Csatlakozz hozzánk
KTM

Blog

Mindenkinek van egy Álma…

Számomra régebben sokáig a Cagiva Mito volt az álommotor – most végre kipróbálhattam egyet – pályán

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Képek: Pásztor Tamás (INSTAR films)

“Mindenkinek van egy álma” – nem is egy, több is. Nekünk, motorosoknak biztosan van egy bizonyos modellhez, típushoz fűződő vágyunk, amely vagy elérhető közelségbe kerülhet a realitások talaján, vagy folyamatosan ott kering egy kósza utópisztikus gondolatként a fellegekben. Én tizenévesen folyamatosan valahol a kettő között vívódtam az Álmommal kapcsolatban, hajszál híján be is teljesült, de végül az utóbbi állapot “valósult meg”. Ugyanis a Mito olaszul mítoszt, álmot jelent…

A napokban Szegeden jött velem szembe egy citromsárga 748-as Ducati – gondoltam én. Aztán ahogy elsuhant mellettem, a hangja helyére tette a dolgokat: a vékonyka visítás a V2-es mennydörgés helyett tudatta velem, hogy itt bizony tinédzser álmaim netovábbja suhant el. Ez a momentum egy kicsit felkavarta a Cagiva Mito-hoz fűződő emlékeim évek óta zavartalan állóvizét: persze szoktam néha látni “Ducati lámpás” Mito-t, és akkor számomra meg is áll a világ egy pillanatra, de most hirtelen bevillant, hogy két nap múlva főszerkesztőnk, DennyM saját Mito-jával jön oktatni Kakucsra, Motorozás Bittivel elnevezésű akciónkra… Egy Cagiva Mito Evo és a KakucsRing, csak jó idő legyen – “Támadás!”

A Mito-s szerelem már nagyon régen kezdődött nálam, talán akkor szédültem belé, amikor először megláttam a 125-ösök között a 2000-es Motor Katalógusban és pár oldallal előtte a Ducati 996-os is nagyon hasonlóan nézett ki. Tamburini-féle CRC megjelenés a ‘huszonötösök között, 30 lóerővel, fordított Marzocchi-val, Bremboval, kormánytelóval, karbondobbal, hét sebességgel – nekem nemigen kellett több. Abszolút etalonja kategóriájának, a sportmotor rajongó srácok körében – szerintem. Persze szinte az egész környezetem próbált lebeszélni róla, racionális érvek sokaságát dobálva a fejemhez: nagyon drága, nehéz sokéves szépet találni, az üzemeltetése sem olcsó, sokat eszik, rázkódik, kényelmetlen, pár ezrenként dugócsere, “egynyári virág” és társai (már megint a motor és a racionalitás kérdése). Rólam viszont leperegtek ezek az észérvek, mivel bármit megadtam volna azért, hogy egy kicsinyített Ducati 916-os álljon a garázsban, pirosban vagy sárgában.


Bár én pirosban vagy sárgában képzeltem a garázsba, de megbocsájtható DennyM-nek ez a replika fényezés…

Elkezdtem hát intenzíven bújni a hirdetéseket, hogy a három nyáron át összekuporgatott kis “vagyonomat” Álmomra válthassam. Szerintem az ember mindig egy kicsit magasabbra teszi magának a lécet, ami a használtmotor keresést illeti. Sose jó az, amit annyi pénzért adnak, ami annyiért fut, hanem vár szerencsére, a nagy fogásra, ami ugyanannyiért valamivel jobb, több, esetleg ugyanaz egy kicsit olcsóbban – ezeket hívják jó vételnek. Na ez az, amiből nekem nem jutott. Egy szép, gyári rendszámos modellre fájt a fogam, de nem feltétlenül az újabb, Evo2-es verziókból, a három küllős is megfelelt volna (DennyM-é az utolsó ilyen évjárat) – a lényeg, hogy Ducati formájú legyen és már messziről tévesszenek össze az emberek egy 748-assal 🙂 Nos, az én pénztárcámhoz viszonyítva – akkoriban – ez úgy nézett ki, hogy az ilyeneket vagy csillagászati áron adták (a sokéveseket is), vagy “50-es” volt, papírok nélküli, vagy úgy festett a vas, mintha a frontról tért volna haza, ahol eltalálták egyszer-kétszer…


Nem túlzás ez egy kicsit? 🙂

Vagy pedig “nem túl friss” képet közölt róla a kedves tulaj, és élőben már egészen más volt a leányzó fekvése. Ahogy az első zsákutcába is így szaladtam bele, amikor a Kakucs-Makó túra után üresen hoztuk haza az utánfutót, mivel a vas külleme hagyott bőven kívánnivalót maga után (annyiért), bár műszakilag rendben volt – bár a kettő egyszerre sose teljesült, ezért nem áll a garázsban a kis Mito. Sajnos nagyon kell vigyázni egy ilyen gépre, hogy ne csak képen maradjon szép, és én e három év alatt sajnos egy ilyet sem találtam – a brifkómhoz viszonyítva, persze. Aztán három napra a BaMakó túra után nem messze volt egy szép gyári, amit a telefonhívásom előtti napon adtak el egy srácnak, akinek le se ért róla a lába – a mitózis megint elmaradt. Ekkor már elgondolkodtam rajta, hogy nem lesz ebből Ducati-fíling, pedig semmi mást nem voltam hajlandó venni a pénzért. Akkor említhetném még azt az akciót, amikor Csiga barátommal ellógtunk a suliból az utolsó két óráról Mito-t nézni Üllőre, és a cigány “tulaj” megfenyegetett minket, hogy vegyük meg a leharcolt Cagivát, próbakör nélkül – ha már kirángattuk ide. Aztán menekülés a Corsával, ő meg utánunk a Mito-val…


Azonnal felismerhető a sziluett – pontosabban azonnal összekeverhető a Ducatikkal…

Szóval illett volna már nyugodt körülmények között is kipróbálni egy jobb darabot, amire mostani, harmadik Kezdő Motoros Napunkon – végre valahára – lehetőségem is nyílt a KakucsRingen (09. 16-án: 916, talán nem véletlenül…). DennyM első motorja annyi év távlatából is érdekes menetnek ígérkezett, bár kétségtelenül az első gondolatom az volt a nyergében: “ó, ha most lennék 17 éves…” Én lennék a H.M.CS. Kakucson, bár annak idején gyári Simsonommal is az voltam, amikor úgy szépen lemostam. Furcsa volt átülni a Mito-ra, különösen “kulturált” CBR125-ösömről, amivel Kakucson pályázgatok. Megmondom őszintén, nagyon élvezem a kis CBR-el a KakucsRingezést, mivel úgy érzi itt magát, mint mondjuk a 600RR a Hungaroringen. A Mito-val is hasonló a helyzet, bár szerintem az Euroring még jobban passzolna hozzá, hiszen a hét sebességből csak negyedikig sikerült felkapcsolni. Nos, a Mito Evo tényleg rázós kaland, a szó szoros értelmében, alul tényleg nem megy, még a fele olyan erős CBR is elmenne neki az első métereken. A nyomatékos (vagy legalábbis egyenletes) négyüteműeken elkényeztetett csuklómnak furcsa is volt a teljesítményleadása és a valóban egész embert kívánó terelgetése. Na, ezek azok a dolgok, amik 17 évesen pont nem érdekeltek volna, és akkor még KakucsRing sem volt, csak a Fő utca. Most is csak azért volt kellemetlen, mert előtte lefárasztottam magam a CBR-el.


Mostanában nagyjából három-és nyolcszázezer forint között mozognak a használt Mito Evo-k, ami legalább annyira függ az okmányoktól (vagy azok hiányától), mint a vas állapotától…

Persze, a Cagiva egy más világ a kis Hondához képest, nem is érdemes hozzá hasonlítani. A Mito menet közben – különösen pályán – egy nagy adag versenyszellem, igazi GP-fíling, és úgy is néz ki. Utcán gondolom egy hisztis p*csa, de pályán egy igazi kis műszer, egy céltudatos díva – akárcsak a nagytesó Ducati 916, mondjuk munkába egyikkel se járnék, tipikus vasárnapi motorok. Arról nem is beszélve, hogy – gyönyörű vonalainak köszönhetően – a parkban letámasztva egyből megrohanják a 16 éves lányok – pedig 1994-es a dizájn, és ez nem sok motorról mondható el. Viszont kétség kívül megszokást igényel, én például szerintem nem sokkal voltam gyorsabb vele, mint a fele olyan erős CBR125-el. Érezni minden rezdülését, jó visszajelzéseket kapsz, tényleg eggyé válsz vele – de az élményt nem kapod azonnal, ahhoz meg kell ismerni (ellentétben a CBR-el). Mi igazából a kétszer 15 perc alatt csak ismerkedtünk az olasz dívával, de akár egy szebb lány esetében, már ez a része is izgalmas volt a dolognak. Szerintem pár óra közös együttlét után hatalmasat lehetne karcolni itt Kakucson (a Mito-val), amire egy másik Evo a bizonyíték aki rendszeres vendége a pályának – és gyönyörűen megy. Bár nem lettem Mito-tulaj, de úgy érzem, megérte volna az ehhez hasonló pillanatokért az a nem kevés befektetés, amit rá kellett volna költeni az évek alatt. Mert “az Álmok arra vannak, hogy valóra váljanak” – ki tudja, egyszer lehet, hogy “csakazértis” veszek egyet második motornak, “Ringre járósnak” – mindenesetre e pár kör alatt valamennyi mégiscsak valóra vált belőle.


A büszke tulajdonos és a paripája – nem eladó a vas…

Tartósteszt felszerelések (LS2, TCX)

A tartósteszt felszerelések kiválóra vizsgáztak a pályahasználat során, bár cordura dzsekiben nem divat pályázni, de azért itt a tempó sem akkora. LS2 Discovery kabátom kényelme nagyon jól jön a pályázáskor, amikor a motoron helyezkedés közben egyáltalán nem akadályoz. Sőt, tényleg olyan, mintha nem is lenne rajtam és emellett még praktikus is. Az elmúlt hetek időjárásának köszönhetően már visszatettem a bélését, ami olyan jól “működik”, hogy így elég alá csak egy pólót venni – meg persze gerincvédőt, mert a gyári megoldás nem egy életbiztosítás. LS2 Dream sisakom továbbra is – majdnem – tökéletesen működik, attól az apróságtól eltekintve, hogy a plexitartó műanyag konzol folyamatosan kilazul, mindkét oldalon. Ezeket viszont nem sokból tart meghúzni, és akkor megint hibátlan a kupak. Persze nem felsőkategóriás bukóról van szó, de a tartósteszt során bebizonyította azt az állítást, miszerint az ár-érték arányt tekintve az egyik legjobb a piacon. A beépített napszemüveg óriási találmány és úgy veszem észre, hogy egyre több gyártónak jut eszébe alkalmazni ezt a praktikus megoldást. Emellett az alakjával vagyok még nagyon kibékülve, a sokkal drágább sisakok szoktak ilyen formásak lenni. TCX SS Sport tartósteszt csizmám is jól szuperál “versenykörülmények” között, nagyon kényelmes és nagy biztonságérzetet nyújt, és végre a koptató is ott kopik, ahol kell – ehhez egy perecre volt szükségem… Túra-sport jellegének megfelelően utcán is kitűnően használható, így bátran merem ajánlani hozzám hasonló motorosoknak: akik főleg utcán motoroznak, de azért pályára is el szoktak keveredni – és nem akarnak minden “terepre” külön motoros lábbelit venni. A megjelenése pedig magért beszél – hibátlan.



LS2 sisak és kabát:

Motorparts Motorosbolt

Cím: 1096 Budapest, Soroksári út 16/D
Nyitvatartás: Hétfő, Szerda, Péntek: 10.00-18.00h
                        Kedd,Csütörtök : 10.00-19.00h
                        Szombat: 10.00-13.00h
Telefon: 06 1 878 08 06
Infoline: +36 20 9 745 837
info@motorparts.hu
www.motorparts.hu
www.ls2.hu

TCX csizma:

Euromotor – legjobbak egy helyen

Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b.
Telefon: +36 1 877 44 30 , +36 1 877 44 30
Fax: +36 1 877 44 40
Weboldal: http://www.euromotor.hu
E-mail: euromotor@euromotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending