Ez a lábad!
A négyszeres 250-es Ama nemzeti bajnok, Gary Jones állandóan ülve edzett. Mikor az egyik edzésen tönkrement az ülése, kénytelen volt sokszor felállni s rájött, hogy így sokkal gyorsabb köröket fut. A legtöbb motoros belesüpped a kényelmesen párnázott nyeregbe és addig ott maradnak, míg egy ütközés ki nem repíti őket belőle. Szóval nem csak helytelen ha folyamatosan ülsz a motoron, hanem még lassabbá is tesz.
Ha azt vesszük, semmi sem könnyebb mint felállni. Végtére is mindent megteszünk, hogy felkeljünk az ágyból, felkeljünk az asztaltól, mégis ha a motocrossról van szó, semmi sem nehezebb, mint felemelni a seggünket az ülésből. Akarni kell. Erő kell hozzá. De te vegyél magadon erőt és állj fel amikor mindenki ül!

A testhelyzet dinamikájának megértéséhez nincs szükség fizikai diplomára. Míg a súlypont közti különbség elhanyagolható egy álló és egy ülő motoros között, az irányváltoztatásnál és a stabilitásban különösen jelentős.
A motorkerékpáron ülve kanyarodáskor az ülés szélére, a farizomra gyakorlunk nyomást, amitől a motorkerékpár lendületesebb lesz, de ha az irányváltoztatásokat így hajtjuk végre, olyan mintha egy hintalovat irányítanánk.

Viszont ha a motoros a lábtartón áll, a motorkerékpár vezérlőpontja közelebb kerül a súlyponthoz, s a motoros nagyobb erőt tud kifejteni, mivel az alváz súlypontja a lábtartóknál közelebb kerül a motor forgáspontjához.
A gép irányváltoztatása a központi tömeg alatt alkalmazott, finom, sovány szögből származik. Ahelyett, hogy a motort kb. 180 kg-os súllyal a kanyarba vinné, állva kanyarodjon át rajta, enyhe nyomást fejtve a bokákra és a térdekre.

Gondolj arra a különbségre, amikor állsz vagy ülsz ugyanazon a másodperc alatt. Amikor repülsz a levegőben, szinte mindig felállsz. Miért? Mert a nagyobb irányítást gyakorolhatsz a kerékpárral az ugrás magasságára, ívére, és hosszára. Ugyanez igaz a talajon! A térdekkel elnyelheted a huplikat és a kerékpár sokkal fickósabban tud közlekedni.
Amikor leülsz te vagy a busz utasa, aki magatehetetlenül hánykolódik. Ha a motorkerékpárt eléri valami amikor ülsz, elnyeli a testén az energiát. Állva viszont megváltoztatja az erő dinamikáját. Lehetővé teszi, hogy a motor úgy haladjon a lábad között, hogy dobálná magát, vagy kifarolna a hátulja. A boka, térd és csípőre ért energiát a gerincoszlop nyeli el.

A jó versenyzők az idő nagy részében állnak, s tudják, hogy a megfelelő pillanat amikor leülnek az, ha a csúcson vannak. A nagy motorosok csak akkor ülnek le, ha kanyarba érnek, de csak addig, míg betöltik a megfelelő szerepet és meg nem kezdik a fordulást. Egy kanyarban négy különböző mozdulat keveredik: ülő, hajlító, kanyarodó és álló.
Ha nem hiszen, kérd meg egy ismerősödet, hogy mérje le körönként stopperórával, mennyivel gyorsabban tudsz menni így a pályán. De ha nem állsz fel 10 másodpercen belül, soha nem leszel gyorsabb.
Köszönöm a képeket a CL4 Offroad Motoros Iskolának!