Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Millyard Viper V10

500 lóerő, 712 Nm, tíz henger. Nem koncepció, Angliában forgalmit kapott!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Allen Millyard nem az a tipikus motorépítő fazon: nem csinál családi veszekedésekkel fűszerezett tv-show-t, mint Paul Teutul, nincs divatos, flashes weboldala, mint Roland Sands-nek, és nem nyer komoly díjakat a nemzetközi custom-versenyeken, mint a Sapka Művek. Az angol mérnök alkotásainak mégis csodájára jár a fél motoros világ – nem véletlenül.

Millyard valamiért sohasem tudott megelégedni a gyári blokkok felépítésével, mindig azon agyalt, hogyan toldhatna össze minél többet egy adott típus hengereiből. Perverzióját kezdetben kis Honda erőforrásokon élte ki, de az ismertséget az átépített Kawasakik hozták meg számára. A zöldek kétütemű, sorhármas modelljeiből épített négy-, öt- és hathengerest is, majd figyelme a nagy lökettérfogatú négyüteműekre terelődött. A garázsban töltött, megszámlálhatatlanul sok óra eredménye előbb egy 1,6 literes, V8-as, majd egy 2281 cm3-es, V12-es Kawa lett (előbbihez a KZ1000, utóbbihoz a KZ1300 adta az alapokat).

A pasas legújabb alkotása műszaki szempontból talán nem olyan nagy durranás, de minden egyéb területen túltesz elődein. Allen ezúttal nem akart blokkszereléssel bíbelődni, helyette az előző generációs Dodge Viper 8,3 literes V10-esét szemelte ki motorkerékpár-erőforrásnak. Az ötletet talán a Dodge Tomahawk adta, de míg az amerikaiak böszme, négykerekű koncepciójárműve lényegében használhatatlan (bár működőképes), addig a Millyard Viper V10 megfelel minden közúti előírásnak és rendelkezik érvényes brit forgalmival.

Sajnos nem sikerült tisztességes minőségű fotókat beszerezni a szörnyetegről, meg kell elégednetek a videóval illetve az abból kivágott képekkel. Az biztos, hogy a Viper V10 nem egy könnyen kezelhető jószág, de a Tomahawkkal ellentétben legalább kanyarodik, és megkockáztatjuk, hogy kezesebb, mint a híres Boss Hoss, amely V8-as Chevrolet blokkal készül. Millyard gépe súly tekintetében nagyjából egy szinten van Boss-okkal, vagyis körülbelül fél tonnát nyom a mérlegen, teljesítményben viszont lepipálja a neves konkurenciát: a V10-es 500 lóerővel és elképesztő, 712 Nm-es nyomatékkal gyötri a szerencsétlen hátsó gumit. Létezik egyáltalán olyan abroncs, amelyik ezt kibírja?

Millyard Viper V10 az utcán

Gratulálunk, Mr. Millyard, ismét lenyűgözőt alkotott! Ha remegő lábakkal is, de kipróbálnánk, viszont tartóstesztre nem szívesen fognánk be a drágát. A V10-es egy laza gázfröccséből napokig elrobogózhatunk, és a jelenlegi helyzetben – ha fájó szívvel is – inkább ez utóbbira szavazunk.

Utóirat: a Motorcycle News honlapján találtok még egy videót Millyard masinájáról, érdemes megnézni.

Galéria: Allen Millyard alkotásai

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending