látni, akkor katt ide!)


Volt itt minden: verseny-Pannónia, Matusik Andi-féle drag, de még rendőr Audi TT is

Vasárnap aztán megindult a harc a másodpercekért, pontosabban azok ellen, a versenyenként azonos márkájú motorok között. A CBR, a ZX, az R-széria és végül a Suzuki Kupa versenyeit megelőzték a szabad-majd időmérő edzések, így egész nap a japán vasaktól volt hangos a Ring. Közben persze a paddockban folytatódott a fesztiválhangulat, mialatt a versenyzők izzadtak a bőrruhában, a szerelők, a családtagok és barátok pedig izgultak a pálya szélén, minden egyes verseny alkalmával. A futamok eredményei és a pontállás hamarosan felkerülnek a Road and Ride weboldalára, további képekkel együtt.


Verseny előtti “csendélet” a boxban

Nagyon jó ötletnek bizonyult egy fesztivál keretei köré építeni ezeket a márkakupákat, hiszen így nem csupán a puszta versenyzésről szól a hétvége, hanem akár nagyszerű családi program is varázsolható az apuka kedvenc elfoglaltságából. A következő ilyen jellegű eseményre, vagyis a versenysorozat harmadik futamára június 18-án kerül sor, egyedül ezzel az alkalommal a Pannónia-Ringen.


Ennek a márkának még nem szerveztek kupát itthon, de szépen gyűlnek a BMW-k is egy kupasorozathoz.
Az S1000RR vezeti ugyanis a sportmotorok eladási statisztikáját. Ezen a pár négyzetméteren 4 darab található.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending