Csatlakozz hozzánk

Hírek

Mimóza, a boxer-csopper

Egy igen különleges BMW az Audi múzeumból, francia Harley-specialistától…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Amikor a 2008-as milánói EICMA motorkiállításon a BMW bemutatta saját Lo Rider koncepció gépét, mindenki szívesen látta volna a bajor modellpalettán. Bár ez a motor még mindig nem az, viszont ez a „Mimosa” néven ismert, egyedi boxer-csopper igazán vonzza a tekintetet.

 Ezt a motort Francis Villedon, egy francia motorkerékpár-építő készítette az 1990-es évek közepén. Villedon Harley-Davidsonokat alakít át, de a gall mester BMW rajongó is – olyannyira, hogy személyes közlekedési eszköze egy R 1150 R roadster, Harley-s ügyfelei nagy döbbenetére…

Sok BMW motor tulajdonosa és restaurátora volt az 1980-as évek óta a korábbi reklámgrafikus, aki új karriert kezdett egyedi motorkerékpárok tervezőjeként és építőjeként, amelyekhez Harley-kat használt alapul. Azonban a kihívás, hogy egy öreg BMW boxert alakítson át, túl nagy volt ahhoz, hogy ellenálljon…

„Ezzel a motorkerékpárral tényleg valami egyedit szerettem volna alkotni és meg akartam mutatni, hogy egy régi, európai motorból kiindulva is lehet jót,  egyedit építeni” – mondta. „Továbbá mindig is lenyűgözött a boxer motorblokk – szerintem hihetetlen, ahogy ez az erőforrás ilyen közel siklik a talaj fölött – ezért úgy gondoltam, kipróbálom. Szerettem volna valami letisztultat és modernt, amely egyszerű és króm- illetve sallangmentes. Minden mechanikus alkatrésznek feketének kellett lennie, minden másnak, mint például a váznak, üzemanyagtanknak, kormánynak pedig sárgának”


Hogy miért sárga? Egyszerűen csak azért, mert ez Francis kedvenc színe. És miért “Mimosa”? Mert az építő akkoriban 10 éves lánya így hívta a donor BMW R 60/7-et

 A motor többek közt új karburátort kapott és módosult a szelepfedele is. Az önindító elhagyásával helyet szabadított fel a tekercs és a többi elektromos alkatrész számára. Berúgókarral kiegészített ötfokozatú tengelykapcsolót szerelt be, amely alá zselés akkumulátort helyezett el. A kardánhajtást 11 centivel meghosszabbította és a vázat a lo-rider kialakításnak megfelelően merevvé alakította át. Francis tulajdonképpen az oldaltámaszon kívül a váznak csak azon részét tartotta meg, amely a motorblokkhoz kapcsolódott, minden mást saját tervei alapján kézzel készített. A gázkar bowdenét és az elektromos vezetékeket a csővázban rejtette el.

Az első villák egy rendőrségi BMW R 80 RT-ből kerültek át, de meghosszabbította őket és úgy alakította át, hogy passzoljon hozzá a speciális küllős kerék. Az első kerék 21 colos „trail”, amelyhez megfelelő méretű féktárcsát alkalmazott, míg a hátsó kerék 16 colos. A fényszóró borítása sokféle alkatrészt rejt, beleértve a fényszórót, a kürtöt, a gyújtáskapcsolót és a főfékhengert. A BMW tanksapkát magában foglaló sportster csepptank átalakítás után vált felszerelhetővé. Érdekes módon egy két és fél literes üzemanyagtartály található az ülés alatt, így bővítve a tanktérfogatot nyolc literre.


60mm átmérőjű fekete csövek csatlakoznak a hengerekhez

Francis számára ez a projekt a szívügye volt, amelyet szívesen fejezett be, bár legbelül azt kívánta, bárcsak megtarthatta volna:

„Számomra a kinézetétől kezdve, a hangján keresztül, az úttartásán át, a fékrendszerig minden örömöt okozott ezzel a motorkerékpárral kapcsolatban a kényelmetlen ülést leszámítva, de még az is jó móka volt” – mondta. „Pénzügyi okok miatt adtam el a motorkerékpárt, aminek azóta két másik gondos tulajdonosa is volt. Érdekes módon – nem tudom, hogy hogyan és miért, de valamilyen okból kifolyólag – jelenleg a németországi Ingolstadtban, az Audi múzeumban található!”


“Meg akartam mutatni, hogy egy régi, európai motorból kiindulva is lehet jót,  egyedit építeni” – szerintetek mennyire sikerült?

Forrás: BMW

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending