Csatlakozz hozzánk

Hírek

Miért adta fel Kispataki?

Mi történt Viktorral és csapatával a 24 órás Bol d’Oron?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

148 kört teljesítve adta fel a küzdelmet Kispatakiék #48-as rajtszámú BMW-je szombaton este a Bol d’Or-t, megközelítőleg 22 órakor. Ami addig történt: vizes és száraz pálya, egy bukás, gyors körök és rengeteg boxkiállás.

A rajtot a magyar induló csapatából (TSV Volpke by Schubert Motors) Filip vitte a vizes pályán, és a középmezőnyben motorozott, ami az időmérő monitorok alapján nem volt egyértelmű, mert elromlott a transzpondere – az első boxkiálláskor új egységgel orvosolta ezt a rendezőség. Ez az első kiállás azonban egy kényszerkiállás volt a 10. kör környékén, mivel a 25 éves német versenyző bukott a csúszós pályán. Az esés utáni kitérő és a szerelés közel 30 percet vett igénybe, majd a pályára visszatérve sajnos halmozottan jelentkeztek a problémák.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Melegedett a motor vize, amit sikerült egy kiállás alatt orvosolni. Ezt követően fékproblémák léptek fel. Többszörös alkatrészcsere és az ABS állítása megoldotta a gondot, s miközben az idő telt, a hátrány egyre nőtt. Természetesen gumi- és pilótacserét, valamint tankolást is megejtett az alakulat.

Kispataki kétszer lépett pályára a verseny folyamán. A fékproblémák nála jelentkeztek először, de a második menésben egyhuzamban problémamentesen tudta kimotorozni a tank benzint. A csapat elégedett volt vele, mivel a Superstock-mezőny élmenőivel tartotta a tempót…


A bukás miatt sok gondjuk akadt a későbbiekben, ami végül a verseny feladását eredményezte

A szerelők az egyik csere közben vették észre a hűtővíz rendellenes állagát. Benzin került a rendszerbe, amit újfent helyre kellett hozni: a munkák során a tank lekerült a gépről, ami megrázva „érdekes” hangot adott. Feltehetően kavics zörgött benne, a gyorstankoló speciális kialakítása miatt az eséskor kerülhetett bele. A csapat az időmérőn már lenullázott egy tankot, így nem rendelkezett tartalék elemmel – ami be is tette a kaput… Viktorék csapata “néhány órányi” káosz és küzdelem után a verseny feladására kényszerült. Az Endurance Világbajnokság szabályinak megfelelően ilyenkor szó szerint lehúzzák a rolót, hiszen a boxajtó bezárásával jelzik szándékuk.


Nem Viktoron múltak a dolgok…

“A verseny nem úgy alakult, ahogy terveztük, mondhatni káoszos volt. Egy verseny közbeni esés sosem jön jól, ami nálunk most további problémákat is szőtt. De természetesen ez mindig benne van a pakliban. Örülök, hogy itt lehettem és motorozhattam, a következő versenyemre tekintek, ami a Slovakia Ringen lesz. Várom, hogy újra a Prop-tech Hondán motorozhassak” – nyilatkozta Kispataki a számukra szerencsétlen egynapos viadal után.

Az április 22-i hétvégén tehát Viktor az esztergomi alakulattal a Slovakia Ringen versenyez, ahol az Alpok-Adria, illetve a magyar bajnokság első futamát rendezik.


“A csapat elégedett volt vele, mivel a Superstock-mezőny élmenőivel tartotta a tempót…”

Forrás: Viktor management

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending