Csatlakozz hozzánk

Hírek

Minek nevezzelek? Dakar-Superbike-nak?!

200+ lóerős sivatagi versenygép, három különböző motorból megálmodva…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Ez az eredménye, ha valakinek szárnyal a fantáziája, ért a Photoshophoz, van egy szabad délutánja és szereti a különleges motorokat. Sőt, a különleges még enyhe kifejezés a lentebb látható kreációra, ami – a már önmagában is lenyűgöző megoldásokkal tarkított – Vyrus 987 C3 4V, valamint a KTM Dakar 450 és Freeride igencsak egyedire sikeredett keveréke.

Hogy mi késztette a motor tervezőjét a kuriózumnak tekinthető Vyrus sportmotornak, a KTM dakaros gépének és elektromos Freeride-koncepciójának összemosására, azt nem tudjuk, de talán nem is érdekes. Annál inkább a végeredmény, ami komoly emóciókat vált ki az internetes nézőközönségből – vagy inkább komoly kérdéseket, amelyek közül az első szinte biztosan az, hogy: ez meg mi?!

Tény, hogy a virtuális vas alkotójának jobban működik a fantáziája, mint egy Barátok közt-ös szövegírónak, hiszen mit keres a két KTM a Vyrus (elképesztő) alapkoncepciójára építve? Erről a nem mindennapi koncepcióról érdemes néhány szót ejteni, ugyanis a kis olasz gyártó nem a “mainstream” vonalon képzeli el a sportmotor fogalmát. Már a képen azonnal szemet szúr a  függőcsapszeges kormányzás-megoldás, az alulra helyezett hűtő és a filigrán vázszerkezet. A fantáziarajz alapjául szolgáló Vyrus 987 C3 4V-be a Ducati 1198-as blokkját építették, 211 lóerőre kihegyezve – miközben a gép súlya mindössze 155 kilogramm! Természetesen a legnemesebb anyagokból  építkezik a Vyrus, például amit csak lehetett, karbonból biggyesztettek a masinára. Mindez bőven 300km/h feletti végsebességet és – a különleges első futóműnek köszönhetően – egyedi vezetési élményt garantál. Ez a Vírus valóban megfertőzi az embert, már azt ugye, aki megteheti, hogy bőkezűen áldozzon eme remek súly/lóerő-arány megtapasztalásáért.


KTM Dakar 450 eleje, kereke, KTM Freeride faridom – mindez Vyrus alapokon. Merész…

Azt mondják, a motorozásban nem szabad a rációt keresni. Nos, ebben az “agyviharzásban” nem is fogunk sok ésszerűt találni, hiszen kinek kellene 200 lóerő feletti teljesítmény a sivatagba? Még maga a tervező is bevallja blogjában, hogy az alacsonyra helyezett hűtők nem sokáig bírnák a homokdűnék között, ahogy a nyitott szárazkuplungot sem ilyen körülmények közé tervezték. A krosszmotoros tank tartalma a napi versenytávot aligha bírná ki és valószínűleg az unikum futóműnek sem tetszenének az ugratókkal tarkított terepviszonyok. Ha a tesztjeink során Használhatóság néven alkalmazott szempont történetesen Használhatatlanság lenne, ez a motor biztosan megkapná a 10/10-et. “Mindezek ellenére – véleményem szerint – királyul néz ki!” Mintha Nagy Feró, Korda György és Lakodalom Lagzi Lajos összeállnának egy zenekarba – értelme semmi, de nem tudnánk szó nélkül elmenni mellette…


A “sivatagi Vírus” alapja, a Vyrus 987 C3 4V
Vyrus a Moto2-ben?!

Januárban a Verona Bike Expo-n mutatkozott be a Vyrus legújabb modellje, a 986 M2. Ezt már igazi versenymotornak építették, méghozzá a szokásos “vírusos” megoldások mellőzése nélkül! Érdekes volna a Moto2 rajtrácsán látni egy ilyen függőcsapszeges kormányzású konstrukciót… Ugyanis a motort a GP Moto2-es kategóriájába szánják a tervezők, tehát ez esetben Honda CBR600RR blokkjára épült a nem mindennapi körítés. A GP-színvonalú anyagoknak köszönhetően a súlya állítólag megegyezik a teljesítményével, amiből következtethetünk a menettulajdonságaira – a pályán már nem a lenyűgöző kinézet számít. Hogy lát-e valamely csapat elegendő potenciált a Vyrusban a világbajnoki versenyzésre, azt egyelőre nem tudjuk, mindenesetre utcai kivitel is készül majd a vasból, amit hamarosan be is mutat a gyártó! Nemsokára újabb járvány várható…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending