Csatlakozz hozzánk

Műhely

Miért lehet jó a saját márkás motoros ruházat?

Azon kívül, hogy olcsó(bb)? A SHOX példáján keresztül keressük a választ…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu
Képek: Shox; TesztMotor.hu

Mi az első gondolatod, ha azt hallod, saját márkás termék? Megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban, sokan a mai napig nem mernek vagy nem akarnak olyan terméket vásárolni, melynek identitását nem ismerik, hiszen nem tudják, mit is várhatnak tőle. Ez a motoros ruházatra hatványozottan igaz lehet…

Hiszen itt nem csak a megnyerő dizájn a fontos, hanem (adott esetben) az életünket bízzuk egy-egy ruhadarabra. Tévhit, hogy amit nem egy nagy, ismert gyártó készít borsos áron, az rossz(abb) minőségű és/vagy kevésbé tetszetős darab. A kettő nem szükségszerűen függ össze, a legjobb hazai példa erre a SHOX Motoros Áruház saját márkás termékkollekciója.

Hogyan is kezdődött az ő “történetük”?

Az üzlet indulásakor, mint sokan mások, ők is külföldi márkás termékeket hoztak be. De ezek a ruhák természetesen más piacok igényei alapján készültek, más ízlésvilágú, és – nem utolsó sorban – más anyagi lehetőségű embereknek. Az olaszok például a rikító, feltűnő darabokat keresik, a németek, hollandok kifejezetten konzervatívak.

Nem volt tehát egyszerű dolguk, mikor a magyar vásárlóközönség igényeinek próbáltak megfelelni, hiszen a nagy, nemzetközi gyártók tulajdonképpen nem foglalkoznak a specializált igényekkel kis piac vagyunk (a magyar motorosok száma az összeurópaihoz mérten mindössze 0,65%!), szomorú, de nem várható, hogy ismerjék és külön foglalkozzanak a mi elvárásainkkal.


A magyar (túra)motorosok igényeinek megfelelően készülnek az Áruház saját termékei

A cég viszont kifejezetten a hazai riderek igényeinek akar megfelelni, olyan termékeket kialakítva, melyek mind forma- és színvilágukban, mind funkcionalitásukban pont a magyar vásárlókra vannak szabva, emellett a társadalom minden rétegének megfelelnek. Így tehát saját márkás termékek forgalmazása mellett döntöttek (és vált ez az erősségükké.)

Idehaza sajnos nem sikerült megfelelő gyártót találni, így külföldön kellett keresni, amiben a nagykövetségek mellett működő kereskedelmi kirendeltségek voltak segítségükre. Végül arra az országra esett a választás, ahol a világ motoros ruházatának 80%-a készül – ez Pakisztán. Valaha az angolok honosították itt meg a gyártatást, aztán jöttek a németek, franciák, hollandok. Itt közel kétezer kisebb-nagyobb üzem varr motoros ruhákat a nagy multicégek szoros ellenőrzése és felügyelete alatt. Ez garancia a minőségre.


A Shox égisze alá tartozó SixGear márka Lady – vagyis hölgyek számára készülő, karcsúsított – bőrruhájának tervei

És hogy hogyan zajlik a nekik készülő termékek gyártása?

A gyártási folyamat alapos és hosszadalmas: a cégnek saját tervezője van, aki a marketingeseik piackutatásai és eladóik közvetlen tapasztalatai alapján készíti el a terveket – szem előtt tartva a gyorsan változó piaci igényeket is -, mindig több változatban. Ebből aztán kiválasztásra kerül a legmegfelelőbb, majd elkészül egy prototipus, amit tesztelnek is, bizony nem kevés ideig.

Vegyük például a nagyon népszerű négyévszakos dzsekit, melyet szintén a vevői igények hoztak létre – ennek “próbajáratása” egy évet is igénybe vesz, hiszen minden időjárási körülmény között ki kell próbálni. A sportruhákat általában versenyzők tesztelik, olyannyira előre gondolkodva, hogy Chrobák János most például a cég egyik olyan nullszériás bőrruháját hordja, amit jövőre szeretnének bevezetni.


Balra egy férfi, jobbra pedig egy női modell a saját márkás termékekből – egy férfi és egy női modellen természetesen…

Túra ruhákat pedig hosszútávú túrázóknak adnak, akik aztán részletes beszámolók írásával segítik a fejlesztést. Tehát csak azután jöhet a sorozatgyártás, ha már a ruha mindenben megfelelt az elvárásoknak. Természetesen később a vevők folyamatos visszajelzései is alakítják a palettát, hiszen mi más lenne a legfontosabb, ha nem ez.

Ami a minőséget és az innovativitást illeti, ha a világpiacon megjelenik egy új anyag vagy technológia – mint például a bioelasthan protektorok vagy a vízálló cipzár -, azt rögtön meg is találhatjuk az új Shox modellekben.

Valószínűleg nincs még egy ilyen márka, ami ennyire szem előtt tartaná a magyar motorosok szükségleteit. Ha tehát eddig bármilyen okból nem mertél azokkal a termékekkel szemezni, melyen nem egy világmárka logója virít, ezentúl érdemes lehet számításba venni a saját márkás termékeket – hiszen hazai igényeknek és pénztárcáknak megfelelően készülnek.


A Shox női kínálatából való tartósteszt felszereléseinkről ITT olvashatsz bővebben

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending