Csatlakozz hozzánk

Hírek

Mi is a helyzet a KTM háza táján

A KTM-re érdemes odafigyelni, hisz egyre több kategóriában látni. Sok borsot fog még törni a japán és olasz bringák orra alá. Hogy mik is a KTM tervei, a cég vezetője mondja el.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM)

A KTM idei legnagyobb durrantása kétség nélkül az RC8. Nem az a tipikus “minden második utcában látunk ilyet motor”, igazi ínyencségnek számít fajtársai között. Minden részletében tükrözi a gyár elképzelését úgy általában a motorokkal kapcsolatban. Igazi remekmű, de ezt megszokhattuk már a narancsosoktól. Viszont nehogy azt higyjük, hogy az osztrák brigád a nagy munka elvégeztével elégedetten sörözik egy helyi mulatóban. Várható még egy közepes sportmotor, a Venom is lóg még a levegőben és az RC8 superbike változata sincs még az utcákon.

A spanyol Motociclismo nemrégiben készített egy interjút Angelo Crippával, a KTM vezetőjével. Íme egy részlet a beszélgetésből:

(MC: MotoCiclismo, KTM: Angelo Crippa; TM: TesztMotor)

MC: A KTM motorok egy kicsit drágák…

KTM: ’Igen, a mi termékeink egy kicsit magasabb árfekvésűek, de az általunk használt technológia és alkotórészek nem hagynak más választást. Ebben a tekintetben kevés versenytársunk akad, alig használnak hasonlóan kimagasló anyagokat, mint mi. A kereskedőink többek közt ezért a magas színvonalért is választottak minket, így nem adhatunk, nem akarnánk és nem is fogunk lejjebb adni annál, mint ahol most vagyunk.’

TM: Valóban így van és ez is az egyik fő oka, hogy kevés narancs rohangál az utcákon. Sajnálom, mert hozzám nagyon közel áll a filozófiájuk. Csak viszonyítás képp, az RC8 4.200.000 Ft, a Superduke 3.225.000 Ft, a 690-es SMC pedig 2.320.000, hogy csak egy-kettőt említsek. Persze ezek az árak még regisztrációs adótól mentesek és rendszám sincs rajtuk. Valamit valamiért, szokták mondani…

MC: Mire számíthatunk a KTM-től a hamarosan következő milánói EICMA kiállításon?

KTM: ’Lesz egy nagy V2-es nakedünk, nagyon hasonló az előszőr 2004-ben láthatott Venomhoz.’

TM: A Venom már rég óta ott hever a tervezők asztalán, de azt azért nem mondanám, hogy nem foglalkoztak vele. Az utolsó lépés, ami hozzá vezet pont az RC8 és most, hogy az kész, elméletben zöld utat ad a Venomnak. A jelek szerint idén már tényleg láthatjuk a szériagyártásra kész változatot, amivel a KTM példaértékűen betartaná a négy évvel ezelőtt ígérteket. Gondolom többekben felmerül a kérdés, hogy igazán mit is akar vele az osztrák márka, mivel ebben a kategóriában már ott a Superduke. Tényleg nagyon hasonlóak, viszont a Supertyúk kifejezetten naked motorként látta meg a napvilágot, míg a Venom egy az egyben egy idomoktól megfosztott sportmotor. Réges régen azt ígérték, hogy a Venom 155LE és menet készen 200kg lesz, míg a 990-es 119 paci és szárazon 179kg. Érdekes lesz összevetni őket, bár van egy sanda gyanúm, hogy a plusz 35 lovat nehéz lesz beérnie a SuperDuke-nak.

MC: A KTM folyamatosan növekedik…

KTM: ‘Igen, a 2008-as év első hat hónapjában megközelítőleg 5%-ot növekedtünk. Fontos, hogy tudjuk merre tartunk, de nem törődünk azzal, hogy mi lesz 10 év múlva. Az biztos, hogy stabilan legalább 2-2,5%-ot fogunk nőni évenként.’

MC: Az RC8 eladásai eddig nem muzsikáltak túl jól.

KTM: ‘Az elmúlt 10 hétben 200 RC8-at szállítottunk ki, ebből 67 kerül eladásra. Ebben az évben egyelőre felmérjük a piacot. Tudatában vagyunk, hogy az RC8-cal egy olyan motort kínálunk, ami nagyon más mint a többi és hogy egy olyan szegmensbe törtünk be, amelyet hagyományosan a japánok és olaszok uralnak. De tudjuk, hogy az RC8 jó irány, amit a tesztek is mutatnak. Következő lépésként kifogunk fejleszteni egy RC8 1190RR-t is egy speciálisan high-tech verziót, ami még magasabb színvonalat képvisel.’

TM: Ha azt nézzük, hogy 4millán felül tanyázik az újszülött RC8, nem olyan rossz ez. Persze van hova fejlődni, de hol van még az SBK szereplés, hol vannak még az első sikerek. Pedig ezek elengedhetetlenek a komolyabb eladásokhoz.

MC: Mi a helyzet az egy hengeres RC4-gyel?

KTM: ‘Valóban lesz egy egy hengeres sportmotorunk, ami a legjobb elegye lesz a teljesítménynek és a sokoldalúságnak, de ez nem feltétlenül az RC4 lesz. Sokban múlik még ez a különböző szabály módosításokon.’

TM: A KTM nagyon komolyan nyitott az ‘on road’ piac fele. Supermoto-k, nakedek, sportmotorok és ki tudja még mi. Jól megtanulták a “Hogyan teremtsünk jelentős motoros piacot” című könyvet, így borítékolni lehet, hogy az RC8 mellé hamarosan születik kis tesó is. Ez lenne elvileg az RC4, melyet szintén 2004-ben harangozták be előszőr, de azóta semmi, még kép se nagyon. Biztos tehát, hogy lesz egy szupersport motorja a KTM-nek, de még bőven évek kérdése. Ha valóban 1 hengeres lesz, ahogy azt állítják, (sanszos, hiszen a V2-re igen kevés az esély, a sor négytől pedig egyenesen hideg rázást kapnak az osztrákok) akkor egy nagyon érdekes és egyedi géppel állnánk szemben. Ezt a kategóriát egyébként supermono-nak hívják és például a Cagiva nem régiben próbálkozott is egy ilyen 500-as 1 hengeressel. Végül megállt a motor a futószalag előtt, mindenesetre a Mito pillekönnyű váza, a professzionális futómű és az életteli blokk bizonyítottan halálos az ellenfelekre. Nagyon-nagyon várom a KTM verzióját!

MC: Mennyi az esélye egy LC4 Adventure-nek?

KTM: ‘A project már azt asztalon van, dolgozunk rajta, de lépésről lépésre kell haladnunk. A 690-es Enduro, mely az Adventure alapjául fog szolgálni, már megvan, szóval csak idő kérdése az egész. Egyelőre tehát nem 2009-es modellről beszélgetünk.’

TM: Sebaj, kell hagyni valamit jövőre is.

Szóval beerősített a KTM, pár év és rohamosan meg fog nőni a palettájuk. Sok színből pedig igazán szép képeket lehet pingálni, ami egy meghatározó motor márkánál alapvető. Én nagyon örülök, hogy az elektronikákban fuldokló japán, a szépségben olykor elhaló olasz, és a “sok kici occó” távol keleti kétkerekű mellett egy egyedi arculatú, technikailag és minőségileg abszolút a csúcsot képviselő európai márka is egyre meghatározóbbá válik. Alig várom az új modelleket és innen üzenem az importőrnek, hogy egy nagy rajongója biztos van a márkának. Gondoljanak rám az új tesztmotoroknál…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending