Hol kezdődik a szabadság és hol ér véget? Miért pont egy Harley-Davidson nyergében vágjunk neki a világnak? Kivel, mikor és hova érdemes menni? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ miközben elkötöttük a Harley-Davidson Budapest bérelhető modelljeit. És hogy milyen tapasztalatokkal gazdagodtunk?
Bár az április már javában motoros szezonnak számít, mégis sikerült bemutatnia nekünk szeszélyes mivoltát – napsütésre számítottunk, mégis borús fellegekkel és olykor erős széllökésekkel kényeztetett minket.

A Street Glide egérmozis műszerfala és főleg az előtte lévő hatalmas fejidom már nagyon jó szélvédelmet nyújt
De a kedvünket semmi sem vehette el, hiszen nem az a lényeg, hogy hová érkezel, hanem maga az út!
Ráadásul jó társaságban, együtt motorozni az igazi öröm! Odafelé egy FatBobot, visszafelé pedig a Street Glide-ot próbálhattam ki. Sajnos a túravezetőnk túlságosan át volt itatva a “Harley érzéssel”, és túlzottan vigyázott is ránk, nehogy lefotózzanak a rend éber őrei, ezért kilométereken keresztül pöfögtünk buszok és teherautók mögötti koromfelhőben az 1-es főúton, amitől nem szerettem meg jobban a motorozást és a Harley érzés sem kapott el végig harmadik fokozatba rotyogtatva a tó felé. A 103 köbincses blokkal felszerelt FatBob bírta ugyan, de nem szerette a fix 90-es utazótempót. Negyedik fokozatban már rángatott az alacsony fordulat miatt.

107 köbincs lökettérfogat a Milwaukee-Eight motorblokkban
Én az ülés párnázata miatt választottam ezt a gépet, amely tényleg kényelmes is volt ezen a rövidke távon. A FatBob kinézetre is tetszett, ezért hamar barátok lettünk, de a végállomáson a tónál lecseréltem egy merőben más koncepció szerint épült Street Glide-ra. Ezt már a legújabb, jóval komolyabb 107 köbincses blokk hajtotta, amely a Bobhoz képest sokkal finomabban jár és erősebb is annál.
Ez az új V2-es blokk most az etalon a Harleynál, bár a régi nagy Harleysok már a 103-ast is szentségtörésnek tartották. Tényleg sokat fejlődött ezzel a blokkal a Harley a motorizáció terén, nekem még az ergonómiával vannak bajaim az amerikai gyártó motorjain.
Ezt az előrenyújtott üléspozíciót még nem nagyon érzem a magaménak és a kezelőszerveket is szoknom kellene még jó hosszú időn keresztül. Én azokat a motorokat szeretem amelyek könnyen kezelhetőek, azokkal élvezet a motorozás számomra, azonban kétségtelen, hogy hazafelé az OnRoados Mackóval megléptünk a többiektől és olyan jót motoroztunk a hegyen keresztül amilyenre nem számítottam aznapra.

A csapattól ezzel a két szörnyeteggel léptünk le. Hátul a FatBob, elöl a Street Glide
Visszafelé nagyon jót motoroztunk, de odafelé végigszívtuk az összes kipufogógázt az 1-es úton az előttünk közlekedő teherautókból és buszokból. Visszafelé viszont ketten az OnRoad-os Sárvári Zsolttal leléptünk ketten és Héreg-Zsámbék felé “kikormoltuk a nagyvasak” kipufogóját.

Így nézünk ki, amikor két motoros újságíró boldogan száll le a gépekről egy jó motorozás után
Ha fejben be tudod állítani magadnak, hogy mennyi a max dőlésszög és a max tempó ehhez, akkor lehet ezekkel a monstrumokkal is nagyon jót motorozni. Sokszor néztem a tükörben ahogy az idom nélküli Bobon “lobog” a Mackó, a Raiden UX kabátja kapucnijával együtt, de tudta tartani az általam diktált (nem kicsi, de biztonságos) tempót a gyors szerpentines részeken is.
Ahhoz, hogy fel tudjunk töltődni és teret engedni az új élményeknek, először is ki kell pakolni, ki kell üríteni az elmét. Vegyük sorjában a dolgokat, először is felülsz a nyeregbe, majd meghúzod a gázkart, és ahogy egymás után falod a kilométereket úgy távolodnak el tőled az aggasztó gondolatok, a mindennapok okozta stressz és szépen lassan átveszi a helyét a puszta létezés, érzékelés. Miközben elsuhan melletted a táj, te minden egyes pillanatban a ’most’-ban élsz, magadba szívod a természet látványát, illatait és hirtelen azt veszed észre, hogy megszabadultál minden földi béklyótól és szabad vagy. Mert hol kezdődik a szabadság? Valahol pont itt, amikor az alattad duruzsoló V2-es gépet uralva csak mész az úton és semmi más nem érdekel. És hol ér véget? Sokan úgy gondoljuk akkor, amikor leszállsz a nyeregből, mégis az új élményektől feltöltődve boldogan teszed le a vasat.
Kivel, mikor és hova érdemes menni? Van, aki szólóban és van, aki társaságban szeret motorozni, mi mind a kettőt javasoljuk, hiszen más-más élményt nyújt, mi most Forty-Eight, Fat Bob, Fat-Boy, Road King Classic, Street Glide és Ultra Limited modellekkel meg sem álltunk a Tatai tóig.

A FatBob feneke elég különlegesre sikerült, én végig a plexi mögé rejtett lámpákat csodáltam…
Ha béreltek a Harley flottából, akkor ha tehetitek barátokkal közösen béreljetek többet egyszerre és cserélgessétek őket, akkor lehet rájönni minden finomságára ezeknek a hatalmas gépeknek. És végül, hogy melyik modellt válaszd? Attól függ milyen hosszú távra mész, milyen stílust kedvelsz, ha a Terminátor bőrébe bújnál lovagold meg a Fat Boy-t, egy könnyed városi krúzolásra tökéletes a Forty-Eight, ha pedig hosszabb túrára készülsz, akkor a vadonatúj Milwaukee-Eight motorblokkal felszerelt túramodellek közül válassz!

Az Neszmélyi közben találod a bérelhető Harleykat