Csatlakozz hozzánk

Hírek

Merre tart az MV Agusta? Interjú

Interjú az olasz gyártó vezetőjével, Giovanni Castiglioni-val: az amerikai Cycle World motoros magazin kérdezte az MV jelenlegi kulcsemberét (a Cagiva alapítójának fiát), hogyan látja a gyártó jövőjét

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Giovanni elmondta, hogy habár a középkategóriás háromhengeres erőforrással szerelt modellek eladásai stabilak, a nagyobb lökettérfogatú kategóriákban eltűntek az élmezőnyből. A gyártót jelentősen visszaveti a fejlesztésekben legnagyobb partnerük elvesztése, ugyanis az AMG kihátrál az együttműködésből. Az MV számára rögös maradt az út az új befektetők és partnerek keresésében, ám a helyzet megoldásához Giovanni szerint a fejlesztéseken át vezet az út!

“Szükségünk van egy új négyhengeres superbike-ra, az erőforrásnak pedig a nagyon jó háromhengeresünkön kell alapulnia, ami racionális, kompakt, és kitűnő teljesítményt nyújt”– mondta Giovanni, az MV Agusta jelenlegi elnöke.

Giovanni Castiglioni édesapja, Claudio portréja előtt

Jogosan merül fel a kérdés, hogy egy anyagi gondokkal küzdő vállalat, ki tud-e fejleszteni egy új literes superbike erőforrást, ami versenyképes lehet a jelenlegi kiélezett piacon. A BMW, a Yamaha és a Ducati már 200 lóerő környékén járnak, az elektronikai csomagjaik pedig hosszú évek fejlesztési munkáinak eredményei. Vajon belekezdhet az MV ilyen fejlesztésekbe jelenlegi tartozásai mellett?

“A superbike piac zsugorodik, de a felső kategóriában az MV négyesben (4henger/F4) még mindig megvan a potenciál, hogy részesedést szerezzen a piacból, a mi szabványainkkal, a termelési potenciálunk kitöltésével, és a reménnyel egy sokkal magasabb motoronkénti nyereséggel, mint amit valaha is várhattunk a háromhengeres modelljeinktől” – állapította meg Giovanni. Az elnök szerint ehhez nincs szükség a gyártósor növelésére, csupán optimalizálni kell a jelenlegi kapacitást. Ahogy elmondta, az MV túl nagy egy tipikus olasz vállalkozáshoz, ám kicsik ahhoz, hogy versenyezzenek az ipari méretű globális riválisokkal.

Az MV-elnök éppen a milánói EICMA-n nyilatkozik

“Talán a jelenlegi, három hengeres modellekkel kellene foglalkoznom, hozzáadni újakat, amik az MV Agusta tradícióját követik. Ez mind tervben van. De első sorban elő kell kerítenem az anyagi hátteret, hogy lezárhassam a jelenlegi tartozásokat és beruházhassak új modellekbe: a négyes (hengeres) álomról beszélek. Addig csak annyit tehetünk, hogy kitartunk. Ez az édesapám vállalkozása, és hogy nem adom fel egy könnyen, arra fogadni lehet” – zárta a beszélgetést Giovanni Castiglioni, akinek több mint 9 milliárd forintra van szüksége ahhoz, hogy a gyár visszatérhessen a normális kerékvágásba, és további 6 milliárdra ahhoz, hogy befejezhesse négyhengeres projektjét.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending