Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Műhely

Miért nem terjedt el a szíjhajtás?

A láncot állítani, tisztítani és kenni kell, a kardán pedig súlyából adódóan nem használható minden típusnál. Mi a helyzet viszont a szíjjal? Miért van belőlük ilyen kevés?

Közzétéve

ekkor

szijhajtas
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A szíjnak tehát megvannak a maga előnyei a másik erőátvitellel szemben. Nem véletlenül találunk sokkal több szíjas motort az autóknál mint láncosat. Ám nincs szivárvány eső nélkül. Itt is megvannak a hátulütők.

A legnagyobb probléma a csúszás esete. A szíj ugyanis könnyen képes megcsúszni a tárcsákon ha nem elég feszes. Ezt a problémát autóknál az úgynevezett feszítő görgőkkel küszöbölik ki, melyek nem engedik a szíjat ellazulni.

A logikus nyilván az lenne ha a két tárcsa középpontja egy magasságban lenne így a szíj ugyanolyan szögben érkezne a tárcsára. Ezzel lehetne minimalizálni a megcsúszás esélyét. Egy motor hátulja, leszámítva a hardcore choppereket, azonban csillapításra is szolgál, így folyamatosan fel-le mozog. Ebből fakadóan a két tárcsa egymástól viszonyított helyzete állandóan változik. Ezért csak olyan motorokon alkalmazható megfelelő hatékonysággal a szíjhajtás, ahol a hátsó rugóút erősen korlátozott vagy egyáltalán nem is létezik.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending