Connect with us
just1 mx
Suzuki

Ti írtátok

Milyen motort vegyek? 1. rész

Nagyon sokszor felteszitek nekünk ezt a kérdést, hogy milyen motort vegyek? Erre elég nehéz válaszolni, de itt lejjebb kifejtem bővebben, hogy miért. Így szólt az eredeti levél amelyet Kiszel Gábortól kaptunk:

Published

on

jgpr
RST AIRBAG

Üdvözletem !
Remélem jó helyre írok és tudnak tanáccsal szolgálni egy motoros társnak.
Segítségét szeretném kérni motorvásárlás terén.
Sport-túra kategóriában gondolkodom és van egy néhány kiszemelt masina és ezért megállt a tudomány egy picit.
Jelenleg egy 1.1-es dragstart hajtok 6 éve és erről ülnék át az új mocira.

A kiszemeltjeim:
– Yamaha Xjr 1300
– Honda Cb 1300
– Suzuki Gsf 1250 Bandit S
– Honda Cbf 1000 F (2010 utáni frissített modell)

A listából levehető, hogy főleg a retrós kinézetű csupasz motorok az én világom, de az 1000-es Honda Cbf kifejezetten bejön, sőt egyre inkább hozzá billen a mérleg nyelve.
Szeretem a choppert, de kellene valami izmosabb, hogy ne kelljen minden előzést többször is meggondoljak, mire bele mernék vágni. Meg egyébként is a chopperezni ráérek majd 15-20 év múlva (32 éves vagyok).
Nem akarom én ijesztgetni a Gsx-R eket, de ha húzom a szarvát azért induljon meg egy kicsit.
Szempont még az olcsó fenntarthatóság, megbízatóság, irányíthatóság, alkatrész pótlás, kényelem meg ilyenek :)
Ha kettőt kiemelhetnék az négy motor közül akkor az XJR és a CBF közül választanék, tetszik a  CB 1300-as is, de azt már eléggé gigászinak érzem magamnak.
Kíváncsi lennék érvekre ellenérvekre egyik és másik mellett, esetleges hiányosságokra, gyengeségekre stb.
A keretem max. 1,7-1,8 millió Ft lenne.
Én 180 cm és 75 kg vagyok és csak ritkán használnám utassal, legfőképp hétvégi gurulásokra és évente két-három belföldi (esetleg Erdély) túrára használnám, évi max 6-8000 km.
Mi a véleménye melyik az ami a leírt követelményeknek leginkább megfelelne a számomra ?
Remélem el tud látni néhány jó tanáccsal és segít meghozni a döntést.

A válasz előre is köszönöm.

Üdv Gábor

Első körben, nagyon örülünk ezeknek a megkereséseknek, de mint most is, konkrét választ sajnos nem tudunk adni, mivel 10 éve volt új az egyik típus amiről itt szó van a másik még régebbi, a harmadik pedig egy átalakított motor volt.

Ez általában igaz minden motorra, is mert mi ezeket újkorukban kapjuk meg tesztelni. Az, hogy 10 évvel később milyen, mi már nem nagyon tudjuk. De ha szeretnétek ilyen cikkeket olvasni, vagy videót nézni róla, akkor gyertek el az üzletünkbe vagy egy tesztmotor tréningere ahol ezeket ki tudom próbálni és akkor videón is meg tudom mondani, hogy milyenek ezek a gépek használtan, amikkel újkorukban hasítottunk.

Egy biztos, 10 év alatt nem sokat csökkent a CBF1000F ára. Most a használtpiacon 1.8Mft-tól indul és 2.5Mft-ért is hirdetés ezeket az öregedő vasakat. Tehát értéktartásból elég jól vizsgázik a nagy CBF.

Amikor új volt ezt írtuk róla:

Premier: Honda CBF1000F 2010

Ebben a cikkben már két változatot a régebbi CB1000-ről és a CB1300-ról is olvashattok.

Aranyszárnyalás Minden Motor módra

Én is írtam tesztet CB1300-ról, de sajnos időközben a sok rendszerfejlesztés közben valahol eltűnt az éterben, mert nincs meg a cikk… De emlékeim szerint tetszett a motor, de arra is emlékszem, hogy a kezelhetőség nem volt túl egyszerű… Van aki kifejezetten keresi ezt a típust, úgyhogy ha sokáig megtartod valószínű később is jó áron eladható lesz, de nekem nem volt a kedvencem.

XJR 1300-ból a Sapka Művek kezei közül kikerült Café Racer volt tesztelve nálunk. Sajnos ebből a cikkből is eltűntek a képek, de legalább egy remek videót láthattok benne az írott anyag mellett.

SapCafé – Yamaha XJR 1300 Premier teszt

1250-es Bandiból is van cikkünk. Épp ez a legfiatalabb a 4 kiválasztott motor közül. Ez a cikk csak 6 éves :) és a motor is átlagos túrázásra jó lehet.

Álruhás Bandita 2.0: Suzuki GSX1250FA teszt

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending