Régi és új motorosoknak egyaránt ajánlják.
Már jóval több mint egy éve halljuk a reményteli pletykákat az ST125 Dax visszatéréséről, most pedig végre hivatalosan is lerántotta róla a leplet a Honda.
A Dax a jól megszokott, klasszikus vonalat követi, modern, továbbfejlesztett alapokkal párosítva. A központi elem természetesen a préselt acél gerincváz – amit egyben az üzemanyagtartály is, 3,8 literes űrtartalommal. Elöl és hátul is LED-világítást kapott, a főbb információkat pedig egy LCD-kijelző közli.
A Dax 12 colos abroncsokon hasít, és ABS-szel ellátott tárcsafékekkel bír. Ülésmagassága 77,5 cm, önsúlya pedig 107 kg. A nyeregben két felnőtt is elfér, és a Honda állítása szerint a 90 km/órás sebesség így is garantált. A Dax Pearl Nebula Red vagy a Pearl Cadet Gray színekben lesz elérhető az Európai piacon.

Fotó: Honda Press
Hajtáslánca léghűtéses, a 124 köbcentis motor 9,25 lóerős teljesítményt nyújt 7000-es fordulatszámon, és 10,8 Nm-es nyomatékot ad le 5000-nél. Természetesen üzemanyag-befecskendezéses, és teljes mértékben megfelel az Euro 5 szabványnak. A Daxban ugyanaz a félautomata, négyfokozatú váltó található, mint a Super Cubban.

Fotó: Honda press
Az árakról egyelőre nincs információ, de a Hondának nagy tervei vannak a kistacskóval, amit Japánban is bemutatnak majd. Honda Dax hosszú története egyébként egészen az 1960-as évek végéig nyúlik vissza, különböző változatai jelentek meg a piacokon, többek között az Egyesült Államokban, Európa-szerte, és Japánban. Mindegyikük formatervét a tacskók ihlették – innen ered a mókás küllem, amelyet a sisakos, kerekeken guruló tacskó-logóval még tovább fokoztak.